Ο Τιτάνας θα χρειαζόταν δύο ώρες να πλησιάσει στο ναυάγιο Τιτανικό, μερικές ώρες να εξερευνήσει την τοποθεσία και άλλες δύο να ξαναβγεί στην επιφάνεια. Σε περίπτωση μεγάλης διακοπής ρεύματος, ο Τιτάνας θα έπρεπε να είχε ρίξει τα βάρη του, να ξαναβγεί στην επιφάνεια και να έλθει σε άμεση ραδιοεπικοινωνία με το σκάφος υποστήριξης – υπό την προϋπόθεση ότι οι ραδιοεπικοινωνίες είχαν ξεχωριστή παροχή ρεύματος. Εάν ένα ατύχημα στο σκάφος έσπασε όλα τα ηλεκτρικά, το υποβρύχιο θα μπορούσε να παρασυρθεί στην επιφάνεια και να περιμένει τη διάσωση. Εάν ο Τιτάνας βγει στην επιφάνεια, ο κίνδυνος για το πλήρωμα δεν έχει τελειώσει: η καταπακτή φαίνεται να είναι βιδωμένη από έξω, που σημαίνει ότι όσοι βρίσκονται μέσα θα πρέπει να βασίζονται σε οξυγόνο έκτακτης ανάγκης για να αναπνεύσουν. Σχεδόν κανένα σκάφος δεν μπορεί να φτάσει σε αυτά τα βάθη και είναι αδύνατο να μεταφερθεί το πλήρωμα σε άλλο υποβρύχιο.
Εάν τα συνεργεία διάσωσης καταφέρουν να εντοπίσουν το χαμένο υποβρύχιο χιλιάδες πόδια κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, αντιμετωπίζουν μια σειρά από εμπόδια και μια απίστευτα περίπλοκη αποστολή για την ανάκτηση του σκάφους που δεν μοιάζει με τίποτα που έχει γίνει ποτέ.Ωστόσο, οι Γάλλοι αξιωματούχοι αγωνίζονται τώρα για να στείλουν το τηλεχειριζόμενο όχημά τους Victor 6000, το οποίο μπορεί να φτάσει σε βάθη 20.000 ποδιών, στην τοποθεσία αναζήτησης πριν τελειώσει το οξυγόνο σε λιγότερο από 30 ώρες. Όμως το πλοίο που μεταφέρει το ROV δεν αναμένεται να φτάσει στο σημείο πριν το βράδυ της Τετάρτης.Το τηλεχειριζόμενο όχημα είναι δεμένο σε ένα πλοίο επιφανείας με ένα καλώδιο δύο ιντσών, επιτρέποντας στον πιλότο να το ελέγχει από ψηλά χρησιμοποιώντας προωθητές και εικόνες αναμετάδοσης από συστήματα σόναρ και κάμερας.Εάν το ROV καταφέρει να συνδέσει ένα άγκιστρο στο σκάφος, εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για την ασφάλεια των επιβαινόντων. Το υποβρύχιο θα μπορούσε να παγιδευτεί κάτω από μέρος των συντριμμιών του Τιτανικού, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσε να καταστραφεί ενώ το ROV προσπαθεί να το απομακρύνει.Είναι σαν μια επίσκεψη σε άλλο πλανήτη, δεν είναι αυτό που πιστεύουν οι άνθρωποι. Είναι ένα ανήλιο, κρύο περιβάλλον με υψηλή πίεση.
Υπάρχει μια αμυδρή αχτίδα ελπίδας ότι το υποβρύχιο θα μπορούσε να εντοπιστεί από τους ήχους που χθες το βράδυ το καναδικό αεροσκάφος θαλάσσιας περιπολίας P-8 Poseidon άκουσε, τα χτυπήματα σε διαστήματα 30 λεπτών – πιθανώς από τους αγνοούμενους που χτυπούσαν το κύτος. Η μόνη ελπίδα των διασωστών για τη διάσωση των επιβατών του Τιτάνα είναι η χρήση του ROV για να τραβήξουν το σκάφος στην επιφάνεια του νερού – καθώς δεν υπάρχει «κανένας τρόπος» να διασωθούν από το νερό χρησιμοποιώντας μια τεχνική υποβρύχιο σε υποβρύχιο, λένε οι ειδικοί.Το υποβρύχιο OceanGate δεν έχει μηχανισμό στο κύτος του που θα επέτρεπε σε άλλο σκάφος να κλειδώσει πάνω του και να μεταφέρει επιβάτες σε ένα υποβρύχιο διάσωσης.
Ορισμένοι εμπειρογνώμονες, συμπεριλαμβανομένου του διοικητή του Βασιλικού Ναυτικού Ράιαν Ράμσεϊ,υποστηρίζουν ότι ακόμα κι αν ο Τιτάνας βρεθεί στον βυθό της θάλασσας – είναι απίθανο να μπορέσουν να σώσουν τους πέντε επιβαίνοντες. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι το σκάφος έχει έως και 96 ώρες υποστήριξης ζωής, πράγμα που σημαίνει ότι ο αέρας στο σφραγισμένο υπόγειο θα εξαντληθεί περίπου το μεσημέρι της Πέμπτης. Χωρίς κανένα σημάδι του σκάφους ακόμη, οι πέντε τουρίστες αντιμετωπίζουν τη διπλή απειλή της μείωσης του οξυγόνου και του ακραίου κρύου. Εγκλωβισμένοι σε μια ολοένα και πιο αγχωτική κατάσταση, οι επιβάτες του υποβρυχίου είναι επίσης πιθανό να πανικοβληθούν. Μπορεί να αρχίσουν να αναπνέουν γρήγορα και βαθιά, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει υπερβολική εκπνοή διοξειδίου του άνθρακα με πολύ λίγη εισπνοή οξυγόνου.
Η μεγαλύτερη ανησυχία είναι το διοξείδιο του άνθρακα.Το αυξανόμενο επίπεδο διοξειδίου του άνθρακα είναι αυτό που σκοτώνει πρώτα τους ανθρώπους όταν βρίσκονται σε ένα αεροστεγές περιβάλλον, όχι το επίπεδο του οξυγόνου.