Η πρόσκληση για το λανσάρισμα της νέας virtual Heineken® Silver είχε όλες τις πληροφορίες που απαιτούνταν: ημερομηνία, ώρα, τοποθεσία, μερικές πληροφορίες σχετικά με το event ό,τι χρειάζεσαι, τέλος πάντων, σε αυτές τις περιπτώσεις. Όλα ήταν εκεί, με μια σημαντική διαφορά: το λανσάρισμα θα γινόταν στο metaverse. Επιβεβαίωσα την παρουσία μου, και η πρώτη απορία ήδη με τραβούσε επίμονα από το μανίκι σαν παιδάκι που στέκεται μπροστά στη βιτρίνα παινχιδάδικου: Δηλαδή το metaverse είναι και χώρος και όχι ένα ακανόητο buzzword που καθιέρωσε ο Mark Zuckerberg;

Αντί για χάρτης λοιπόν, στην πρόσκληση υπήρχε ένα λινκ για το Decentraland, εκεί όπου το ψηφιακό ζυθοποιείο της Heineken® θα άνοιγε (ναι οκ, whatever) τις πύλες του για να υποδεχθεί δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο, και αντί η συνήθης σκέψη «τι να φορέσω για να πάω στο event;» να λάμψει σαν πινακίδα νέον εσύ δεν είχες παρά να ακουμπήσεις το λαπτοπ στα γόνατα και να φτιάξεις το δικό σου avatar, όπως ακριβώς το θες.

Και η μέρα του event ήρθε και συνδέθηκα στην ψηφιακή πλατφόρμα το Decentraland και έφτιαξα το avatar μου και ήμουν όλο προσμονή να ανακαλύψω τι σημαίνει να δοκιμάζεις μια νέα μπίρα στο metaverse. Και δεν είχα ιδέα τι έπρεπε να κάνω μετά, όλα έμοιαζαν αλλόκοτα. Αλλα αυτό το όμορφο αλλόκοτο.

Όχι, να με καταλάβεις. Σύμφωνα με τις οδηγίες, έπρεπε να πάω στο ψηφιακό ζυθοποιείο -πήγα. Στάθηκα στην ουρά της VIP εισόδου, στον πορτιέρη έδωσα ημερομηνία γέννησης για να περάσω στο εσωτερικό. Τώρα μην δίνεις πολύ σημασία στις λέξεις «περάσω» και «εσωτερικό» -είπαμε, ήμουν στο metaverse. Εκεί λοιπόν η Heineken® είχε δημιουργήσει ένα πάρτι, με το dj booth του, με ένα εντυπωσιακό stage για την παρουσίαση, με πολλά διαδραστικά θεματικά παιχνίδια. Σε ένα από αυτά μάλιστα μπορούσες να κάνεις τη δική σου ζυθοποίηση, σε ένα άλλο μπορούσες να περιγράψεις τη γεύση της νέας μπίρας -που προφανώς δεν μπορούσες να πιείς αφού τα pixels δεν πίνονται-, λίγο πιο δίπλα υπήρχε ένας πλούσιος μπουφές με αστακούς -που προφανέστατα δεν μπορούσες να φας. Δεν καταλάβαινα τίποτα και ευτυχώς που στην έναρξη της παρουσίασης το βλέμμα μου έπεσε πάνω σε ένα δικό μου ανθρώπο, σε κάποιο που θα μπορούσε να με καταλάβει: εμφανίστηκε το avatar του Thierry Henry και αμέσως θυμήθηκα όλες εκείνες τις ώρες gaming στο Fifa και το Pro, με τον Γάλλο επιθετικό να κολλάει το ένα γκολ μετά το άλλο. Tώρα βέβαια δοκίμαζε τις ικανότητες του όχι με μια μπάλα, αλλά με ένα κουτάκι virtual Heineken® Silver -πίστεψε ήταν το λιγότερο περίεργο από όσα συνέβαιναν γύρω μου.

Το θέμα είναι ότι τα πάντα λειτουργούσαν ρολόι, όμως δεν μπορούσα να καταλάβω τι ακριβώς συμβαίνει. Κυρίως, αντιλαμβανόμουν ότι υπήρχε ένας ελέφαντας στο δωμάτιο: υποτίθεται ότι ήμασταν εκεί για να δοκιμάσουμε μια μπίρα, από ένα brand που πάντα είχε πάθος για  στα φυσικά συστατικά, αλλά πώς ακριβώς να δοκιμάσεις αυτό που δεν υπάρχει; Βρισκόμουν σε μια συνθήκη όπου οι φράσεις «Τι θα ‘λεγες για καμία μπίρα;» ή το «Θέλεις καθόλου μπίρα;» αποκτούσαν μόνο μία σημασία, απόλυτα κυριολεκτική. Ναι, καμία μπίρα υπήρχε και καθόλου μπίρα μπορούσες να απολαύσεις.

Όταν είδα ένα τύπο να τρέχει στην αίθουσα κρατώντας στα χέρια ένα NFT, τότε ένιωσα ότι είχαν αρχίσει να μου λείπουν τα event με φυσική παρουσία. Είχε αρχίσει να μου λείπει μέχρι και η σχετική αμηχανία ή τα κάπως σουρεάλ που συμβαίνουν αυτών των events σε μια τέτοια εκδήλωση ανάμεσα στους παρευρισκόμενους, ειδικά αν είναι άγνωστοι μεταξύ τους. Και πριν σπεύσεις να αναρωτηθείς “γιατί”, άσε με να σου πω ότι μόνο αν δεις δύο άγνωστα μεταξύ τους avatars να επιχειρούν να αλληλοεπιδράσουν κρατώντας άδεια κουτάκια μπίρας, θα αποκτήσεις μια ξεκάθαρη εικόνα για το τι σημαίνει σουρεάλ.

Καθώς ο master brewer της Heineken® εξηγούσε ότι για την παρασκευή της virtual Heineken® Silver η μοναδική A-Yeast μαγιά αντικαθίσταται πλέον με A-Pixels και ο λυκίσκος που συλλέγεται στα χωράφια δίνει τη θέση του στο Binary Coded Hops που καλλιεργείται από NPC αγρότες (αυτοματοποιημένους), τότε για μόλις δεύτερη φορά στη ζωή μου ένιωσα αυτό το αίσθημα αποξένωσης με την καθημερινή τεχνολογία -η πρώτη ήταν πριν μερικά χρόνια όταν άνοιξα account στο Tik-Tok. Είναι αυτό το αίσθημα ότι πλέον τα πράγματα τρέχουν πιο γρήγορα από εσένα. Είναι αυτό το αίσθημα που είχε η γιαγιά μου όταν κάποιος χρησιμοποιούσε μπροστά της ένα smartphone ή οι γονείς μου όταν για πρώτη φορά μπήκαν στο Facebook. Θα είναι αυτό το συναίσθημα που θα νιώσω κι εγώ όταν σε 10 χρόνια η κόρη μου θα μου δείξει μια τεχνολογική εφαρμογή που για εκείνη θα είναι απλώς η καθημερινότητά της.

Δεν είχαv περάσει περισσότερα από 10 λεπτά στο ψηφιακό ζυθοποιείο της Heineken® και είχα ήδη νιώσει τα μαλλιά μου να ασπρίζουν. Σκεφτόμουν ότι πιθανόν να ανήκω πια σε μια ηλικιακή ομάδα καταναλωτών που για τα brands δεν αποτελεί επίκεντρο. Ότι ίσως θα πρέπει σιγά-σιγά να ζητήσω ευγενικά έναν τελευταίο γύρο και μόλις τελειώσω το ποτό μου, να κατευθύνω το avatar μου πρις την έξοδο και να αφήσω το χώρο για αυτούς τους τύπους που πράγματι μπορούν να απολαύσουν μια μπίρα στο metaverse, δηλαδή στη γενιά του Fortnite.

Μέχρι που ήρθε η δήλωση από τον Bram Westenbrink, Global Head του Heineken® Brand και κατάλαβα ότι δεν ήμουν ο μόνος που έβλεπε τον ελέφαντα στο δωμάτιο και ότι όλη αυτή η meta εμπειρία είχε ένα πραγματικά πρωτότυπο και αυθεντικό twist. «Γνωρίζουμε ότι το metaverse φέρνει τους ανθρώπους κοντά, με ανάλαφρο και συναρπαστικό τρόπο. Δεν είναι ωστόσο, το καλύτερο μέρος για να δοκιμάσετε μια νέα μπίρα», είπε. Η ουσία βρισκόταν σε όσα προσέθεσε: «Η νέα μας virtual μπίρα, η Heineken® Silver, είναι ένα ειρωνικό αστείο. Είναι μια συνειδητή ιδέα που διακωμωδεί εμάς και πολλές άλλες μάρκες που βρίσκονται στο metaverse με προϊόντα που απολαμβάνουμε καλύτερα στον πραγματικό κόσμο».

Διότι όσο εντυπωσιακό και αν είναι να βλέπεις από την άνεση του σπιτιού σου τον Thierry Henry να κάνει κόλπα με ένα κουτάκι εικονικής μπίρας, στο τέλος της ημέρας τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει ακόμα τη γεύση μιας δροσιστικής μπίρας στον πραγματικό κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της νέας virtual Heineken® Silver.

Ευτυχώς, καποιες στιγμές δεν θα χαθούν ποτέ. Με όση τεχνολογία κι αν βελτιώσουμε την καθημερινότητά μας, όσα metaverses κι αν φτιάξουμε, ο ήχος από το άνοιγμα μιας μπίρας, η αίσθηση της πρώτης γουλιάς, το τσούγκρισμα με τον κολλητό σου, όλα αυτά ανήκουν στο φυσικό μας κόσμο. Οριστικά, αμετάκλητα, για πάντα.