Σήμερα που λες, θα σου μιλήσουμε για 3 αθλήτριες. Είναι κανονικές αθλήτριες, με τις προπονήσεις τους, με τις ομάδες τους, με τους τελικούς τους και τις στρατηγικές τους. Αλλά απ’ την άλλη, δεν είναι κι “ακριβώς” αυτό που έχεις συνηθίσει όταν ακούς “αθλήτρια”. Είναι αθλήτριες… ρομποτικής!

  • Η Ελένη Κουγιουμτζή, 19 ετών, ασχολείται με τη ρομποτική 6 χρόνια. Η ομάδ(ΑΡ)α της, η “ΕΤ-team” έχει συμμετάσχει 3 φορές στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.
  • Η Κυριακή Μπάκα, 14ων ετών, με τη δική της ομαδ(ΑΡ)α τους “Αutonomous Robotic Aquaponic” κέρδισε τον Εθνικό Διαγωνισμό για την Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO 2018, στην κατηγορία Open Γυμνασίου, και κατόπιν ταξίδεψε στην Ταϊλάνδη για να πάρουν μέρος στον Παγκόσμιο Τελικό της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Η ελληνική ομάδα απέσπασε την 4η θέση, ανάμεσα σε 63 χώρες!!
  • Η μικρή Μαρίλια 12 χρονών σήμερα, έλαβε μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και η ομάδα της, (Oxygen Bombs), τερμάτισε 4η σε σύνολο 84 ομάδων της κατηγορίας της, από όλη την Ελλάδα, ενώ εδώ και αρκετά χρόνια ασχολείται με την ρομποτική.

Πρόσφατα λοιπόν, οι κοριτσάρες – θαύματα, πήγαν στο εργαστήριο καινοτομίας της Cosmote και βρήκανε τον Ντίνο. Όπα λάθος, όχι τον Ντίνο αλλά τον DINNO: το ρομπότ που αποτελεί το νέο μέλος της ομάδας IT Digitalization & Innovation, κι εκπαιδεύεται χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής να μιλάει ελληνικά κ να αλληλεπιδρά με τους ανθρώπους. Και το είπανε για την προσπάθειά τους, τα κατορθώματά τους, αλλά και για την ταινία που φτιάξανε με τη βοήθεια της Cosmote.

 

“Ήταν μια πολύ σημαντική διάκριση», παραδέχτηκε η Κυριακή για την προσπάθεια της ομάδας της, ακτινοβολώντας περηφάνια. “Την κερδίσαμε παρουσιάζοντας ένα «αυτόματο, αυτόνομο, ρομποτικό σύστημα ενυδρειοπονίας με απομακρυσμένη πρόσβαση», δηλαδή μια βιώσιμη – συμβιωτική μέθοδο παραγωγής οργανικών τροφίμων (δηλαδή ψάρια και φυτά) που συνδυάζει την υδατοκαλλιέργεια με την υδροπονία. Είναι ένα σχετικά απλό σύστημα που θα μπορούσε να δουλέψει και σε κανονικές συνθήκες. Όταν μας ανακοίνωσαν τη θέση μας, το πανηγυρίσαμε τρελά…”.

Η Έλενα απ’ τη μεριά της, είπε: “Οι ομάδες είναι μεικτές και απαρτίζονται από αγόρια – κυρίως- αλλά και από πάρα πολλά κορίτσια, από όλη την Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια, βέβαια, επειδή ακριβώς η ρομποτική γνωρίζει μεγάλη άνθιση, οι συμμετοχές των κοριτσιών έχουν πολλαπλασιαστεί. Προπονούμαστε διαρκώς, πολλές μέρες της εβδομάδες και πολλές ώρες διότι ο φόρτος εργασίας είναι μεγάλος. Στην αρχή, βρισκόμαστε μια φορά την εβδομάδα για κανά δυό ώρες, σε μια αίθουσα που μας παραχωρεί το σχολείο και ανταλλάσσουμε ιδέες. Αυτό γίνεται μέχρι να αποφασίσουμε το πώς θα προσεγγίσουμε το πρόβλημα. Δεν είναι και πολύ εύκολο, διότι – αντίθετα με ό,τι μπορεί να φαντάζεται ο καθένας – οι λύσεις είναι πολλές και δεν υπάρχει πουθενά ένα εγχειρίδιο με οδηγίες. Η σωστή απάντηση μπορεί να είναι ό,τι φανταστεί ο καθένας – κατά κυριολεξία. Μετά επιλέγεις ένα σχέδιο δράσης, το υλοποιείς και το τελειοποιείς, μέσα από πολλές, ατέλειωτες δοκιμές. Δύο-τρείς μήνες πριν τον διαγωνισμό οι προπονήσεις γίνονται πιο εντατικές. Περισσότερες συναντήσεις, περισσότερες ώρες. Τις τελευταίες βδομάδες ή μέρες, μπορεί να είμαστε και κάθε μέρα, όλη μέρα, στην Ρομποτική!”

Η αφοσίωση είναι το μυστικό της επιτυχίας και για την Κυριακή : “Όταν προπονούμασταν για την Ολυμπιάδα, βρισκόμασταν σχεδόν κάθε μέρα, επί 3-4 ώρες, κάθε μέρα. Ναι, ήταν πολλές ώρες, οπότε έπρεπε να «κλέψω» λίγο χρόνο από τις άλλες δραστηριότητές μου, το τάε κβον ντο και τα αγγλικά, για να τα βγάλω πέρα.. Έβγαινα κιόλας που και που με τις φίλες μου, αλλά τις περισσότερες ελεύθερες ώρες μου, τις αφιέρωνα στην κατασκευή…”.

“Ανταγωνισμός; Ναι, υπάρχει” παραδέχεται η Ελένη. “Στην πραγματικότητα, βέβαια, η συμμετοχή σε έναν Παγκόσμιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι, από μόνη της, μια τόσο μοναδική εμπειρία που δεν σε νοιάζει καθόλου τι θα κάνουν οι άλλοι – αρκεί το ότι θα είσαι εκεί!”.

“Διαγωνίζεσαι με παιδιά, από όλο τον κόσμο, εκπροσωπώντας την χώρα σου σε μια ιδιότυπη αναμέτρηση. Ναι, είναι ένα «κανονικό» αθλητικό γεγονός. Το βιώνεις με την ίδια ένταση, αγωνία, άγχος όπως θα βίωνες οποιονδήποτε άλλο αγώνα. Και πανηγυρίζεις με τον ίδιο ενθουσιασμό. Με την ίδια συγκίνηση…”.

“Η εκπαιδευτική ρομποτική μοιάζει λίγο με ομαδικό άθλημα. Πρέπει να έχεις στόχο, πειθαρχία, να συνεργάζεσαι, να μην τα παρατάς με την πρώτη δυσκολία. Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής θυμίζει περισσότερο τελικό πρωταθλήματος…», λέει η Μαρίλια γελώντας «Πάρα πολλά παιδιά, κόσμος, φασαρία, φωνές, πανηγυρισμοί. Για μένα, που, φέτος, ήταν η πρώτη μου φορά, ήταν και λίγο αγχωτικό. Ευτυχώς, στο τέλος, πήγαν όλα καλά…”.

Με τούτα και με κείνα, η κουβεντούλα συνεχίστηκε και φτάσαμε στην ταινία. Είναι το “ROBOGIRL” το οποίο θα κάνει πρεμιέρα στις 18 του Δεκέμβρη στο κανάλι της COSMOTE στο Youtube. Και τα κορίτσια είχανε μπόλικη καλή βοήθεια, αφού σεναριογράφος της ταινίας είναι η Μυρτώ Κοντοβά, και σκηνοθέτης ο Βραδής Μαρινάκης. Και η πλοκή μιλάει για ένα κορίτσι που έχει πάθος με το χορό, όμως αναπάντεχα γνωρίζει τον μαγικό κόσμο της ρομποτικής. Και μοιραία… μαγεύεται!

“Η εκπαιδευτική ρομποτική μπορεί να γίνει πάθος!” υποστηρίζει η Ελένη Κουγιουμτζή. “Εφόσον, πλέον, το ηλικιακό όριο δεν μας επιτρέπει να λάβουμε μέρος σε άλλο διαγωνισμό, σκεφτόμαστε με τις συναθλήτριές μου την πιθανότητα, να ασχοληθούμε με το αντικείμενο με άλλο τρόπο. Να βοηθήσουμε, αρχικά, τον προπονητή μας και αργότερα να πάρουμε κι εμείς κάποιες ομάδες για να τις εκπαιδεύσουμε. Έτσι, ώστε να δούμε και την άλλη πλευρά του διαγωνισμού…”.

Η COSMOTE στηρίζει την εκπαιδευτική ρομποτική, τα τελευταία 5 χρόνια, ως στρατηγικός συνεργάτης του WRO Hellas. Μέσα από ένα πλήθος δράσεων, η εταιρεία συμβάλλει σε έναν καλύτερο κόσμο για όλους, ενισχύοντας την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και τον τεχνολογικό προσανατολισμό των νέων, καθώς και τη διάδοση της εκπαιδευτικής μεθόδου STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) στη χώρα μας. Με αφετηρία τα παιδιά η COSMOTE επενδύει σε έναν κόσμο καλύτερο για όλους.