Κακώς καθόμαστε και χολοσκάμε κάποιοι άνθρωποι για το πώς θα μπορέσει να γίνει αυτή η πόλη, η χώρα εν συνόλω, ένα μέρος όπου τα ΑμΕΑ θα μπορούν να ζουν με τα ελάχιστα εμπόδια τη ζωή τους. Αφού το ίδιο το κράτος, οι δομές και οι θεσμοί έχουν πάντοτε τις λύσεις σε όλα τα προβλήματα, σε βαθμό που κάθε φορά αναρωτιόμαστε «μα τι σαΐνια είναι αυτοί ρε παιδί μου…».

Έτσι λοιπόν, μετά από κάμποσα περιστατικά όπου ΑμΕΑ δέχτηκαν την άρνηση οδηγών σε λεωφορεία ή τρόλεϊ ώστε να εισέλθουν στα οχήματα, το Υπουργείο εξέδωσε ανακοίνωση πριν δύο μέρες, με την οποία ξεκαθάριζε μεν ότι κανείς δεν έχει δικαίωμα να απαγορεύσει σε ΑμΕΑ την πρόσβαση στα ΜΜΜ, αλλά επιτρέπεται σε οδηγούς να κρίνουν εκείνοι κατά περίπτωση αν μπορεί ένα άτομο σε αμαξίδιο να ανέβει στο όχημα.

«Όπως ορίζει ο νέος Κανονισμός Δικαιωμάτων Επιβατών τακτικών και έκτακτων γραμμών με οδικά μέσα δημόσιας μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλεϊ) και μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ), κάθε πολίτης, και ιδιαίτερα τα άτομα με αναπηρία ή άτομα με μειωμένη κινητικότητα, δικαιούται όπως επιβιβαστεί και κάνει χρήση, χωρίς καμία άμεση ή έμμεση διάκριση, των δημόσιων οδικών μέσων μεταφοράς και μέσων σταθερής τροχιάς καταβάλλοντας το εκ της νομοθεσίας οριζόμενο, ανά κατηγορία μεταφορικού μέσου, κόμιστρο.

Την ίδια στιγμή όμως, αναφέρεται ρητώς πως επιτρέπεται η άρνηση κράτησης και έκδοσης εισιτηρίων καθώς και η άρνηση επιβίβασης σε άτομα λόγω αναπηρίας ή μειωμένης κινητικότητας κατ’ εξαίρεση, σε περίπτωση που αυτό δεν είναι ασφαλές και λειτουργικά εφικτό «και προκειμένου οι μεταφορείς να συμμορφωθούν προς τις ισχύουσες απαιτήσεις ασφαλείας που ορίζει το διεθνές, ενωσιακό ή εθνικό δίκαιο και τις απαιτήσεις υγείας και ασφαλείας που ορίζουν οι αρμόδιες αρχές ή στις περιπτώσεις όπου ο σχεδιασμός του οχήματος ή η υποδομή, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων λεωφορείων και των τερματικών σταθμών ή χώρων αφετηρίας», διαβάζουμε στο athenstransport.com.

Σαφώς, αυτή η ντιρεκτίβα είναι σύννομη με όσα λέει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τις υποδομές και την ασφάλεια που πρέπει να παρέχει ένα ΜΜΜ σε ένα ΑμΕΑ ώστε να μπορεί να εισέλθει, ωστόσο, το σημείο της κριτικής ή, καλύτερα, της απορίας μας, για να μην εισέλθουμε και σε ένα μονοπάτι λαϊκισμού, έχει να κάνει με το πώς θα επαφίεται η είσοδος ή μη ενός ΑμΕΑ σε ΜΜΜ (λεωφορείων και τρόλεϊ δηλαδή, αφού μετρό και τραμ πληρούν τα κριτήρια) στην κρίση του εκάστοτε οδηγού.

Επιπλέον, πώς γίνεται σε μια τέτοια ανακοίνωση που αφορά ΑμΕΑ που ζουν σε τούτη τη χώρα, άρα ξέρουμε όλοι πόσο παραμελημένοι είναι από το κράτος (έργα σε πεζοδρόμια χωρίς ειδικές ράμπες, με αποτέλεσμα τα ΑμΕΑ να εμποδίζονται από την διέλευση) και από τα υπόλοιπα μέλη της κοινωνίας (λέγε με κρετίνο που παρκάρω πάνω στη διάβαση ή που παρκάρω το μηχανάκι μου πάνω στο πεζοδρόμιο) να μην υπάρχει έστω μια δέσμευση για ένα πλάνο αναβάθμισης όλων των οχημάτων…

Αλλά τι ρωτάμε κι εμείς τώρα…Ψιλά γράμματα είναι αυτά, ποιος ασχολείται μωρέ με τους ΑμΕΑ, μειοψηφία είναι, άμα ενοχλούνται ας σηκωθούν να περπατήσουν!