Όπως εμείς έχουμε κάποιες κλισέ αντιλήψεις στο μυαλό μας για χώρες που στα μάτια μας φαντάζουν εξωτικές, έτσι πρέπει να αποδεχθούμε πως οι ξένοι έχουν στο μυαλό τους τα αντίστοιχα στερεότυπα. Αν έχεις βρεθεί στο εξωτερικό ή αν απλά έχεις γνωρίσει ανθρώπους που δεν έχουν καμία σχέση με τη χώρα μας θα το έχεις αντιμετωπίσει κι εσύ.
Κάπου έδω έρχεται ένας Ελληνοαμερικανός για να αλλάξει όσα γνώριζαν οι “ξένοι” για τη χώρα μας. Ο Κωνσταντίνος Παπανικολάου (Constantine Papanicolaou) σκηνοθέτης ταινιών σχετικά με την χειμωνιάτικη κουλτούρα των winter sports, αποφάσισε να φτιάξει μια ταινία για το σκι, το snowboard και γενικότερα τον χειμερινό τουρισμό στη χώρα μας, η οποία όπως αναφέρει ο ίδιος “αν και δεν είναι ευρέως γνωστό, αποτελείται κατά 80% από ορεινές περιοχές και είναι μία από τις πιο ορεινές χώρες της Ευρώπης“.
Για να τελειώσει λοιπόν η ταινία, ο Κωνσταντίνος θα χρειαστεί περίπου 75.000$ τα οποία και δεν διαθέτει, οπότε άρχισε μια καμπάνια στο Kickstarter για να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα χρήματα από δωρεές. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, έχει μαζέψει 4.660$ ενώ απομένουν ακόμα, 32 μέρες για να ολοκληρωθεί η καμπάνια.
Ο Κωνσταντίνος είναι προβοκάτορας όπως κατάλαβες κι εμείς δεν χάσαμε την ευκαιρία. Επικοινωνήσαμε μαζί του για να μας εξηγήσει ακριβώς τι έχει στο μυαλό του.
Έχει γεννηθεί και έχει μεγαλώσει στις Η.Π.Α. ενώ έχει ζήσει σε Νέα Υόρκη και Νιου Τζέρσεϊ. Μέχρι να έρθει στην Ελλάδα για τα γυρίσματα της ταινίας, δεν είχε μείνει ποτέ πάνω από 3-4 εβδομάδες ενώ δε μιλούσε και τη γλώσσα σχεδόν καθόλου. Τώρα με την ταινία όμως, μαθαίνει και τα ελληνικά του σιγά σιγά. Χαρακτηριστικά λέει:
I didn’t even speak Greek. Τώρα μετά από την ταινία, μπορώ να μιλήσω λίγο, όχι τόσο πολύ, αλλά αρκετά να ρωτήσω για μία ακόμη μπύρα.
Επισκέπτεται αρκετά συχνά την Ελλάδα αλλά μόνο κατά την περίοδο του χειμώνα. Πιστεύει πως είναι ο μοναδικός άνθρωπος στον πλανήτη που έρχεται στην Ελλάδα τον χειμώνα και φεύγει όταν πλησιάζει το καλοκαίρι (σ.σ. Δεν είσαι μόνος σου Κωνσταντίνε είμαστε πολλοί τελικά)!
Όταν φέραμε τη συζήτηση στο θέμα των υποδομών, μας ξάφνιασε ευχάριστα. Γιατί όταν εμείς (οι άσχετοι με το αντικείμενο) σκεφτόμαστε χιονοδρομικά κέντρα, φανταζόμαστε τεράστια καφέ μέσα στο χιόνι που από το παράθυρο μπορούμε να κοιτάζουμε τους σκιέρ απ’έξω. Εκείνος όμως το βλέπει τελείως διαφορετικά. “Γνωρίζω ότι οι υποδομές δεν είναι και οι καλύτερες, ωστόσο αυτό δημιουργεί και πολλές ευκαιρίες. Στις Η.Π.Α ή στις Άλπεις, τα χιονοδρομικά έχουν γίνει τεράστια εμπορικά κέντρα. Τύποι σαν εμένα θέλουν να κάνουν σκι ή snowboard και δεν θέλουν η διασκέδασή τους στο βουνό να είναι η συνέχεια του καταναλωτικού κόσμου στον οποίο ζουν. Θέλουν κάτι πιο παραδοσιακό. Όπως στα νησιά. Ενώ υπάρχουν νησιά σε όλο τον κόσμο, όλοι προτιμούν τα ελληνικά. Γιατί; Γιατί είναι μοναδικά. Αυτό θέλουμε και με τα βουνά! Και ο ορεινός τουρισμός είναι μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα.
Έλληνες φίλοι και συγγενείς του, βοήθησαν τα μέγιστα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Μάλιστα μας τόνισε πως όσοι συνέβαλαν, εμφανίζονται και στην ταινία οπότε θα τους γνωρίσουμε εκεί, όταν η ταινία γίνει πραγματικότητα. Γιατί αυτή ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής του, οπότε οι φίλοι ήταν κάτι παραπάνω από πολύτιμοι. Οι δυσκολίες στα γυρίσματα ήταν πάρα πολλές αλλά ο Κωνσταντίνος δεν ήθελε πει περισσότερα: “Πήγα μέχρι την κόλαση και γύρισα! Δε θα μπω σε λεπτομέρειες γιατί θα τα δείτε όλα στα ταινία, αλλά αυτό που μπορώ να πω είναι ότι το Frozen Ambrosia δεν είναι απλά ένας γαμάτος τίτλος”.
Δεν έχει επιδιώξει να επικοινωνήσει με κάποιον από το Υπουργείο Τουρισμού ή την κυβέρνηση γιατί όπως μας εξηγεί, είναι πολύ δύσκολο να καταλάβει τη σημασία του εγχειρήματός του, κάποιος που δεν έχει κάνει ποτέ σκι ή snowboard. Οπότε μάλλον χαμένος κόπος θα ήταν να πείσει κάποιον από την κυβέρνηση να τον στηρίξει. Και εδώ που τα λέμε δεν έχει άδικο…
Κλείνοντας μας μίλησε για την καμπάνια του στο Kickstarter.
Πιστεύει πως αν η καμπάνια πετύχει το στόχο της, όλα θα έχουν μπει σε μια σειρά. Γνωρίζει πως η οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα είναι δύσκολη και πως οι Έλληνες εντός της χώρας τα βγάζουν πέρα δύσκολα, γι’αυτό ζητά στήριξη κυρίως από τους Έλληνες του εξωτερικού που όπως μας περιγράφει: “έχουν βαρεθεί να ακούν άσχημες ειδήσεις για την πατρίδα τους”. Και γνωρίζει από πρώτο χέρι πως αυτοί οι Έλληνες θέλουν να βοηθήσουν με όποιον τρόπο μπορούν. Ένας από αυτούς, είναι και μια μικρή δωρεά για την ταινία που θα αλλάξει την αντίληψη των ξένων για τον χειμερινό τουρισμό στην Ελλάδα.
“Likes” and “Shares” on Facebook are awesome, but they don’t pay the bills.
Γιατί καλά τα shares και τα likes αλλά με αυτά δεν πληρώνονται οι λογαριασμοί.