Το να διαλέξεις τους πιο εκνευριστικούς χαρακτήρες από ελληνικές σειρές είναι μια άσκηση χωρίς σωστό αποτέλεσμα. Είναι… μεγάλος ο ανταγωνισμός, είναι προφανώς και υποκειμενικό το ζήτημα. Άλλο ενοχλεί τον έναν, άλλο ενοχλεί κάποιον άλλον.

Είπαμε ωστόσο να κάνουμε μια προσπάθεια. Για να… θυμώσουμε όλοι μαζί. Συμφωνώντας ή διαφωνώντας. Και για να περάσει και λίγο ευχάριστα η ώρα. Η νοσταλγία κυριαρχεί αν το καλοσκεφτούμε, με τον έναν τρόπο ή τον άλλον.  

Επίτηδες δεν βάλαμε στην παρακάτω λίστα ηθοποιούς που έπαιζαν τον «κακό», αφού αυτό γεννά αυθόρμητα μια αντιπάθεια. Όχι ο πιο έντονος εκνευρισμός έρχεται από αυτό που θεωρητικά δεν είναι προορισμένο για κάτι τέτοιο. Ακριβώς επειδή δεν το περιμένεις.

Οι πιο εκνευριστικοί χαρακτήρες που είδαμε ποτέ σε ελληνικές σειρές (ΟΚ, υπάρχουν κι άλλοι)

Σάκης (Τάσος Χαλκιάς) – Λαβ Σόρρυ

Βάλαμε να δούμε ξανά κάποια αποσπάσματα (βαρέα και ανθυγιεινά πρέπει να μας κολλήσουν) από τη σειρά του MEGA και ένα μεγάλο νοερό ερωτηματικό σχηματίστηκε πάνω από το κεφάλι μας: Ποιος έβλεπε αυτό το πράγμα και πώς στα κομμάτια έκανε τόσο υψηλά ποσοστά τηλεθέασης εκεί στα μέσα των 90s;

Πόσο Τάσο Χαλκιά (aka Σάκης ο υδραυλικός) ημίγυμνο με τρίχα για πουλόβερ μπορείς να αντέξεις; Πολύ, σκέφτηκαν για κάποιο λόγο οι συντελεστές και τον άφησαν τον άνθρωπο να πουντιάζει στα γυρίσματα. Βάζοντάς τον να λέει τη μια μετά την άλλη μάτσο ατάκες που στο σήμερα, το άκουσμά τους, γεννά ένα μίγμα κριντζιάς και ετεροντροπής.  

Έξτρα μπόνους… αντιπάθειας στον ρόλο που έπαιζε ο Γιώργος Λαμπάτος (που πρόσφατα ήρθε ξανά στο προσκήνιο για άσχημους λόγους) που όταν σήκωνε το τηλέφωνο έλεγε την εξής ατάκα με μια «κακαριστή» φωνή και με συλλαβισμό για να τονίζει τα λόγια του (γιατί;): «Σάκης ο υδραυλικός και Θανάσης ο συνεργάτης του».

Εύα (Ιωάννα Πηλιχού) – Ευτυχισμένοι Μαζί

Μονίμως στραβωμένη, ειρωνεία στο φουλ, πάντα κάτι, κάπως και κάποιος την ενοχλούσε. Σνομπ και αλαζόνας ως χαρακτήρας, ήρθε και κόλλησε με τον Μάρκο που είχε τα δικά του, τα προσωπικά του, και «μπουμ».

Μην παρεξηγηθούμε. Το Ευτυχισμένοι Μαζί είναι από τις τοπ κωμικές σειρές που είδαμε ποτέ στην ελληνική TV. Αλλά για το συγκεκριμένο love story εκφράζουμε ζωηρές ενστάσεις για το πώς αποδόθηκε ερμηνευτικά.

Μαρία (Αγγελική Δαλιάνη) – Μαρία η Άσχημη

Αν κάναμε ένα γκάλοπ για το ποια ήταν η χειρότερη σειρά όλων των εποχών στο εγχώριο τηλεοπτικό τοπίο, η Μαρία η Άσχημη θα έθετε σοβαρή υποψηφιότητα για το πρώτο βραβείο.

Υπάρχουν περιπτώσεις που κάτι είναι κακό αλλά με το χρόνο γίνεται καλτ και σώζεται (το Ρετιρέ θα μπορούσε να γίνει λήμμα σε λεξικό γι’ αυτόν τον ορισμό). Αυτό όμως ήταν κακό, έμεινε κακό και θα μείνει για πάντα κακό.

Η Αγγελική Δαλιάνη, ως πρωταγωνίστρια, παίρνει πάνω της το μεγαλύτερο βάρος αυτής της σκληρής πραγματικότητας.

ΚΑΙ οι Δύο ξένοι (Νίκος Σεργιανόπουλος – Εβελίνα Παπούλια) – Δύο Ξένοι

Θα είμαστε αιρετικοί εν προκειμένω, αφού μιλάμε για μια από τις πιο πετυχημένες σειρές ever. Αλλά δεν το αντέχαμε αυτό το πρωταγωνιστικό δίδυμο.

Τόσο φωνή, τόσο κακό, τόση ίντριγκα, τόσο «σώνει λίγο ρε παιδιά». Αυτός ήταν ο ορισμός της τοξικής σχέσης.

Μην κοιτάμε που είχε πλάκα και ωραίο story γενικά, και έναν από τους καλύτερους χαρακτήρες που δημιούργησε συγγραφική πένα στην Ελλάδα (Ντένη Μαρκορά).

Μελίτα Μιχαήλ (Φαίη Κοκκινοπουλου) – Οι στάβλοι της Εριέτας Ζαΐμη

Αν στους Δυο Ξένους φωνάζανε, στους Στάβλους το πράγμα πήγε σε επίπεδα απόλυτης ηχορύπανσης. Σε λαϊκές αγορές μιλάνε σε πιο χαμηλά ντεσιμπέλ. Η σειρά ήταν γενικώς πολύ «προχώ», με άφθονα μπινελίκια και σεξουαλικά υπονοούμενα.

Το πιο εκνευριστικό ήταν πως έχασε τον προσανατολισμό της και αυτά που την έκαναν ξεχωριστή όσο κυλούσαν τα επεισόδια. Το ότι το ρομάντζο των Παυλάτου – Μιχαήλ – κατά κόσμον Νίκου Σεργιανόπουλου και Φαίης Κοκκινοπούλου –  έγινε τόσο κουραστικό, ήταν κομβικό ως προς αυτό.

Γιώργος Γιαννούτσος (Μάκης Τουφεξής) – Εμείς και Εμείς

Ο τύπος που έρχεται ακάλεστος, ο τύπος που έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του χωρίς ούτε ένα πραγματικό πάτημα, το τέλειο παράσιτο.

Ο Γιώργος Γιαννούτσος, ως Μάκης Τουφεξής (εδώ πάντως να πούμε ένα μπράβο στον σεναριογράφο που σκέφτηκε αυτό το υπέροχα άθλιο, άρα ταιριαστό όνομα) τον «τέντωσε» καλά τον ρόλο.

Πέτρος Φιλιππίδης – Λάκης ο Γλυκούλης

Καμία σχέση τα όσα, θλιβερά, βαριά και ασήκωτα, που ακολούθησαν αργότερα με τον Πέτρο Φιλιππίδη. Θα το κρατήσουμε απλά στο επαγγελματικό κομμάτι. Λέγοντας πως ρόλοι όπως ο Λάκης ο Γλυκούλης θα πρέπει να απαγορεύονται με… προεδρικό διάταγμα.  

Μπόνους εκνευρισμού – Αυτή η σκηνή

Καφέ της Χαράς. Θες να βγάλεις τα μάτια σου, να ξεριζώσεις τα αυτιά σου: