Η εικόνα του Κώστα Αχ. Καραμανλή στο βήμα της Βουλής δεν φάνηκε να έχει καμία διαφορά από εκείνη του ίδιου, πριν από το δυστύχημα των Τεμπών, τότε που φώναζε πως είναι ντροπή να υπάρχουν ερωτήματα για θέματα ασφάλειας στους σιδηροδρόμους. Ή ακόμα και στην Εξεταστική Επιτροπή, όταν και έκανε λόγο πως κάποιοι συγγενείς έχουν βουβό πόνο, ενώ άλλοι όχι. Τέλος πάντων, ο Καραμανλής προχώρησε, χθες, σε μια ομιλία, στην οποία, μεταξύ άλλων, έκανε λόγο για «πολλά μοιραία λάθη», για το δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά μάλλον ο ίδιος εξαιρεί τον εαυτό του.
Η ομιλία Καραμανλή
Ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής ξεκίνησε την ομιλία του σε προσωπικό τόνο, εκφράζοντας τη θλίψη του για το δυστύχημα των Τεμπών.
«Πριν ξεκινήσω θα ήθελα να σκύψω με απόλυτο σεβασμό στη μνήμη όσων χάθηκαν στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και σε όσους βρίσκονταν εκείνο το μοιραίο βράδυ στα βαγόνια και τις οικογένειές τους. Κανείς μας και ειδικά εγώ, δεν μπορώ να νιώσω τον πόνο και το κενό της απώλειάς τους. Θα μου επιτρέψετε εδώ να πω ότι απόλυτος σεβασμός σημαίνει και απόλυτη αποχή από την εκμετάλλευση του ανθρώπινου πόνου. Δεν υπάρχει κανείς άλλος σε αυτή την αίθουσα που να θέλει να λάμψει η αλήθεια περισσότερο από εμένα».
Μετά την επίκληση στο συναίσθημα, ο Καραμανλής επιχείρησε να επιτεθεί στην αντιπολίτευση μιλώντας για “μικροπολιτική”(!), με αναφορές μάλιστα σε Μάτι και Μάνδρα. «Η ΝΔ δεν έκανε ποτέ τυμβωρυχία μετά το Μάτι ή τη Μάνδρα. Κριτική κάναμε και μάλιστα σκληρή. Δεν επιδιώξαμε τη φυσική εξόντωση των πολιτικών μας αντιπάλων. Δεν είδαμε την τραγωδία ως ευκαιρία», είπε ξεσηκώνοντας την αίθουσα.
Η σύμβαση
«Πότε έπρεπε να ολοκληρωθεί η σύμβαση 717; Το 2016. Πότε ολοκληρώθηκε; Τον Σεπτέμβριο του 2023, αφού παραλάβαμε το έργο κολλημένο και με ελάχιστη πρόοδο. Το προχωρήσαμε αποφασιστικά και τελικά ολοκληρώθηκε από την Κυβέρνηση της ΝΔ παρά τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε. Αν κάποιοι καθυστέρησαν ήταν όσοι είχαν την ευθύνη νωρίτερα», τόνισε ο Κώστας Καραμανλής, χωρίς αναφορές στην προειδοποίηση των εργαζομένων του σιδηροδρόμου για κίνδυνο δυστυχήματος κάποιες ημέρες πριν το δυστύχημα των Τεμπών.
«Ήταν πολλά τα μοιραία λάθη, όχι ένα δυστυχώς” συνέχισε ο Κώστας Καραμανλής. “Δεν είναι θεωρία, αλλά βασίζεται σε ομολογία. Επτά φορές παραβιάστηκε ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας. Αυτός που οι ειδικοί χαρακτήρισαν ως το ευαγγέλιο του σιδηροδρόμου. Αυτό προκάλεσε το ατύχημα. Όλα αυτά τα γνωρίζετε, όπως γνωρίζετε ότι παρουσιάζετε στους πολίτες ως αυτονόητα συστήματα που υπάρχουν στο 15% του ευρωπαϊκού σιδηροδρόμου.
Κατηγορείτε εμένα για συγκάλυψη, ενώ παραιτήθηκα αμέσως. Ανέλαβα την πολιτική ευθύνη. Συγκάλυψη είναι να διασπείρεις ψευδές ειδήσεις για να επιβιώνεις πολιτικά. Να πατάς στον ανθρώπινο πόνο και να ευτελίζεις διαδικασίες με λαϊκίστικές κορόνες. Να διαχέεις το μίσος από σκοτεινούς οργανισμούς στο διαδίκτυο. Ακούω τόσες αναφορές που γίνονται σε μένα. Νομίζετε ότι δεν πονάω όπως κάθε Έλληνας; Δεν ανατριχιάζω όταν αναλογίζομαι το δράμα που πέρασαν τόσες οικογένειες; Νομίζετε ότι περνάει έστω μια μέρα που δεν το σκέφτομαι; Ότι δε θα έδινα τα πάντα για να ζουν ακόμα αυτοί οι 57 άνθρωποι;
Είπαν ότι δήθεν θέλω την έδρα για να έχω βουλευτική ασυλία και ξέρετε ότι δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Δεν κρύφτηκα και δεν κρύβομαι πίσω από τη βουλευτική ασυλία. Καμία βουλευτική ασυλία δεν έχω για τα Τέμπη».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι από τον Οκτώβριο ζητά από την αντιπολίτευση να καταθέσρι πρόταση σύστασης προανακριτικής επιτροπής για τα Τέμπη με συγκεκριμένο κατηγορητήριο εναντίον του. Δεν είπε βέβαια πως το αίτημα του ΠΑΣΟΚ για σύσταση προανακριτικής επιτροπής απορρίφθηκε από τη Νέα Δημοκρατία.
Θα φανεί στο χειροκρότημα
Με το τέλος της ομιλίας του πρώην υπουργού οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας άρχισαν να χειροκροτούν, προφανώς γιατί συντάσσονται στο πλευρό του. Το γεγονός αυτό προκάλεσε έναν νέο γύρο αντιπαραθέσεων μεταξύ των επικεφαλής των κοινοβουλευτικών ομάδων.