Ένα ψυχεδελικό ταξίδι στο Τόκιο μέσα από 8 φωτογραφίες

Φυσικό τριπ από τη δεκαετία του 1970.

Ένα ψυχεδελικό ταξίδι στο Τόκιο μέσα από 8 φωτογραφίες

Φυσικό τριπ από τη δεκαετία του 1970.


Ο φωτογράφος Greg Girard είναι γνωστός για τις εξερευνήσεις του σε ασιατικές πόλεις όπως το Χονγκ Κονγκ και την Σαγκάη, αλλά μια νέα σειρά φωτογραφιών που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, αποκαλύπτει μια κομβική στιγμή στην αρχή της καριέρας του. Τα χρόνια στο Τόκιο από τα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του 1970, όχι μόνο βοήθησαν στην ανάπτυξη της φωτογραφίας του Girard, αλλά χάρισαν και στο κοινό που τον ακολουθεί σπάνιες εικόνες φυσικού ψυχεδελικού τριπ από την ζωή στην ιαπωνική πρωτεύουσα.

Ως νεαρός άνδρας που εξερευνούσε έναν άγνωστο τόπο, ο Girard κατάφερε να απαθανατίσει μια κομβική στιγμή στην ιστορία του Τόκιο. Η φωτογραφίες του δείχνουν την πόλη ακριβώς τη στιγμή που η μεταπολεμική επιρροή της Αμερικής εξασθενούσε, ενώ μεταφέρουν και το κλίμα πριν από την οικονομική άνθηση της Ιαπωνίας.

Είναι αυτή η γκρίζα περιοχή, γεμάτη αστική σκληρότητα, αλλά με βλέμμα προς ένα ισχυρό μέλλον στην οποία βρέθηκε ο Girard όταν ήθελε να φύγει από τη γενέτειρά του, το Βανκούβερ. Αναζητώντας την περιπέτεια, ξεκίνησε για την Ασία και βρέθηκε στο Τόκιο. Μόλις κατέβηκε από το τρένο στην πόλη, ήξερε ότι η περιπέτεια του θα ήταν κάτι περισσότερο από μια σύντομη επίσκεψη.

«Επιστημονική φαντασία. Αυτή η λέξη μόλις έσκασε στο κεφάλι μου κοιτάζοντας έξω από το παράθυρο του τρένου την πόλη», μοιράζεται στο νέο του βιβλίο Tokyo-Yokosuka 1976-1983. «Σκέφτηκα, “γιατί δεν μου είπε κανείς για αυτό;”. Έγινε ξεκάθαρο από το πρώτο βράδυ ότι ήθελα να μείνω».

Διδάσκοντας μαθήματα αγγλικών για να βγάλει χρήματα, ο Girard βρήκε ένα διαμέρισμα. Είτε βγαίνοντας στους δρόμους στις 5 το πρωί είτε εξερευνώντας τη ναυτική βάση των ΗΠΑ στη Γιοκοσούκα, εξερευνούσε στο έπακρο το αστικό υπόβαθρο αυτής της πόλης. Γοητευμένος από αυτή τη νέα κουλτούρα γύρω του, ο Girard συνειδητοποίησε ότι μπορούσε να εφαρμόσει τις φωτογραφικές δεξιότητες που ανέπτυξε στον Καναδά σε οποιοδήποτε περιβάλλον.

«Στα μέσα της δεκαετίας του 1970, εκτός από τις σπουδαίες δουλειές των Ιαπώνων φωτογράφων, ένα έργο που σπάνια του δίνουν σημασία στη Δύση, δεν υπήρχαν πολλές πληροφορίες (οπτικές ή άλλες) για το πώς ήταν το Τόκιο», λέει ο Girard. «Και το Τόκιο που έβλεπα, όταν έφτασα για πρώτη φορά και άρχισα να ζω εκεί το 1976, δεν ταίριαζε με τίποτα με αυτό που ήξερα ή είχα δει προηγουμένως. Οπότε, υποθέτω ότι ένιωσα ότι το "ανακάλυπτα" μόνος μου και άρχισα να φωτογραφίζω το πώς μου φαινόταν και τι ένιωθα για αυτή την πόλη».

 

 

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα