Είθισται κάθε έλευση νέου έτους να συνοδεύεται από ευχές για ένα πιο όμορφο μέλλον, από την ελπίδα καλύτερων ημερών. Κι ύστερα θυμάσαι πως ζεις στην Ελλάδα. Μια χώρα που ακούς πως ανοίγουν πόρτες τρένου εν κινήσει και δεν σου κάνει και τόσο εντύπωση. Ναι, ναι, αυτό ακριβώς συνέβη σε δρομολόγιο του ΗΣΑΠ, το πρωί της Πρωτοχρονιάς του 2025. Μεταξύ των σταθμών Άνω Πατησίων και Περισσού.

Το γεγονός αποκάλυψε το Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ μέσα από ανακοίνωση που εξέδωσε ακριβώς για να το καταγγείλει. Όπως σημειώνεται, πρόκειται για το δεύτερο σοβαρό περιστατικό μέσα σε 3 μέρες καθώς στις 30 Δεκεμβρίου 2024 συρμός της Γραμμής 1 έβγαζε καπνούς στο σταθμό του Μοσχάτου.

Οι εργαζόμενοι αναφέρουν ότι «το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό ενήργησε άμεσα όταν αντιλήφθηκε το πρόβλημα προλαβαίνοντας τα χειρότερα και στα δύο συμβάντα» και σημειώνουν ότι: «Κάθε μέρα που ξημερώνει στη Γραμμή 1 οι εργαζόμενοι κάνουν το σταυρό τους να μη τους συμβεί κάτι κακό κατά τη διάρκεια της βάρδιας τους».

Χωρίς να θέλουμε να προσβάλουμε το θρησκευτικό συναίσθημα, θα πούμε απλά πως τέτοια ζητήματα καλύτερο είναι να μην τα αφήνουμε στην όποια θεία πρόνοια και στα «άγιο είχαμε». Για να μην αρχίσουμε μετά τα «βοήθα Παναγιά»…

Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, από μεριάς της, παραδέχτηκε πως υπήρξε δυσλειτουργία και ότι όντως έγινε το περιστατικό, αλλά προσπάθησε να μειώσει τη βαρύτητα κάνοντας λόγο για ένα στιγμιαίο άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών και προσθέτοντας ότι θα γίνει έλεγχος για να διαπιστωθεί τι πρόβλημα υπήρξε. Ναι, ναι, ξέρουμε, «το μαχαίρι βαθιά στο κόκκαλο» και τα γνωστά…

ΗΣΑΠ: Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ αναφέρει τα εξής

«Την 1η Ιανουαρίου, στις 6:25 το πρωί, σε συρμό της Γραμμής 1 του Μετρό μεταξύ των σταθμών Α. Πατήσια και Περισσός σημειώθηκε στιγμιαίο άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών. Ο συρμός εκκενώθηκε στον σταθμό Περισσός, αποσύρθηκε από την κυκλοφορία και οδηγήθηκε στην επισκευαστική βάση, όπου και αναζητείται το αίτιο που προκάλεσε τη δυσλειτουργία των θυρών.

Σε εξέλιξη είναι εξονυχιστικός έλεγχος από το τεχνικό προσωπικό της ΣTA.ΣΥ. Ο συγκεκριμένος συρμός έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα ανακαίνισης 14 συρμών της Γραμμής 1, που υλοποιείται αυτήν την περίοδο».

Όσοι χρησιμοποιούν συχνά τον ηλεκτρικό δεν σοκάρονται από την παραπάνω είδηση. Αλλά μάλλον αυτό είναι μέρος του προβλήματος. Το ότι το συνηθίσαμε. Μόνο που εδώ μιλάμε για κάτι δυνητικά πολύ επικίνδυνο. Ναι μεν τα χειρότερα αποφεύχθηκαν, αλλά δεν ήθελε πολύ για να γίνει κάτι πολύ κακό. Ο συρμός βρισκόταν εν κινήσει, το ξαναλέμ και το τονίζουμε

Το εξίσου άσχημο είναι πως οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ έχουν προειδοποιήσει επανειλημμένα για προβλήματα και ελλείψεις. Μόνο που η αντίδραση στα όσα κατά καιρούς καταγγέλλουν συνοψίζεται σε ένα «στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα». Και οι άνθρωποι κάνουν το σταυρό τους…