Τι εβδομάδα και αυτή, ε; Και έρχεται και η Καθαρή Δευτέρα να μας υπενθυμίσει πως κάποιοι πετούν χαρταετό όλο το χρόνο. Και αν ήταν τίποτε απλοί πολίτες, δεν θα μας έπεφτε λόγος. Θα τους βοηθούσαμε και με την καλούμπα. Αλλά εδώ μιλάμε για πρόσωπα που βρίσκονται στον κρατικό μηχανισμό, σε καίριες θέσεις και διακρίνονται μόνο δια του πετάγματος του αϊτού.

Ας είναι… Προχωράμε!

Viral είδηση Νο5

Όσοι πήγαν στρατό γνωρίζουν πως κατά τη διάρκεια της βολής, όταν δεν φοράς κάτι προστατευτικό στα αυτιά, μπορεί να προκληθεί ακουστικό τραύμα. Να ακούς συνεχώς μια υψηλή συχνότητα, ένα βουητό για ώρες αργότερα. Το ίδιο πάθαμε με τον παθιασμένο, Ολυμπιακών φρονημάτων, σπορτκάστερ Γιώργο Θαναηλάκη. Τον καταλαβαίνουμε, τέτοιες ανατροπές όπως αυτή του Ολυμπιακού εναντίον της Μακάμπι δεν συμβαίνουν συχνά.

Ούτε όμως συμβαίνουν συχνά τέτοια τραύματα παρακολουθώντας αγώνα στην τηλεόραση. Στην τελική, ένας σπορτκάστερ θα πρέπει να μεταδίδει αγώνα, όχι να «Τσουκαλίζει».

Η περιγραφή ήταν μειωτική για την προσπάθεια των ποδοσφαιριστών του Ολυμπιακού και τους φιλάθλους που την παρακολουθούσαν από την τηλεόραση. Γνωρίζαμε την ιδιαιτερότητα αυτής της νίκης, δεν χρειαζόταν η on air κατάρρευση στο 6ο γκολ για να πειστούμε.

Παρακολουθείστε το βίντεο με δική σας ευθύνη.

Viral είδηση No4

Στις πρώτες δεκαετίες του περασμένου αιώνα υπήρχαν τα «μπουλούκια». Οι περιοδεύοντες θίασοι, κοινώς. Ένας από τους θαυμαστές των απόψεων και των παραδόσεων του προηγούμενου αιώνα, ο μέγας μάγιστρος της επικοινωνίας και υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, σκέφτηκε να επανασυστήσει αυτόν τον… θέσμο, μιλώντας για το επόμενο μεγάλο του όνειρο -μετά από τα απογευματινά χειρουργεία, που είναι τα περιοδεύοντας χειρουργεία.

Γιατροί λοιπόν από τα μεγάλα νοσοκομεία της Αθήνας, «διάσημοι», κατά δήλωση του Νουρέγιεφ της επικοινωνίας και υπουργού υγείας, θα περιοδεύουν ανά την Ελλάδα για να χειρουργούν με το κατιτίς τους φυσικά.

Θέλοντας να βοηθήσουμε και εμείς στο marketing αυτής της ιδέας, προτείνουμε οι ομάδες των χειρουργών να βγάζουν και t shirts. Όπως κάνουν οι μεγάλες μπάντες. Για παράδειγμα: Evaggelismos Surgical X-perience 2023. Και από κάτω οι ημερομηνίες με τις αντίστοιχες πόλεις που θα εμφανίζονται!

Viral είδηση Νο3

Μπορεί να είναι ένας μαέστρος της επικοινωνίας, αλλά αυτό δεν το είδαμε ποτέ να έρχεται! Στην πρεμιέρα των απογευματινών χειρουργείων -μιας εξοργιστικής απόφασης για ένα ευνομούμενο Κράτος άρα όχι το δικό μας, ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, βρέθηκε στα νοσοκομεία Παπαγεωργίου κι ΑΧΕΠΑ στη Θεσσαλονίκη.

Ο βιρτουόζος της επικοινωνίας και υπουργός Υγείας γνώριζε καλά πως θα έπρεπε να κάνει κάτι εντυπωσιακό για να στρέψει τα βλέμματα πάνω του. Έτσι, μαζί με την κουστωδία του, αποφάσισε να βγει μια αναμνηστική φωτογραφία με τον πρώτο χειρουργημένο της πολυδιαφημισμένης μεταρρύθμισης. Δεν είχε σημασία ο ασθένης, αλλά το σόου.

Ο ασθενής που ανέμενε από το 2019 να κάνει εγχείριση, δεν διαμαρτυρήθηκε στον υπουργό Υγείας για τις εισφορές που πληρώνει για να είναι η Υγεία «δωρεάν». Πώς να το κάνει όταν το μάγος της επικοινωνίας και ταυτόχρονα υπουργός Υγείας γίνεται τόσο γαλαντόμος που κερνά το χειρουργείο ο ίδιος! Πότε έγιναν τα χειρουργεία μπουζούκια, χαμπάρι δεν πήραμε.

Η ντροπιαστική φωτογραφία έγινε φυσικά viral. Ευχαριστημένος ο γκραν μετρ της επικοινωνίας και υπουργός Υγείας, αποχώρησε για να επισκεφτεί το νέο επιχειρηματικό εγχείρημα του Αντώνη Ρέμου στη Θεσσαλονίκη. Το διαφήμισε και αυτό, μέσα από το προσωπικό account.
Μάγε της επικοινωνίας, ΣΩΣΕ ΜΑΣ!

Viral είδηση No2

Με τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης να… δίνει τον ρυθμό και να ενορχηστρώνει αντιδράσεις, συνεπικορούμενη από τον βουλευτή του ακροδεξιού μορφώματος «Νίκη», Κομνηνό Δελβερούδη, ο οποίος έφερε το θέμα στη Βουλή, μια… αφίσα, αυτή του ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα Κορμιά» έγινε άλλη μια αφορμή για να κερδίσει η Θεσσαλονίκη τον τίτλο της Μέκκας του Σκοταδισμού. Στη συγκεκριμένη αφίσα απεικονίζεται σταυρωμένη μια ημίγυμνη έγκυος γυναίκα με πληγές στο σώμα της.

Ο Μητροπολίτης Φιλόθεος ζήτησε την απόσυρση της αφίσας με επιστολή του προς τη διευθύντρια του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Ελίζ Ζαλαντό. «Το ζήτημα που δημιουργείται με αυτό (το ντοκιμαντέρ) δεν έγκειται στο περιεχόμενό του, αλλά στην διαφημιστική αφίσα προβολής του ντοκιμαντέρ! Πέραν του ότι η πρώτη μοιάζει αναντίστοιχη με το περιεχόμενο του δευτέρου… είναι βαθύτατα προκλητική για το θρησκευτικό συναίσθημα των χριστιανών της πόλης μας, ανεξαρτήτως δόγματος και ομολογίας», γράφει στην επιστολή που απέστειλε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης προς τη διευθύντρια του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Η προβολή του ντοκιμαντέρ ήταν προγραμματισμένη μια ημέρα μετά από ένα άλλο ντροπιαστικό γεγονός για την πόλη, τον προπηλακισμό δύο διεμφυλικών νεαρών από μια αγέλη ακροδεξιών. Έτσι, η ΕΛ.ΑΣ. προχώρησε στην απαγόρευση συναθροίσεων, για την αποφυγή (;) επεισοδίων.

Το «Αδέσποτα Κορμιά» είναι ένα ντοκιμαντέρ της βραβευμένης, Ελένης Ψύχου, το οποίο παρουσιάζει ιστορίες γυναικών από την Ελλάδα και το εξωτερικό για το δικαίωμα στην άμβλωση, στη ζωή και στον θάνατο.

Αξίζει να διαβάσετε στο τέλος του άρθρου την απάντηση της Ελίζ Ζαλαντό προς τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, μια απάντηση που κάνει υπερήφανο κάθε σκεπτόμενο πολίτη.

Viral είδηση No1

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, λες και πρέπει κάθε εβδομάδα να αποδεικνύουμε πόσο ανθεκτικός λαός είμαστε και πόσο (δεν) μας υπολογίζει καμία από τις τρεις εξουσίες -η τέταρτη έχει πεθάνει στην Ελλάδα, ήρθε και αυτή η πρόταση της εισαγγελέως στη δίκη για την πολλαπλή σεξουαλική κακοποίηση της 12χρονης στον Κολωνό.

Σύμφωνα με όσα διέρρευσαν, αφού η δίκη πραγματοποιείται κεκλεισμένων των θυρών λόγω της ανηλικότητας του θύματος και της μεγάλης ηθικής απαξίας των πράξεων που αποδίδονται στους κατηγορουμένους, η εισαγγελέας πρότεινε την απαλλαγή του βασικού κατηγορουμένου, του 56χρονου Ηλία Μίχου για τα αδικήματα του βιασμού και της μαστροπείας.

Με λίγα λόγια, η εισαγγελική λειτουργός προτείνει την απαλλαγή του βασικού κατηγορουμένου από τις δύο πιο βαριές κατηγορίες -αντιμετωπίζει επτά.

Φτάσαμε να λέμε «πάλι καλά» που δεν ζήτησε την πλήρη αθώωση του Μίχου και ταυτόχρονα την καταδίκη της 12χρονης για παραπλάνηση. Πώς αντέχουμε, ε;

Η Απάντηση της Ελίζ Ζαλαντό στον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, Φιλόθεο

Παναγιώτατε,

Διάβασα με προσοχή την επιστολή που μου αποστείλατε, η οποία καθόλου δεν με υπέβαλε σε ταλαιπωρία – όπως πολύ ευγενικά αναφέρετε. Εν αντιθέσει, χάρηκα που μου κοινοποιήσατε τις εξόχως ενδιαφέρουσες απόψεις σας. Καταρχάς, σας ευχαριστώ για τις θερμές ευχές σας για την επιτυχία του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, καθώς και για το γεγονός ότι «σας γεμίζουν χαρά και ελπίδα οι καλλιτεχνικές μας δραστηριότητες, οι πρωτοβουλίες μας για ενίσχυση της κινηματογραφικής κοινότητας, οι συναντήσεις δημιουργών και καλλιτεχνών – ιδίως νέων».

Το κεντρικό θέμα της επιστολής σας είναι το ντοκιμαντέρ της κ. Ελίνας Ψύκου Αδέσποτα κορμιά που συμμετέχει στο Διεθνές Διαγωνιστικό του φετινού μας Φεστιβάλ. Θα χαρώ να συναντηθούμε μετά το τέλος του Φεστιβάλ μας και να συζητήσουμε από κοντά αυτό το θέμα. Μέχρι τότε επιτρέψτε μου να σας εκφράσω κι εγώ, με φιλόκαλη και ειλικρινή διάθεση, μερικές σκέψεις που έκανα κατά την ανάγνωση της επιστολής σας. Στην πραγματικότητα οι σκέψεις μου εδράζονται σε δύο άξονες.

Ο πρώτος είναι καθαρά νομικός και δικαιοκρατικός. Οπως πολύ σωστά αναφέρετε, το ντοκιμαντέρ της κ. Ψύκου «εξερευνά τη σωματική αυτονομία στην Ευρώπη των πολλών ελευθεριών».

Σας προσκαλούμε στην προβολή για να διαπιστώσετε ιδίοις όμμασι ότι το ντοκιμαντέρ αυτό διατρέχεται από την επιθυμία της δημιουργού να καταγράψει τις αγωνίες ανθρώπων που υποφέρουν διότι περιορίζεται η ελευθερία τους.

Ως γυναίκα, μητέρα και εργαζόμενη, βλέπω κι εγώ με ανησυχία ότι ο κόσμος, εν έτει 2024, μοιάζει να πηγαίνει πίσω. Η βία, οι επιθέσεις κατά των γυναικών, οι γυναικοκτονίες αυξάνονται συνεχώς. Αυξάνονται και οι επιθέσεις κατά αδυνάτων και διαφορετικών. Μόλις χθες στην πλατεία Αριστοτέλους, μια ανάσα από την έδρα του Φεστιβάλ μας, είδαμε με φρίκη και αγανάκτηση μια αήθη και βίαιη επίθεση εναντίον δυο διεμφυλικών ατόμων, τα οποία διασώθηκαν καθαρά από τύχη.

Αυξάνονται επίσης τα απολυταρχικά καθεστώτα που περιορίζουν την ελευθερία, καταπατούν βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και αμφισβητούν την έννοια της Δημοκρατίας.

Η Δημοκρατία είναι ένας θεσμός υπέροχος που μας καλεί να συμβιώνουμε με άτομα, τα οποία ενδεχομένως έχουν διαφορετικές απόψεις από τις δικές μας.

Αν αυτές οι απόψεις δεν κηρύσσουν το μίσος και δεν καλούν σε παράνομες πράξεις, αν δεν απειλούν τις θεμελιώδεις αρχές της ελευθερίας και της Δημοκρατίας κι αν δεν παραβαίνουν τους υπάρχοντες νόμους, τότε οφείλουμε να τις ακούμε μέσα στο πλαίσιο μιας κοινωνίας αποδοχής και αγάπης.

Κατανοώ ότι η διαφημιστική αφίσα της ταινίας Αδέσποτα Κορμιά εκφράζει ίσως απόψεις αντίθετες από τις δικές σας. Το ίδιο είμαι σίγουρη ότι συμβαίνει και με άλλα καλλιτεχνικά έργα που παρουσιάζονται σε κινηματογραφικές αίθουσες, τηλεοπτικούς σταθμούς, αίθουσες τέχνης και μουσεία.

Μα κι εγώ όμως βλέπω έργα που δεν μου αρέσουν και ακούω απόψεις που είναι αντίθετες στις δικές μου. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα μπορούσα να ζητήσω την απαγόρευσή τους, ή την απόσυρσή τους, διότι αυτό αντίκειται στο Κράτος Δικαίου. Το ίδιο συμβαίνει και με την αφίσα της ταινίας Αδέσποτα Κορμιά. Ως καλλιτεχνικό έργο μπορεί να διαβαστεί με πολλούς τρόπους και να προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις.

Χωρίς να έχουμε καμία σχέση με τη δημιουργία της, έχουμε ακούσει στο Φεστιβάλ πολλές διαφορετικές απόψεις: από θετικές και εγκωμιαστικές, έως προσβλητικές και απειλητικές. Ομως ούτε εγώ ούτε κανείς άλλος επίσημος φορέας μπορεί να την απαγορεύσει από τη στιγμή που δεν παραβιάζει το Σύνταγμα και τους νόμους.

Αντιλαμβάνομαι λοιπόν τον προβληματισμό σας για τη συγκεκριμένη αφίσα. Σας παρακαλώ, όμως, να κατανοήσετε κι εσείς ότι οι πράξεις απαγόρευσης ή λογοκρισίας είναι αντίθετες όχι μόνο στις αξίες μου αλλά και αντίθετες στους νόμους του κράτους μας.

Υπάρχει όμως κι ένας δεύτερος άξονας πάνω στον οποίο εδράζονται οι σκέψεις μου, κι αυτός είναι περισσότερο θεωρητικός. Μου γράφετε ότι τα τελευταία χρόνια διάφοροι καλλιτέχνες «χρησιμοποιούν τα ιερά Πρόσωπα της Πίστης για να διαφημίσουν εκδηλώσεις και δημιουργήματα τέχνης, υπερβαίνοντας τα όρια της κακόβουλης πρόκλησης και της κακοποιητικής πρόθεσης».

Η αλήθεια είναι ότι συμβαίνει και αυτό, όχι όμως με την αφίσα της κ. Ψύκου, η οποία δεν πιστεύω ότι προσβάλλει «την ελεύθερη διάθεση της αγάπης μας για τον Χριστό, την Εκκλησία Του και τα ιερά Πρόσωπα της Πίστης μας».

Δεν υπάρχει κάτι προσβλητικό ή χλευαστικό σε αυτή την αφίσα. Δεν ακολουθεί βεβαίως τη γνωστή εκκλησιαστική τεχνοτροπία, όμως εκατοντάδες καλλιτέχνες από την Αναγέννηση ως τις μέρες μας χρησιμοποίησαν διαφορετικές τεχνοτροπίες για να απεικονίσουν τα Πάθη του Χριστού και να τα ταυτίσουν αλληγορικά με τις αγωνίες των αενάως πασχόντων ανθρώπων.

Πιστεύω δηλαδή ότι η συγκεκριμένη αφίσα, όπως μου γράφετε κι εσείς, επιδιώκει «την ψυχική ανάταση και Ανάσταση, την αποκατάσταση του ανθρώπου στο πρωτόκτιστο κάλλος της Θεότητος».

Επιτρέψτε μου τέλος, Παναγιώτατε, να εκφράσω την άποψη ότι ο Σταυρός του Κυρίου δεν είναι μόνον ένα σύμβολο πίστης, μια απλή εικόνα που αναπαράγεται στατικά ανά τους αιώνες, αλλά και ένας συμπεριληπτικός τόπος και ένας εν κινήσει τρόπος που αγκαλιάζει τον πεπτωκότα άνθρωπο, τον πάσχοντα άνθρωπο, τον εσαεί ξένο, τον οποίο οφείλουμε να υποδεχόμαστε με ταπεινότητα, κατανόηση και αγάπη.

Με τον ίδιο τρόπο που υποδεχθήκαμε τον Ιησού με τα παρακάτω λόγια του Υμνου: «δός μοι τοῦτον τὸν ξένον, ἵνα κρύψω ἐν τάφῳ, ὃς ὡς ξένος οὐκ ἔχει τὴν κεφαλὴν ποῦ κλίνῃ»

Με βαθιά εκτίμηση, Ελίζ Ζαλαντό Γενική Διευθύντρια Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.