Στο πιο πρόσφατο επεισόδιο της σύγκρουσης μεταξύ Drake και Kendrick Lamar, ο Καναδός ράπερ έχει κινήσει αγωγή κατά της Universal Music Group ισχυριζόμενος πως η εταιρεία συνωμότησε χρησιμοποιώντας το Spotify για να διογκώσει τεχνητά τη δημοτικότητα του «Not Like Us» του Kendrick Lamar.
Αυτή η κίνηση προκαλεί διπλή έκπληξη γιατί η UMG διανέμει τις ηχογραφήσεις και των δύο καλλιτεχνών.
Η αγωγή κατατέθηκε στο δικαστήριο του Μανχάταν τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου – το Billboard ήταν το πρώτο που το μετέδωσε, καθώς η Drake’s Frozen Moments LLC κατηγορεί την UMG ότι ξεκίνησε ένα παράνομο «σχέδιο» που περιελάμβανε bots, payola και άλλες μεθόδους για να αυξήσει τους αριθμούς του τραγουδιού του Lamar, στο οποίο κατηγορεί τον Drake για παιδεραστία και ενίσχυσε την ήδη ακραία διαμάχη μεταξύ των δύο καλλιτεχνών.
Στη μηνυτήρια αναφορά, την οποία διαθέτει το Variety, ισχυρίζεται ότι η UMG «συμμετείχε σε συμπεριφορά σχεδιασμένη να διογκώσει τεχνητά τη δημοτικότητα του “Not Like Us”… συμπεριλαμβανομένης της άδειας χρήσης του τραγουδιού σε δραστικά μειωμένες τιμές στο Spotify και της χρήσης bot για να δημιουργήσει την εσφαλμένη εντύπωση ότι το τραγούδι είναι πιο δημοφιλές από ό,τι είναι στην πραγματικότητα».
Σε μια απάντηση αρκετές ώρες μετά τη δημοσιοποίηση της είδησης, ένας εκπρόσωπος της UMG δήλωσε στο Variety: «Η ιδέα ότι η UMG θα έκανε τα πάντα για να υπονομεύσει οποιονδήποτε από τους καλλιτέχνες της είναι προσβλητική και αναληθής. Χρησιμοποιούμε τις υψηλότερες ηθικές πρακτικές στις εκστρατείες μάρκετινγκ και προώθησης. Κανένα πλήθος από επινοημένα και παράλογα νομικά επιχειρήματα (…) δεν μπορεί να αποκρύψει το γεγονός ότι οι θαυμαστές επιλέγουν τη μουσική που θέλουν να ακούσουν».
Τι ισχυρίζεται ο Drake
Αν και άλλες υπηρεσίες streaming δεν κατονομάζονται στην αναφορά, ισχυρίζεται ότι «η UMG φαίνεται να έχει χρησιμοποιήσει παρόμοιες τακτικές με άλλες υπηρεσίες ροής. Σύμφωνα με πληροφορίες και πεποίθηση, η UMG πλήρωσε ή ενέκρινε πληρωμές στην Apple Inc. για να έχει τον ψηφιακό βοηθό της που ενεργοποιείται με τη φωνή της Siri σκόπιμα να κατευθύνει τους χρήστες στο «Not Like Us».
«Η UMG δεν βασίστηκε στην τύχη ή ακόμη και στις συνηθισμένες επιχειρηματικές πρακτικές», συνεχίζει η μηνυτήρια αναφορά. «Αντίθετα, ξεκίνησε μια εκστρατεία για τη χειραγώγηση και τον κορεσμό των υπηρεσιών streaming και των ραδιοκυμάτων».
Οι εκπρόσωποι των Drake, Lamar, Spotify και UMG είτε αρνήθηκαν είτε δεν απάντησαν αμέσως στα αιτήματα του Variety για σχολιασμό.
Οι δικηγόροι του Drake ισχυρίζονται ότι η UMG παραβίασε τον νόμο Racketeer Influenced and Corrupt Organizations (RICO), ο οποίος χρησιμοποιείται συχνά σε ποινικές υποθέσεις κατά του οργανωμένου εγκλήματος (και αναπτύχθηκε για να καταδικάσει τον R. Kelly για σεξουαλική παρενόχληση και άλλα εγκλήματα το 2021). Ισχυρίζονται επίσης παραπλανητικές επιχειρηματικές πρακτικές και ψευδείς διαφημίσεις σύμφωνα με τη νομοθεσία της πολιτείας της Νέας Υόρκης.
Όπως σημειώνει το Billboard, η μήνυση της Δευτέρας δεν είναι ακόμη μια πλήρης αγωγή, αλλά μια λεγόμενη αναφορά «προ-δράσης» — μια διαδικασία βάσει του νόμου της Νέας Υόρκης που στοχεύει στην εξασφάλιση πληροφοριών πριν από την κατάθεση μήνυσης.
Ωστόσο, η κίνηση είναι ενδιαφέρουσα από πολλές απόψεις. Νωρίτερα αυτό το έτος, ο Lamar συσσώρευσε μια σειρά από όλο και πιο προσωπικά diss κομμάτια εναντίον του Drake, όχι μόνο κατηγορώντας τον ότι είχε σχέσεις με ανήλικες γυναίκες – κάτι που ο Drake έχει αρνηθεί – καθώς και με παιδιά, και έφτασε στο σημείο να αναφέρει στα τραγούδια του τον γιο του Ντρέικ, Adonis, τη μητέρα του και άλλους.
Ο Drake κυκλοφόρησε τραγούδια ως απάντηση, αλλά σύντομα τα αφαίρεσε από τα socials του και μετά σώπασε. Το beef καταλάγιασε όταν ένας άνδρας πυροβολήθηκε έξω από την κατοικία του Drake στο Τορόντο τον Μάιο, αλλά πυροδοτήθηκε εκ νέου με την κυκλοφορία του νέο άλμπουμ του Lamar, «GNX», την Παρασκευή.
Ωστόσο, φάνηκε να αντιμετωπίζει την κατάσταση αργά την Κυριακή καλεσμένος του xQc σημειώνοντας: «Τίποτα δεν με κάνει να νιώθω άβολα. Έχω δουλέψει πολύ σκληρά για να νιώθω άβολα. Τίποτα δεν με ενοχλεί, όπως είπα, χρειάζονται μόνο γεγονότα για να με… διπλώσουν, τα παραμύθια δεν λειτουργούν».
Με πληροφορίες από το Variety.