«Υπάρχει αυτή η αίσθηση πως η τέταρτη σεζόν είναι πιο κοντινή από ποτέ στο ντεμπούτο της ανθολογίας», γράφει η Τζούντι Μπέρμαν, τηλεκριτικός του TIME. «Αυτή η τέταρτη δόση, είναι μια επανεφεύρεση, μια εκ νέου αφύπνιση, ίσως ακόμη και μια απάντηση σε όλα όσα προηγήθηκαν». Αυτή η διθυραμβική κριτική για την πολυαναμενόμενη τέταρτη σεζόν της σειράς μυστηρίου δεν είναι η μοναδική που θα βρει κανείς στα έγκυρα media παγκοσμίως για τo True Detective, Night Country.

Επιπλέον, δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει πως το συγκεκριμένο τηλεοπτικό franchise, με τον μύθο που έχει χτίσει κυρίως από τον 1ο του κύκλο, έχει ανεβάσει τον πήχη τόσο ψηλά, που οι απαιτήσεις είναι δυσανάλογες σε σχέση με οτιδήποτε άλλο του ίδιου είδους σειρά κυκλοφορεί.

Για παράδειγμα, την πρεμιέρα του 4ου κύκλου του True Detective, Night Country, παρακολούθησαν live πάνω από 2 εκατ. τηλεθεατές στις ΗΠΑ, παρόλο που απέναντί του είχε να αντιμετωπίσει έναν πολύ σημαντικό αγώνα ράγκμπι. Για να αντιληφθούμε τα μεγέθη, την πρεμιέρα της 2ης σεζόν του «White Lotus» παρακολουθήσαν 1,5 εκατομμύριο τηλεθεατές.

Αντίστοιχα εντυπωσιακά νούμερα συγκέντρωσε η σειρά στο Rotten Tomatoes, το site κριτικής, όπου έπιασε το εξωπραγματικό 93% λίγες ώρες μετά την προβολή του πρώτου επεισοδίου. Τι παρακολούθησαν αυτά τα 2 εκατ. των τηλεθεατών και δεν κατάφεραν να «ξεκολλήσουν»; Και γιατί υπάρχει μια ισχυρή πλειοψηφία πως ήδη παρακολουθούμε την καλύτερη σεζόν του 2024.

Τζόντι Φόστερ, η επική επιστροφή

H Τζόντι Φόστερ αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τον κινηματογράφο επί τρεις δεκαετίες. Μετά την εκτόξευσή της με τον «Ταζιτζή» (1976) του Μάρτιν Σκορσέζε, μόλις στα 15 της, η Φόστερ κέρδισε σημαντικές υποψηφιότητες και άρχισε να συλλέγει τα πρώτα της βραβεία -με ένα διάλειμμα για τις σπουδές της στο Yale. Οι ρόλοι της σε ταινίες που θεωρούνται πλέον κλασικές είναι σχεδόν case study: Ανήλικη πόρνη στον «Ταξιτζή» (υποψηφιότητα για Όσκαρ), θύμα ομαδικού βιασμού στους «Κατηγορούμενους» (υποψηφιότητα για Όσκαρ, κέρδισε το Βραβείο Χρυσής Σφαίρας), νεαρή μαθητευόμενη πράκτορας του FBI που αποσπά πληροφορίες από τον ιδιοφυή serial killer, Χάνιμπαλ Λέκτερ (Όσκαρ, Χρυσή Σφαίρα, BAFTA).

Έχοντας κερδίσει επάξια τη φήμη ως μια από τις πιο ταλαντούχες ηθοποιούς της γενιάς της, η Τζόντι Φόστερ κάνει πολύ επιλεκτικές δουλειές τα τελευταία χρόνια. Και αν για την πλατιά μάζα η ανακοίνωση πως θα ηγείται του καστ του Night Country ήταν έκπληξη, για εκείνη, από τη στιγμή που διάβασε το σενάριο του 4ου κύκλου ήταν ανάγκη. «Δεν μπορούσα να μην το επιλέξω – ήταν πολύ καλό», δήλωσε στο The Wrap, εξηγώντας: «Λάτρεψα την πρώτη σεζόν του «True Detective» και ήμουν μεγάλος θαυμάστρια. Νιώθω μεγάλη τιμή που είμαι μέρος αυτού του έργου και που είμαι σε μια από τις ανθολογίες».

Η επίδραση της Φόστερ είναι ξεκάθαρη. «Είναι τόσο συναρπαστική και αναίσθητη όσο το παγωμένο τοπίο στο οποίο περιπλανιέται και μια από εκείνους τους ηθοποιούς που, όταν τη βλέπεις παίζει, σε κάνει να αναρωτιέσαι γιατί δεν παίζει παντού συνεχώς» γράφει στην κριτική της για τη σειρά η Λούσι Μάνγαν για τον Guardian.

Μόνο που οι παραγωγοί της σειράς και οι ιθύνοντες της HBO δεν αρκέστηκαν μόνο στο ταλέντο της Φόστερ. Ήθελαν να αναγεννήσουν το brand του True Detective, όχι με κινήσεις εντυπωσιασμού, αλλά ουσίας. Έτσι, ήρθε μια συνεργασία απροσδόκητη για το DNA της σειράς.

Ο καταλύτης που ονομάζεται Ίσα Λόπεζ

Για πρώτη φορά στα χρονικά του franchise, το True Detective δεν έχει στο τιμόνι του τον Νικ Πιτσολάτο. Ο πρώην bar-tender που δημιούργησε ίσως την πιο ατμοσφαιρική σειρά μυστηρίου των τελευταίων ετών εμφανίζεται μόνο ως συμπαραγωγός στα credits της σειράς, με τη Μεξικανή σεναριογράφο και σκηνοθέτρια, Ίσα Λόπεζ να παίρνει τα ηνία.

Σεβόμενη το σύμπαν της σειράς, η Λόπεζ δίνει μια νέα ζωτική ενέργεια, αντιστρέφοντας πλήρως κάποια από τα στάνταρντς της σειράς, όπως τον καυτό ήλιο. Για την ακρίβεια, δεν υπάρχει καθόλου ήλιος. Σκεφτείτε το λίγο… Και για να γίνει ακόμη πιο ατμοσφαιρικό, το μόνο που φωτίζει τα πλάνα είναι ο… πάγος. Ο οποίος πάγος προσφέρει μια διαφορετική διάσταση τόσο από άποψη κινηματογράφησης, όσο και στην ψυχολογική κατάσταση των ανθρώπων.

Η Λόπεζ θεωρεί πως οι ιθύνοντες της HBO είδαν την ταινία της «Tigers are not afraid» και για αυτό την κάλεσαν για να της δώσουν τα ηνία. Ένα φιλμ βίαιο και πολύ ατμοσφαιρικό, με κάποια μεταφυσικά στοιχεία… Το βλέπεις πού πάει, σωστά;

Ξεχάστε τη μάτσο αντρίλα

Για πολλούς, η μάτσο-αντρίλα που επικοινωνούσαν οι δύο πρώτες σεζόν ήταν ενοχλητική. Πλέον, στο Night Country οι δύο ντετέκτιβ είναι γυναίκες. Φυσικά δεν θα λείπουν οι φιλοσοφικές αναφορές, αλλά αυτή τη φορά, θα έχουν κατεύθυνση την -πολύ πιο περίπλοκη από των αντρών- γυναικεία ψυχοσύνθεση.

«Θεωρώ πως είναι μια σειρά, η οποία θα κολλήσει στο μυαλό των τηλεθεατών για πολλά χρονιά» δήλωνε πριν από μερικές ημέρες η Ίσα Λόπεζ. Η ΗΒΟ, γνώριζε πως οι συνθήκες των γυρισμάτων θα μπορούσαν να κάνουν τα πάντα δυσκολότερα, δηλώνει ευτυχισμένη με το αποτέλεσμα. Πόσο μάλλον η Nova που έχει εξασφαλίσει τα αποκλειστικά δικαιώματα προβολής για τους Έλληνες τηλεθεατές.

Περίληψη: Oκτώ επιστήμονες του Αρκτικού Ερευνητικού Σταθμού Τσαλάλ εξαφανίζονται εντελώς ξαφνικά, μια μέρα στα μέσα Δεκεμβρίου. Οι ντετέκτιβ Λιζ Ντάνβερς (Τζόντι Φόστερ) και η Εβαντζελίν Ναβάρο (Κάλι Ρέις) αναλαμβάνουν την έρευνα, σε μια εποχή του χρόνου που το σκοτάδι είναι συνεχές στην Αρκτική.

Οι δύο γυναίκες έχουν πολύ διαφορετικό υπόβαθρο και φιλοσοφία ζωής. Η Ντάνβερς είναι μια εξαιρετικά περίεργη αστυνομικός καριέρας, η οποία έχει ζήσει όλη της τη ζωή στην Αλάσκα. Η δεύτερη, η Ναβάρο, έχει καλύτερη σχέση με την τοπική κοινότητα των Iñupiaq, αφού είναι μια γυναίκα ιθαγενής, με στρατιωτικό υπόβαθρο και μια βαθύτερη αίσθηση σύνδεσης με τον πνευματικό κόσμο.

Ενώ η Ντάνβερς έχει μια τεταμένη σχέση με την θετή κόρη της Λία (Ιζαμπέλα Σταρ ΛεΜπλανκ), η Ναβάρο αφιερώνει μεγάλο μέρος του προσωπικού της χρόνου φροντίζοντας την προβληματική μικρότερη αδερφή της, Τζούλια (Άκα Νιβιάνα).

Η κορυφαία αστυνομική σειρά μυστηρίου της ΗΒΟ, True Detective, Night Country, που έφτασε αποκλειστικά στα Novacinema, θα είναι διαθέσιμη και On Demand στην πλατφόρμα της ΕΟΝ και θα προβάλλεται κάθε Τρίτη στις 22:00, αποκλειστικά στο Novacinema4, 48 ώρες μετά την προβολή στην Αμερική.