Παγκόσμια Ημέρα Συνδρόμου Down σήμερα και στο feed μας στο Instagram μάς βγήκε η ωραιότερη διαφήμιση και ίσως η πιο to the point που έχουμε δει ποτέ. Στερεότυπα, προκαταλήψεις, χαμηλές προσδοκίες, όλα όσα δηλαδή επηρεάζουν σε έντονο βαθμό κάθε πτυχή της ζωής των ατόμων με Σύνδρομο Down, παρουσιάζονται σε λιγότερο από 2 λεπτά. Απλά και ξεκάθαρα. Όλη η εσφαλμένη αντίληψη συσσωρευμένη σε μία διαφήμιση, την οποία επιχειρεί να καταρρίψει η Madison Tevlin, που πρωταγωνιστεί.

Η ιδέα και η υλοποίησή της προέκυψε από το CoorDown και τη Small New York σε συνεργασία με την Εθνική Εταιρεία Συνδρόμου Down, όπου ξεκίνησαν αυτή την εκστρατεία ευαισθητοποίησης, με τίτλο «Assume That I Can», καλώντας επί της ουσίας τον κόσμο να αντιληφθεί τις δυνατότες που έχει ένα άτομο με Σύνδρομο Down και να μην -τελικά- το καταδικάζει. 

Στην διαφήμιση βλέπουμε την Madison Tevlin να αφηγείται όλες τις καθημερινές καταστάσεις που η κοινωνία την απομονώνει, εξαιτίας του Συνδρόμου Down. Όπως για παράδειγμα ότι η bartender θεωρεί πως δεν μπορεί να πιει ένα κοκτέιλ και επομένως δεν της σερβίρει κοκτέιλ ή πως ο καθηγητής της πιστεύει πως δεν μπορεί να διαβάσει Σαίξπηρ ή ότι ο γυμναστής την θεωρεί ανίκανη να γυμναστεί όπως όλοι.

Η Madison Tevlin αναφέρει και άλλες λανθασμένες πεποιθήσεις, όπως και της άποψης πως τα άτομα με Σύνδρομο Down δεν μπορούν να ζήσουν μόνα τους και χωρίς τη βοήθεια των γονιών τους. «Γονείς, υποθέτετε πως δεν μπορώ να ζήσω μόνη μου, επομένως δεν με ενθαρρύνεται να ζήσω μόνη», λέει η Tevlin.

Αφορμή για αυτή τη διαφήμιση στάθηκε η Marta Sodano, μια Ιταλίδα με Σύνδρομο Down, η οποία μοίρασε έμπνευση κατά την ομιλία της στο συνέδριο για την Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down στα Ηνωμένα Έθνη, όπως διαβάζουμε στo Today.

Μεταξύ άλλων η Marta Sodano είπε σε αυτή την ομιλία πως «ανακάλυψα ότι στην ψυχολογία υπάρχει μια έννοια που ονομάζεται “αυτοεκπληρούμενη προφητεία”, σύμφωνα, δηλαδή, με την οποία όταν ένας δάσκαλος πιστεύει πως ο μαθητής δεν μπορεί να καταλάβει, τότε θα ενεργήσει αναλόγως και δεν θα τον διδάξει. Κατά τη γνώμη μου, δεν υπάρχουν δύσκολες ή εύκολες έννοιες, υπάρχει πάντα ένας απλός τρόπος να εξηγήσεις τα πράγματα. Θυμώνω πολύ όταν σκέφτομαι όλα εκείνα τα πράγματα που δεν μου εξηγήθηκαν και δεν μου έμαθαν, τότε θυμώνω πολύ».

Η διαφήμιση για το Σύνδρομο Down: