Όταν είσαι κολλημένος στην κίνηση άσχημες σκέψεις περνάνε από το μυαλό σου. Τι κακό έκανες για να σου αξίζει κάτι τέτοιο, τι διάολο γυρεύουν όλοι αυτοί οι τύποι εκεί έξω και αυτά είναι μόνο τα πρώτα στάδια του θυμού. Μετά μπορεί να ξυπνήσουν ως και… εγκληματικά ένστικτα. Το μποτιλιάρισμα σε φέρνει σε επαφή με τη σκοτεινή πλευρά του εαυτού σου.

Παρά την περί του αντιθέτου διαδεδομένη πεποίθηση, η Αθήνα δεν είναι από τις χειρότερες πόλεις στον κόσμο όσον αφορά το κυκλοφοριακό. Ναι αν έπηξες μόλις πρόσφατα στην κίνηση, για πολλοστή φορά, και διάβασες αυτήν την πρόταση μπορεί να μας λες τώρα ένα «τι μας τσαμπουνάς ρε συ φιλαράκο;» (ΟΚ, ίσως και να βρίζεις). Αλλά δεν σημαίνει πως επειδή κάτι είναι κακό, δεν υπάρχουν και χειρότερα. Το μποτιλιάρισμα είναι παγκόσμιο βάσανο.

Πρόσφατη έρευνα του TomTom, κατασκευαστή συστημάτων πλοήγησης έβγαλε το συμπέρασμα πως υπάρχουν 80 πόλεις σε όλο τον κόσμο όπου οι οδηγοί χρειάζονται περισσότερα από 20 λεπτά για να ολοκληρώσουν μια διαδρομή 10 χιλιομέτρων.

Η Αθήνα βρίσκεται στην 31η θέση παγκοσμίως, 16η σε ευρωπαϊκό level. H μέση διάρκεια για να διανύσει κανείς 10 χιλιόμετρα με το αμάξι είναι 23 λεπτά και 10 δευτερόλεπτα. Ετησίως, οι Έλληνες οδηγοί της πρωτεύουσας χάνουν 112 ώρες πάνω στο τιμόνι μέσα στην κίνηση με μέση ταχύτητα τα 20 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Αυτές είναι οι πόλεις με το χειρότερο μποτιλιάρισμα στον κόσμο

Ποιοι είναι όμως οι χειρότεροι όλων στο μποτιλιάρισμα σύμφωνα με την εταιρεία TomTom; Ακολουθούν απαντήσεις ευθύς αμέσως:

Λονδίνο / Ηνωμένο Βασίλειο

Το ό,τι χειρότερο, το απόλυτο «no way» όταν μιλάμε για μποτιλιάρισμα. Στην πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου, ένα τυπικό roadtrip 10 χιλιομέτρων διαρκεί κατά μέσο όρο 37 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα. Με τα πόδια πιο γρήγορα πας.

Δουβλίνο / Ιρλανδία

Στην ιρλανδική πρωτεύουσα, οι οδηγοί χρειάζονται κατά μέσο όρο 29 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα για να διανύσουν 10 χιλιόμετρα. Επιπλέον, η μέση ταχύτητα κατά την ώρα αιχμής είναι μόνο 16 km/h.

Τορόντο / Καναδάς

Χρειάζονται 29 λεπτά για να ολοκληρωθεί το «10άρι» στην πόλη αυτή του Καναδά. Η μέγιστη ταχύτητα τις ώρες αιχμής είναι 18 km/h.

Και αφού είδαμε το βάθρο πάμε να δούμε ποιες πόλεις απαρτίζουν τις υπόλοιπες θέσεις της 10άδας: Μιλάνο (Ιταλία), Λίμα (Περού), Μπενγκαλούρου (Ινδία), Πούνε (Ινδία), Βουκουρέστι (Ρουμανία), Μανίλα (Φιλιππίνες), Βρυξέλλες (Βέλγιο).

Τι λέει μια άλλη έρευνα για το μποτιλιάρισμα

Να πούμε πως παρόμοια έρευνα είχε κάνει πρόσφατα και η βρετανική εταιρεία Compare the Market, αναλύοντας εκατομμύρια tweets που είχαν ως θέμα το μποτιλιάρισμα. Είναι ένα θέμα δηλαδή κατά πόσο είναι ασφαλές το συμπέρασμα μέσα από αυτή τη μεθοδολογία.

Στην εκεί πρώτη 5άδα συναντάμε ξανά το Δουβλίνο (το «δέσαμε» άρα περισσότερο συνεπώς πως εκεί δεν είναι για οδήγηση μόνο για… Guiness!), πρώτο μάλιστα. Και έπονται Σμύρνη (Τουρκία), Βαρκελώνη (Ισπανία), Οπόρτο (Πορτογαλία), Κοπεγχάγη (Δανία), Σόφια (Βουλγαρία), Αμβέρσα (Βέλγιο), Νάπολη (Ιταλία), Μαδρίτη (Ισπανία), Φρανκφούρτη (Γερμανία).

Αρκετά διαφορετική η λίστα, ε; Μόνο που το φοβερό είναι πως η Αθήνα είναι και εδώ στην…. 31η θέση (!) όσον αφορά το χειρότερο μποτιλιάρισμα. Αλλά εν προκειμένω σε ευρωπαϊκό και μόνο σκέλος. Πάντως αυτή η λίστα, του Compare the  Market δηλαδή, «παίρνει νερό». Το Twitter δε μας φαίνεται και το πιο αξιόπιστο (επιστημονικό) εργαλείο για μια τέτοια μελέτη…