Ξεχάστε το χάρτινο εισιτήριο στο μετρό και τα λεωφορεία της πρωτεύουσας. Μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να μειωθεί σημαντικά και οι συναλλαγές πρόκειται να γίνονται ανέπαφα. Αυτό ανακοίνωσε με συνέντευξη του στο Fortune ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος και αναρωτιόμαστε αν το μεγαλύτερο πρόβλημα στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας είναι αυτό των εισιτήριών, που θα λυθεί μάλιστα με ένα έργο που κοστίζει 16 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με όσα είπε ο κύριος Σπηλιόπουλος, οι επιβάτες, κατά την επιβίβασή τους στο λεωφορείο ή την είσοδό τους στο μετρό θα μπορούν με την πιστωτική κάρτα ή με οποιαδήποτε άλλη ανέπαφη κάρτα (πχ από το κινητό με την τεχνολογία NFC) να πληρώσουν κατευθείαν κινούμενοι ελεύθερα, χωρίς να έχουν προμηθευτεί το κλασικό χάρτινο εισιτήριο.

«Πρόκειται για ένα έξυπνο σύστημα το οποίο είναι σε θέση να αντιληφθεί και να αναγνωρίσει εάν μέσα στη μέρα κινηθείς περισσότερες φορές ώστε να μην ξεπεράσει το ανώτατο ημερήσιο όριο και σε χρεώσει έξτρα χρήματα. Επομένως, δεν χρειάζεται να αγοράσεις ημερήσιο εισιτήριο εάν δεν κινείσαι όλη μέρα και κάνεις για παράδειγμα λιγότερες από τρεις διαδρομές» εξήγησε ο κ. Σπηλιόπουλος.

Το έργο θα κοστίσει, μαζί με τη συντήρηση, σε βάθος τριετίας, περίπου 16 εκατομμύρια ευρώ και θα εφαρμοστεί σε 8.000 σημεία. «Ήδη μέχρι το τέλος του χρόνου θα υπάρχει στα λεωφορεία του αεροδρομίου και ανάλογα με τον ρυθμό υλοποίησης του έργου, εκτιμώ ότι, αν όλα πάνε βάσει του αρχικού προγραμματισμού, θα εφαρμόζεται παντού έως την άνοιξη του 2024».

Για όσους πάντως κινούμαστε με μέσα, τα αργοπορημένα δρομολόγια, τα γερασμένα λεωφορεία, η έλλειψη κλιματισμού, οι πόρτες που δεν κλείνουν, ακόμα και το ενδεχόμενο φωτιάς σε εν κινήσει λεωφορείο – ξέσπασε πριν μερικές μέρες σε λεωφορείο του ΟΑΣΑ που εκτελούσε δρομολόγιο στου Ρέντη- είναι ζητήματα που μας προβληματίζουν περισσότερο.