Το παρακάτω περιστατικό θέλουμε να το πούμε σουρεάλ, αλλά εντελώς ανθρώπινα μιλώντας, μάλλον είναι κάτι χειρότερο. Είναι κάπως δύσκολο να το πιστέψεις δηλαδή ή να το φανταστείς. Τέλος πάντων, θα μπούμε στο ψητό. Εργαζόμενοι στην Ισπανία αναγκάστηκαν να συνεχίσουν να δουλέψουν δίπλα σε μια γυναίκα συνάδελφό τους που είχε μόλις πεθάνει. Εν ώρα εργασίας. 

Η γυναίκα, η οποία κατονομάζεται ως Inma και φέρεται να ήταν 57 ετών, ενημέρωσε τους προϊσταμένους της ότι αισθάνεται μια αδιαθεσία κατά τη διάρκεια της μεσημεριανής βάρδιάς της σε τηλεφωνικό κέντρο της Μαδρίτης που ανήκει στον όμιλο Konecta. 

Της δόθηκαν οι πρώτες βοήθειες και κλήθηκε άμεσα ασθενοφόρο, ωστόσο δυστυχώς, η γυναίκα πέθανε από καρδιακή ανακοπή λίγο αργότερα. Τι έγινε μετά; Σοκ; Πανικός; Διακοπή κάθε εργασίας μέχρι να μεταφερθεί στο νοσοκομείο; Ούτε καν. Οι συνάδελφοί της συνέχισαν να δουλεύουν δίπλα στη νεκρή γυναίκα. 

Συγκεκριμένα, οι συνάδελφοί της δήλωσαν στο εργατικό συνδικάτο CGT ότι όταν ρώτησαν τι έπρεπε να κάνουν, τους είπαν να “συνεχίσουν να εργάζονται”, καθώς δέχονταν κλήσεις από πελάτες ενός προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας. Υποθέτουμε τους ακούστηκε λογικό; Πάντως, μετη σειρά τους τα εργατικά συνδικάτα κατηγόρησαν την εταιρεία Konecta, η οποία διαθέτει 200 τηλεφωνικά κέντρα σε 24 χώρες ότι αντιμετωπίζει τους εργαζομένους “σαν ρομπότ”. Για να πούμε την αλήθεια, κάτι καταλάβαμε. 

“Απάνθρωπο”

“Για τουλάχιστον 45 λεπτά μετά τον θάνατο της γυναίκας, η εταιρεία δεν έλαβε κανένα μέτρο για να επιτρέψει στο προσωπικό να φύγει ή να κάνει εκτροπή κλήσεων αλλού”, δήλωσε στην Telegraph ο Ντέιβιντ Σάντσεθ από το συνδικάτο USO. «Έβαλαν την εξυπηρέτηση των κλήσεων πάνω από τις ανθρώπινες αξίες και δεν υπήρχε κανένα πρωτόκολλο για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Αυτό δείχνει πόσο απάνθρωπος έχει γίνει ο τομέας- οι εταιρείες θεωρούν ότι είμαστε ρομπότ και όχι άνθρωποι. Η εταιρεία συνέχισε την ρουτίνα της σε μια αφύσικη κατάσταση, ενώ πολλοί εργαζόμενοι βρίσκονταν σε κατάσταση σοκ», πρόσθεσε ο Σάντσεθ, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το τμήμα τηλεφωνικών κέντρων της USO.

Με τη σειρά της, η εταιρεία δήλωσε πως ενήργησε σωστά στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης που προέκυψε. «Στηρίξαμε τους εργαζόμενους, προσφέροντάς τους άμεσα τη δυνατότητα τηλεργασίας και ψυχολογική βοήθεια», δήλωσε εκπρόσωπος, διευκρινίζοντας στην εφημερίδα El País πως «κανείς κοντά στο πτώμα δεν εξαναγκάστηκε να συνεχίσει να εργάζεται» και ότι έγιναν ρυθμίσεις ώστε οι υπάλληλοι να εργαστούν από το σπίτι.

Σύμφωνα με το συνδικάτο CGT, πέρασε σχεδόν μια ώρα μέχρι να φτάσει στο γραφείο ο υπεύθυνος υγείας και ασφάλειας της εταιρείας. Μόνο τότε ανακοινώθηκε στο προσωπικό ότι μπορούσαν να εργαστούν από το σπίτι τους. Μέχρι τότε δούλευαν δίπλα σε ένα πτώμα. 

«Προηγουμένως, ένας υπεύθυνος είχε πει στους υπαλλήλους να συνεχίσουν να εργάζονται επειδή παρείχαν μια σημαντική υπηρεσία», δήλωσε εκπρόσωπος της CGT.

Ο Miguel Ángel Salinas, εκπρόσωπος του CGT για πρόληψη κινδύνων στον χώρο εργασίας, δήλωσε στην El País ότι είχε φτάσει στο γραφείο δύο ώρες μετά τον ξαφνικό θάνατο της γυναίκας. Είπε ότι τέσσερις εργαζόμενοι παρέμεναν στο δωμάτιο απαντώντας σε τηλεφωνήματα με το πτώμα της συναδέλφου τους σκεπασμένο στο πάτωμα περιμένοντας την άφιξη ιατροδικαστή για να πιστοποιήσει τον θάνατό της.

*Όσο γράφεται αυτό το κείμενο ο συντάκτης προσπαθεί απλώς να το κάνει εικόνα όλο αυτό. Απλώς Δ-Ε-Ν Γ-Ι-Ν-Ε-Τ-Α-Ι.