H υπερπαραγωγή 100 εκατομμυρίων δολαρίων της Γκρέτα Γκέργουιγκ δεν άρεσε καθόλου στην Murielle Joudet της Le Monde. Το άρθρο της μάλλον δεν θα αρέσει στα αφεντικά της Mattel. H διαφημιστική καμπάνια γύρω από την Barbie ήταν στα όρια της παρενόχλησης ξεκινά το άρθρο της η δημοσιογράφος. Αποκαλεί την σκηνοθέτρια υπάλληλος ενός στούντιο παραγωγής.

Και ως γνήσια Γαλλίδα δεν μασάει τις προσβολές της: «κλείνουν το μάτι στον θεατή και νομίζει ότι βλέπει κάτι ψαγμένο. Όμως στην πραγματικότητα απλώς υπηρετείται με άλλο τρόπο το όραμα και τα σχέδια των στούντιο και Mattel». Η Γκρέτα Γκέργουιγκ της Barbie έκανε «συμφωνία με τον διάβολο» και δημιούργησε μία ταινία «πνιγμένη στην κιτς παρωδία», σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα Le Monde που την «έσφαξε» την Barbie.

Σύμφωνα με την κριτικό, το δημιούργημα της Γκρέτα Γκέργουικ και του συντρόφου και συν-σεναριογράφου, Νόα Μπάουμπακ αποτελεί μια άκομψη προσπάθεια αυτοσαρκασμού, ένας τεράστιος όγκος πληροφοριών-μηνυμάτων που κλείνουν το μάτι στον θεατή και νομίζει ότι βλέπει κάτι «ψαγμένο» και ελεύθερο από κατευθύνσεις και επιταγές των εργοδοτών του, αλλά στην πραγματικότητα, απλώς υπηρετούνται με άλλο τρόπο το όραμά τους και τα οικονομικά τους σχέδια. Εξάλλου, όπως αναφέρει η Le Monde, αυτή η φιλοδοξία του διευθύνοντα συμβούλου της Mattel: «Να μεταβούμε από μια εταιρεία κατασκευής παιχνιδιών, η οποία κατασκευάζει αντικείμενα, σε μια εταιρεία πνευματικής ιδιοκτησίας, η οποία διαχειρίζεται franchises».

«Κάτω από την κιτς παρωδία της ταινίας αναδύεται το Χόλιγουντ μετά τον Covid, οριστικά υπό την ηγεμονία των franchise, με τη μόνιμη ειρωνεία και τον μεταμοντερνισμό που ξεχωρίζουν ως αδιέξοδα της αφήγησης, μια «καθησυχαστική οικειότητα» ως το ασφαλές καταφύγιο μιας βιομηχανίας που βρίσκεται στη δίνη μιας «ηθικής κρίσης», υπογραμμίζει η αρθρογράφος. Καταλήγει λοιπόν, στο συμπέρασμα ότι αυτό είναι το πιο οδυνηρό σημείο, το οποίο επιβεβαιώνεται μέσα από αυτήν την ταινία: «Η υπεράσπιση ενός νεοφιλελεύθερου και παιδαριώδους φεμινισμού που έχει γίνει η αξιοσέβαστη βιτρίνα ενός καπιταλισμού που δεν έχει κόμπλεξ. Με δώδεκα άλλα σχέδια στα σκαριά, η επίθεση της Mattel Films έχει ξεκινήσει: η Barbie είναι απλώς άλλη μια περίπτωση φετιχισμού του εμπορεύματος που μεγεθύνεται σε διαστάσεις καλοκαιρινού μπλοκμπάστερ. ΑΟΥΤΣ