Οι Γερμανοί δεν ξεκινούν μόδες συνήθως. Ξέρεις τι είναι το καινούργιο ταξιδιωτικό trend των Γερμανών; Πέρα από το γνωστό “ξεχνάμε την πετσέτα στην ξαπλώστρα” κλισέ (το ξέρετε κι εσείς, ας μην γελιόμαστε), οι γείτονές μας πλέον βάζουν αστρολογία, Instagram και TikTok στον ταξιδιωτικό τους σχεδιασμό. Ναι, καλά άκουσες! Γιατί τι θα ήταν η ζωή χωρίς να αφήσεις τον Κρόνο να σου πει πότε να πας Κουφονήσια και πότε να τρέχεις στα χιόνια της Βαλτικής;
Σύμφωνα με την TUI, μια από τις πιο μεγάλες τουριστικές εταιρείες, περίπου το 69,3% των Γερμανών ξεφυλλίζουν Instagram και TikTok για να βρουν τον επόμενο προορισμό τους. Ποιος χρειάζεται παραδοσιακούς ταξιδιωτικούς οδηγούς όταν μπορεί να δει τη βίλα που έκανε check-in ο influencer με το κιμονό και τα φυτά φίκου στο background; Διότι, φυσικά, αν δεν το πόσταρες, δεν πήγες. Εξάλλου, τα reels είναι το νέο χάρτινο τασάκι σουβενίρ.
Για το 21,2% από αυτούς, το YouTube είναι ο καμβάς στον οποίο ξετυλίγουν τα ταξιδιωτικά τους όνειρα. Εκεί που παλιά έβλεπαν οδηγούς με βαρετά ιστορικά στοιχεία για τον Άιφελ, τώρα κοιτάζουν vloggers να πίνουν φραπέ κάτω από τον ελληνικό ήλιο. Πάντως, ό,τι και να λέμε, δεν υπάρχει καλύτερη πηγή έμπνευσης από ένα drone που πετάει πάνω από παραλίες με τα hashtags #TravelGoals και #BucketList να αναβοσβήνουν στην οθόνη.
Γερμανοί ταξιδιώτες με… αστέρι
Και επειδή οι πλατφόρμες δεν ήταν αρκετές, μπαίνει στο παιχνίδι και η αστρολογία! Ναι, καλά διάβασες! Το 25% των Γερμανών ταξιδιωτών, ειδικά όσοι είναι μεταξύ 18 και 44 ετών, πριν κλείσουν τα εισιτήρια, κοιτούν τα ζώδιά τους. Τι καλύτερο από το να αφήσεις τον Ερμή να σου πει αν είναι καλή ιδέα να πας Παρίσι αυτή την εποχή ή αν πρέπει να περιμένεις την ανάδρομη Αφροδίτη; Αν σου πει το ζώδιο σου ότι “σήμερα δεν είναι καλή μέρα για ταξίδια”, μην κλείσεις βαλίτσα, εκτός αν θέλεις να σε δεις να τρέχεις σε λιμάνια.
Εκτός από το ψηφιακό και αστρικό ταξίδι, οι Γερμανοί έχουν άλλες αγαπημένες τάσεις: η μεγάλη πλειοψηφία, το 71,1%, αγαπά να ταξιδεύει οικογενειακώς. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που παίρνουν μαζί και τους παππούδες – περίπου το 17,8% τους βάζει στο αεροπλάνο για να διασφαλίσει ότι το οικογενειακό τραπέζι θα στηθεί κανονικά και στις διακοπές. Αν νομίζαμε ότι οι Ιταλοί είναι οι οικογενειάρχες της Ευρώπης, ήρθε η ώρα να το ξανασκεφτούμε.
Αλλά μην πιστέψεις ότι όλοι είναι «family first». Το 17,2% των Γερμανών προτιμάει να ταξιδεύει μόνος. Πάνε οι μέρες που τα σόλο ταξίδια αφορούσαν μόνο αυτούς που δεν είχαν παρέα. Σήμερα, είναι η ευκαιρία για έναν εσωτερικό διάλογο και, φυσικά, ένα Instagram story χωρίς να αναρωτιέσαι αν θα φαίνεται καλά και ο κολλητός στο background. Άλλωστε, με μια βαλίτσα και ένα tripod, μπορείς να ζήσεις το απόλυτο influencer life χωρίς καμία γκρίνια για το που θα φάτε βραδινό.
Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τους Γερμανούς παραμένουν εντός των τειχών, με τη Βαλτική και τη Βόρεια Θάλασσα να μονοπωλούν τις προτιμήσεις. Γιατί ποιος χρειάζεται την Καραϊβική, όταν μπορείς να έχεις την ίδια θαλασσινή εμπειρία με λίγο πιο βαριά τσάντα και ελαφρώς πιο χαμηλές θερμοκρασίες; Πάρε μαζί και το παλτό σου.
Μην ξεχνάμε, όμως, τις ΗΠΑ που συνεχίζουν να μαγνητίζουν τους Γερμανούς. Με τη Σίλικον Βάλεϊ να φαντάζει σαν το Disneyland της τεχνολογίας και τη Νέα Υόρκη να είναι το ιδανικό σκηνικό για κάθε wannabe καλλιτέχνη, δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε γιατί.
Αν πιστεύεις ότι αυτό το φαινόμενο θα ξεφουσκώσει γρήγορα, να σε ενημερώσω ότι η TUI προβλέπει ακόμα μεγαλύτερη ζήτηση για το 2025. Η γερμανική δίψα για ταξίδια δεν θα σταματήσει σύντομα, με ή χωρίς την αστρολογία στο πλευρό τους.
Και κάπου εδώ μπαίνει το ερώτημα: Εμείς; Πότε θα γίνουμε Γερμανοί; Γιατί οι προβλέψεις λένε ότι αν δεν ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους, κινδυνεύουμε να μας βρει ο ανάδρομος Ερμής χωρίς εισιτήρια για το επόμενο ταξίδι μας.