Από τότε που το Instagram άλλαξε τον αλγόριθμό του πέρυσι για να δώσει προτεραιότητα σε βίντεο που μοιάζουν με TikTok, μια σειρά από νέες εφαρμογές προσπάθησαν να τοποθετηθούν ως κληρονόμοι της αρχικής αποστολής του Instagram: να μοιράζονται φωτογραφίες με φίλους. Οι BeReal, Grainery και Glass έχουν φτάσει σε διαφορετικά επίπεδα επιτυχίας στις προσπάθειές τους να γίνουν οπτικοί κοινωνικοί κόμβοι. Τώρα έρχεται ένας άλλος αντιρρησίας : το Lapse.

Τι είναι το Lapse

Η εφαρμογή με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο μετατρέπει ουσιαστικά το τηλέφωνό σας σε κάμερα μιας χρήσης και, στη συνέχεια, σας επιτρέπει να μοιράζεστε αυτές τις φωτογραφίες ώρες αργότερα με μικρές ομάδες φίλων. Στις 13 Νοεμβρίου, το Lapse κατέλαβε την τρίτη θέση στο γράφημα του Apple, App Store, για τις δωρεάν εφαρμογές iPhone στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας το TikTok και την Google. Επίσης, ήταν στην κορυφή των τσαρτ του App Store στην κατηγορία φωτογραφιών και βίντεο.

Καθώς το Instagram και το TikTok δίνουν κίνητρα στους χρήστες να αυξήσουν τους ακόλουθούς τους και να συλλέγουν διαφημιστικές προσφορές, το Lapse βρήκε επιτυχία στο να ακολουθήσει τον αντίθετο δρόμο: προς μια δυνητικά πιο αυθεντική εμπειρία μεταξύ ανθρώπων που γνωρίζουν και κοινωνικοποιούνται ο ένας τον άλλον.

Ακόμη και σημαντικοί παράγοντες επιρροής που έχουν επωφεληθεί από το Instagram, όπως η Kylie Jenner, έχουν ζητήσει αυτού του είδους την αλλαγή: «Σταμάτα να προσπαθείς να είσαι TikToker», έγραψε στο Instagram πέρυσι σε μια ανάρτησή της. «Θέλω απλώς να δω χαριτωμένες φωτογραφίες των φίλων μου».

Αλλά αν αυτή η φόρμουλα μπορεί να καλλιεργήσει ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο για το Lapse και άλλες παρόμοιες εφαρμογές μένει να φανεί. Το Lapse έχει ήδη επικριθεί για τις τακτικές ανάπτυξής του, οι οποίες αναγκάζουν τους νέους χρήστες να προσκαλούν νέους φίλους στην πλατφόρμα προτού μπορέσουν να τραβήξουν φωτογραφίες.

«Υπάρχει η αίσθηση ότι η δυναμική οπαδών-ακόλουθων των κοινωνικών μέσων δεν λειτουργεί», λέει η Harper Reed, επιχειρηματίας και τεχνολόγος. «Έτσι, οι άνθρωποι έχουν επικεντρωθεί στο να συρρικνώσουν αυτούς που ακολουθούν για να επιστρέψουν στη μικρή ομάδα. Αλλά νομίζω ότι η Lapse χρησιμοποιεί μια εντελώς επιθετική στρατηγική ανάπτυξης».

Η πρώτη λειτουργία του Lapse είναι μια κάμερα point-and-shoot, σχεδιασμένη από κάμερες φιλμ μιας χρήσης. Δεν μπορείτε να κάνετε μεγέθυνση ή να προσθέσετε φίλτρο. Αφού τραβήξετε μια φωτογραφία, “επεξεργάζεται” σε ένα “σκοτεινό δωμάτιο” για αρκετές ώρες. Οι φωτογραφίες που προκύπτουν τελικά δεν μπορούν να υποστούν καμία επεξεργασία.

Όπως και οι πραγματικές φωτογραφίες φιλμ, αυτές είναι συχνά ξεπλυμένες και κοκκώδεις. Αλλά πολλοί άνθρωποι προτιμούν αυτή την αισθητική, που προσελκύει μια αίσθηση νοσταλγίας και κάνει τις φωτογραφίες να φαίνονται πιο άμεσα κλασικές. «Έχει γίνει κάπως το βασικό μου εργαλείο κάμερας, κάτι που είναι κάπως γελοίο, γιατί έχει περάσει μόλις ένας μήνας», λέει ο Luke Yun, ένας ανεξάρτητος διευθυντής περιεχομένου με έδρα το Λος Άντζελες. «Αλλά όποτε θέλω να κάνω ένα καλό σουτ και ξέρω ότι ο Lapse θα κάνει καλή δουλειά, απλά θα το βγάζω και θα το χρησιμοποιώ».

Διαβάστε όλο το άρθρο στο Intronews.gr