Κοντοζυγώνει η ώρα. Την άλλη Κυριακή (10/3 – ΟΚ, ξημερώματα Δευτέρας 11/3 για τα μέρη μας) έχουμε γιορτή, των Όσκαρ την απονομή. Κάναμε και ρίμα – και μπράβο μας. Θα είναι η 96η κατά σειρά (τελετή) και τι θα μας φέρει; Είπαμε να μπούμε στο παιχνίδι των προβλέψεων. Κι ας πάμε «κουβά» – σημασία έχει η συμμετοχή!  

Γράφει ο Γιώργος Καραχάλιος

Νιώσαμε για λίγο μέλος της Ακαδημίας προσπαθώντας να διαβλέψουμε αυτό που θα (θέλαμε) να συμβεί στις βασικές κατηγορίες. Το φάκελο, παρακαλώ.

Όσκαρ 2024: Νικητές και ηττημένοι

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ

American Fiction

Ανατομία μιας Πτώσης

Barbie

Τα Παιδιά του Χειμώνα

Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού

Ο Μαέστρος

Oppenheimer

Περασμένες Ζωές

Poor Things

Η Ζώνη του Ενδιαφέροντος

Το φαβορί: Πονάει η καρδιά μας ως Έλληνες, δεν υπάρχει όμως καν σασπένς. Ο Γιώργος Λάνθιμος δεν θα το σηκώσει (το τιμημένο). Το Oppenheimer έχει κλειδώσει σε απόδοση «Δεν παίζεται». Βασικά η ερώτηση είναι πόσα Όσκαρ θα φτάσει συνολικά η ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν μέσα από 13 συνολικά υποψηφιότητες. Θα φτάσει σε διψήφια νούμερα που έχουμε να δούμε από το 3o μέρος του Lord of the Rings; Μοιάζει δύσκολο, δεν είναι αυτή (η) εποχή για one movie show.

Το αουτσάιντερ: Βάζουμε το Poor Things γιατί θα θέλαμε η Ακαδημία να είχε την τόλμη να βραβεύσει κάτι που ξεφεύγει εντελώς από τα συνηθισμένα, αυτό που τόσο εύστοχα κάποιοι κριτικοί αποκάλεσαν “instant classic”. Ας είναι. Διάολε.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

Κρίστοφερ Νόλαν (Oppenheimer)

Γιώργος Λάνθιμος (Poor Things)

Τζόναθαν Γκλέιζερ (Ζώνη Ενδιαφέροντος)

Ζιστίν Τριέ (Ανατομία μιας Πτώσης)

Μάρτιν Σκορσέζε (Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού)

Το φαβορί: Παίζει να είναι η πιο «βαρετή» κατηγορία, διαχρονικά. Πόσο μάλλον φέτος. Ο Κρίστοφερ Νόλαν θα χάσει μόνο αν για κάποιο απίθανο λόγο αποσύρει την υποψηφιότητά του.

Το αουτσάιντερ: Βάζουμε τον Λάνθιμο για να μη δώσουμε… λευκή κόλλα. Ο Σκορσέζε είναι ο Mr. Cinema, αλλά για να το πούμε ευγενικά, δεν θα κέρδιζε με τίποτα στην κατηγορία του μοντάζ….

Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

Μπράντλεϊ Κούπερ (Ο Μαέστρος)

Κόλμαν Ντομίνγκο (Rustin)

Πολ Τζιαμάτι (Τα Παιδιά του Χειμώνα)

Κίλιαν Μέρφι (Oppenheimer)

Τζέφρι Ράιτ (American Fiction)

Το φαβορί: Λοιπόν. Εν αρχή να πούμε πως εδώ η υπόθεση μοιάζει να έχει σασπένς. Η λογική πάντως λέει Κίλιαν Μέρφι. Όπως σε όλα τα προηγούμενα σχετικά βραβεία της «σεζόν». Ερμηνεία ζωής, ο ορισμός της Οσκαρικής από τον φοβερό και τρομερό Ιρλανδό.

Το αουτσάιντερ: Ο Πολ Τζιαμάτι δεν είναι χαμένος από χέρι. Έχει αδικηθεί τόσο στο παρελθόν, έχει και ισχυρή fan base σε αυτούς που ψηφίζουν. Θα είναι πάντως έκπληξη αν κερδίσει, μη γελιόμαστε.

Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ

Ανέτ Μπένινγκ (Nyad)

Λίλι Γκλάντστοουν (Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού)

Σάντρα Ούλερ (Ανατομία μιας Πτώσης)

Κάρεϊ Μάλιγκαν (Ο Μαέστρος)

Έμα Στόουν (Poor Things)

Το φαβορί: Αυτό που έκανε η Έμα Στόουν στο Poor Things αξίζει όλα τα βραβεία του κόσμου – και ακόμα περισσότερα. Κάνουμε κερκίδα για πάρτη της. Και πιστεύουμε ολόψυχα πως έρχεται η απόλυτη αποθέωση – κι ας λαμβάνουμε μηνύματα για το αντίθετο εσχάτως από την άλλη όχθη του Ατλαντικού.

Το αουτσάιντερ: Λίλι Γκλάντστοουν. Η πρώτη Αμερικανίδα αυτόχθονας υποψήφια για Όσκαρ. Θα γίνει και η πρώτη που θα το κερδίσει; Η ψήφος σε κάτι τέτοια είναι και πολιτική. Αλλά αν όντως πάρει το αγαλματάκι κάθε άλλο παρά σκάνδαλο θα είναι. Υπήρξε αφοπλιστικά καλή στο πλάι του Λεονάρντο ΝτιΚάπριο.

Β’ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

Στέρλινγκ Κ. Μπράουν (American Fiction)

Ρόμπερτ Ντε Νίρο (Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού)

Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ (Oppenheimer)

Ράιαν Γκόσλινγκ (Barbie)

Μαρκ Ράφαλο (Poor Things)

Το φαβορί: Ένας legendary τύπος που δεν έχει κερδίσει ποτέ στο παρελθόν το αγαλματίδιο. Αν κερδίσει μας περιμένει, πιθανολογούμε με μεγάλες πιθανότητες επαλήθευσης, μια ομιλία άκρως «τηλεοπτική» που θα συνδυάσει συναίσθημα και χιούμορ. Ρόλος αβανταδόρικος στην τοπ ταινία της χρονιάς. Πώς να χάσει ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ;

Το αουτσάιντερ:  Η Barbie είναι η μεγάλη αγνοημένη των φετινών Όσκαρ, ειδικά η Μάργκοτ Ρόμπι. Θα χρυσώσουν το χάπι οι της Ακαδημίας με τον Ράιαν Γκόσλινγκ; Χλωμότατο, παρότι ο «Κεν» κατέθεσε ένα εξαιρετικό δείγμα γραφής. Αν μας ρωτάς πάντως, θα το δίναμε στον Μαρκ Ράφαλο. Αν μας ρωτάς.  

B’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ

Εμιλι Μπλαντ (Oppenheimer)

Ντανιέλ Μπρουκς (The Color Purple)

Αμέρικα Φερέρα (Barbie)

Τζόντι Φόστερ (Nyad)

Νταβίν Τζόι Ράντολφ (Τα Παιδιά του Χειμώνα)

Το φαβορί: Συγχαρητήρια στην Νταβίν Τζόι Ράντολφ για το Όσκαρ. Στη θέση της θα είχαμε ήδη κάνει 100 φορές πρόβα το τι θα πούμε. Ό,τι βραβείο υπάρχει για προάγγελος, το έχει ήδη πάρει.

Το αουτσάιντερ: Κανένα. Γενικά αν το δούμε είναι μάλλον η πιο αδύναμη κατηγορία από πλευράς υποψηφιοτήτων. Ακόμα και η Έμιλι Μπλαντ, που τόσο την αγαπάμε, δεν έκανε δα κάτι το «πέφτει το σαγόνι» στο Oppenheimer.

ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

American Fiction (Κορντ Τζέφερσον)

Barbie (Νόα Μπόμπακ, Γκρέτα Γκέργουιγκ)

Oppenheimer (Κρίστοφερ Νόλαν)

Poor Things (Τόνι ΜακΝαμάρα)

Η Ζώνη του Ενδιαφέροντος (Τζόναθαν Γκλέιζερ)

Το φαβορί: Now we are talking. Εδώ ναι, έχουμε σασπένς. Αφού ο Κρίστοφερ Νόλαν θα έχει πάρει τα «βαριά χαρτιά», περισσεύει «χρυσός» και για κάποιον άλλον. Το American Fiction είναι από αυτές τις ταινίες που δεν περιμένεις, αλλά ξάφνου κερδίζουν έδαφος, αλλάζουν status και δεδομένα. Θα πάει ως ένα Όσκαρ; Δεν είναι απίθανο, κάθε άλλο.

Το αουτσάιντερ: Θα αναγνωριστεί το πόσο δύσκολο ήταν αυτό που πέτυχε η Γκρέτα Γκέργουιγκ με την Barbie; Υπάρχει ελπίδα. Ειδικά καθώς αδικήθηκε κατάφορα μένοντας εκτός από το «καλύτερης σκηνοθεσίας». Το κοινό αίσθημα (όσο κοινό είναι τέλος πάντων) αρέσκεται στις «επανορθώσεις».

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Ανατομία μιας Πτώσης (Αρτίρ Αραρί, Ζιστίν Τριέ)

Τα Παιδιά του Χειμώνα (Ντέιβιντ Χέμινγκσον)

Ο Μαέστρος (Μπράντλεϊ Κούπερ, Τζος Σίνγκερ)

May December (Σάμι Μπερτς, Αλεξ Μεκάνικ)

Περασμένες Ζωές (Σελίν Σονγκ)

Το φαβορί: Η Ανατομία μιας Πτώσης μοιάζει να έχει όλα τα κατάλληλα υλικά για να το σηκώσει στην εν λόγω κατηγορία των Όσκαρ. Έχει «ρεύμα», μπήκε και σε πιο βαρβάτες κατηγορίες (ταινίας, σκηνοθεσίας), εδώ μπορεί να βολευτεί μια χαρά.

Το αουτσάιντερ: Ούτε τα Παιδιά του Χειμώνα ούτε οι Περασμένες Ζωές είναι «δεν έχω τόπο, δεν έχω ελπίδα». Μακριά από αυτό. Απλά τις τελευταίες μέρες μειώθηκαν πολύ οι πιθανότητές τους.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΑΙΝΙΑ

Io Capitano (Ιταλία)

Perfect Days (Ιαπωνία)

Society of the Snow (Ισπανία)

The Teachers’ Lounge (Γερμανία)

The Zone of Interest (Αγγλία)

Το φαβορί: Αν η Γαλλία είχε υποβάλει την Ανατομία μιας Πτώσης στην εν λόγω κατηγορία, θα το είχε ήδη στο τσεπάκι το Όσκαρ. Δεν το έκανε, κακό του κεφαλιού της. Και ευκαιρία να βγει ακόμα περισσότερο στον αφρό αυτή η ταινιάρα που λέγεται Ζώνη Ενδιαφέροντος.

Το αουτσάιντερ: Το Society of the Snow του Netflix ήταν πολύ καλύτερο από τις προσδοκίες, άρεσε δικαίως σε πολύ κόσμο, αλλά σταματάει εκεί η συζήτηση.

Ζώνη Ενδιαφέροντος