Το concept «υπολογιστής» σήμερα μοιάζει αυτονόητο. Δεν χρειάζεται να πάει μακριά η φαντασία. Απλώς σκέφτεσαι το γραφείο σου. Το ταλαιπωρημένο σου λάπτοπ πάνω στο κρεβάτι, όσο σε νανουρίζουν τα Φιλαράκια. Ωστόσο, αυτός που το έκανε αυτονόητο, ήταν ο Στιβ Τζομπς

Το 1984 ένας υπολογιστής δεν ήταν δεδομένος, ούτε φθηνός. Οι πρώτοι σε πωλήσεις υπολογιστές της εποχής, όπως ο IBM PC XT, που κόστιζε 5.000 δολάρια, ή ο Commodore 65, που ήταν φθηνότερος, αλλά και ο Αpple II, αποτελούνταν από μαύρες οθόνες στις οποίες εμφανίζονταν γραμμές από πράσινα ή άσπρα γράμματα, σαν να γράφει κανείς σε γραφομηχανή. Καμία σχέση με το σημερινό σετάρισμα, ποντίκια, ηχεία, «παράθυρα». Σκεφτείτε πως για να αντιγράψει κανείς ένα αρχείο, έπρεπε να γράψει ένα ολόκληρο ακαταλαβίστικο κείμενο όπως “copy a:autoexec.bat c:windows”. Το περιθώριο λαθών ήταν περιορισμένο. Κάποιες φορές, ένα λάθος, σήμαινε καταστροφή. 

Στα καλά νέα, ο Τζεφ Ράσκιν, ένας επιστήμονας πληροφορικής από τη Νέα Υόρκη, πίστεψε πως οι υπολογιστές έπρεπε να γίνουν πιο εύχρηστοι. Είχε προσληφθεί από τον Apple το 1978 και αυτό πήγε εξαιρετικά καλά. 

Ο Macintosh που παρουσίασε ο Τζομπς δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με τον σημερινό Mac. Παραμένει όμως ο μοναδικός υπολογιστής που επιβιώνει μέχρι σήμερα, σχεδόν 40 χρόνια μετά. 

Η καλύτερη διαφήμιση όλων των εποχών – Εκείνη που άλλαξε τον κόσμο

22 Ιανουαρίου 1984, ο μέσος Αμερικανός παρακολουθούσε το Super Bowl. Δυο μέρες πριν την παρουσίαση του Macintosh, κατά τη διάρκεια του Super Bowl, μια διαφήμιση σχεδόν 60 δευτερολέπτων (59 για την ακρίβεια) θα φτάσει στα μάτια πάνω από 90 εκατομμυρίων τηλεθεατών. Δεν κόστισε αδίκως 1,5 εκατομμύρια δολάρια. Οι ειδικοί της διαφήμισης συμφωνούν μέχρι και σήμερα πως πρόκειται για την καλύτερη διαφήμιση όλων των εποχών. Ίσως δεν έχουν δει την πιο επιδραστική διαφήμιση προφυλακτικών, που διχάζει ακόμα και σήμερα. 

Τη σκηνοθεσία του σποτ ανέλαβε ο Ρίντλεϊ Σκοτ (Gladiator, Alien). Το διαφημιστικό γραφείο του ζήτησε να σκηνοθετήσει τη διαφήμιση της Apple, με εκείνον να πιστεύει αρχικά πως πρόκειται για την εταιρεία των Beatles και πως το σποτ θα αφορούσε εκείνους. «Μου είπαν ‘όχι, όχι, όχι. Η Apple είναι ένας τύπος που λέγεται Στιβ Τζομπς’», θυμόταν ο Σκοτ σε μία συνέντευξή του. «Και είπα, ‘ποιος στο διάολο είναι ο Στιβ Τζομπς;’», αναρωτήθηκε. 

Το σποτ ξεκινά με μια γκρίζα δυστοπία, στη σκιά του Μεγάλου Αδερφού που παρακολουθεί από την οθόνη. Η σκηνή διακόπτεται από μια ξανθιά γυναίκα, με κόκκινο σορτς που τρέχει, με μια βαριοπούλα στο χέρι, την οποία και τελικά εκσφενδονίζει προς την οθόνη. «Στις 24 Ιανουαρίου, η Apple Computer θα παρουσιάσει το Macintosh. Και θα δείτε γιατί το 1984 δεν θα είναι σαν το ‘1984’», διαβάζει μια φωνή. Το λες και mindblowing για την εποχή.