Λοιπόν, έχουμε και λέμε: Η Ζοζεφίν πήγε προφανώς σινεμά για να δει το «Υπάρχω» και το ευχαριστήθηκε μέσα από την καρδιά της. Μια χαρά. Κι εμείς το ίδιο ακριβώς πάθαμε, (πάρα) πολλοί ακόμη βασικά. Προς το 1 εκατ. εισιτήρια καλπάζει ολοταχώς η ταινία του Γιώργου Τσεμπερόπουλου, είναι ήδη μια από τις πιο εμπορικές των τελευταίων 25 ετών στα μέρη μας και ποιος ξέρει ως πού μπορεί να φτάσει – της ευχόμαστε όλα τα καλά.
Καθώς βγαίνεις από την αίθουσα, το «Υπάρχω», το ομώνυμο τραγούδι δηλαδή, έχει μείνει στο μυαλό. Το λες σαν μαγεμένος, ξανά και ξανά, από μέσα σου, από… έξω σου. «Μου έχει κολλήσει στον εγκέφαλο», όπως παραδέχτηκε και η Ζοζεφίν. Με τη διαφορά πως εκείνη αποφάσισε αυτό της το «σκάλωμα» να το μοιραστεί μαζί μας. Μέσα από βίντεο που ανέβασε στα social media. Τραγουδώντας τον «ύμνο» του Στέλιου Καζαντζίδη.
Και τέλεια να το έλεγε, το «κράξιμο» το ‘χε στο… τσεπάκι μόνο και μόνο για την κίνηση. Φαντάσου τώρα που όσο να το πεις, και καθώς το πήγε στο δικό της ποπ ύφος, ακούγεται «κάπως» για να το θέσουμε κομψά.
Άκου την Ζοζεφίν να τραγουδάει το «Υπάρχω»
Τα σχόλια κάτω από την ανάρτηση δεν της συγχωρέσαν την τόλμη. «Ένας καλλιτέχνης λέει τα πάντα, όχι η Ζόζεφιν», «Άστο ρε κορίτσι μου» «Θα σηκωθεί ο Καζαντζίδης από τον τάφο του». «Είναι κάποιου είδους φάρσα;», «θα με στοιχειώνει η Ζόζεφιν να τραγουδάει το “Υπάρχω”», κάποια από τα σχόλια που έκαναν χρήστες του Twitter.
Αλλά ΟΚ, αυτό κάνουν στο Twitter. Βρίζουν κόσμο, κάνουν διαγωνισμό #cancel. Μες στην τοξικότητα και τον αρνητισμό. Δηλαδή και τι πειράζει που η Ζοζεφίν θέλησε να πει το «Υπάρχω» σε μια στιγμή αυθορμητισμού; Έχουμε κάποιου είδους «ιντερνετική αστυνομία» αναφορικά με το τι μπορεί κανείς να τραγουδάει; Ένιωσε ότι θέλει να το πει, το ‘πε, πάμε παρακάτω. Ούτε ιεροσυλία έκανε, ούτε καμώθηκε πως το λέει καλύτερα από τον καθένα, ούτε σε δίσκο (που λέγανε και στην εποχή του Καζαντζίδη) το έβγαλε. Ήρθε στο κέφι, έκανε το κέφι της. Ακόμα και αν δεχτούμε πως το «σκότωσε», και τι έγινε; Είχε μια κακή στιγμή, αυτό δεν ακυρώνει όλες τις προηγούμενες καλές δικές της.
Μάλλον η Ζοζεφίν ξέχασε πως η κοινωνία (μπορεί να) είναι «δικαστήριο». Και ότι πολλοί περιμένουν στη γωνία για να στάξουν δηλητήριο για το οτιδήποτε, με την πρώτη αφορμή. Ακόμα και για μια χαλαρή, χαρούμενη στιγμή που κάποιος μοιράζεται, όπως εν προκειμένω η Ζοζεφίν. Αν την παρηγορεί, δεν είναι η μόνη, Ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία. Ιδού μερικά προηγούμενα για να θυμηθεί η Ελληνίδα τραγουδίστρια πως δεν αξίζει τον κόπο να χάνει χρόνο με το hate speech.
Πριν την Ζοζεφίν…
Ακριβό μου Διθέσιο…
Πρόσφατο, δεν πάνε παρά λίγοι μήνες. Η Κατερίνα Λιόλιου τραγουδάει το «Διθέσιο» της Πρωτοψάλτη και το «χώσιμο» πάει σύννεφο αφού η αλήθεια είναι πως δεν φαίνεται να είναι σε φόρμα ερμηνευτικά:
Πάντως η ίδια η τραγουδίστρια ανέβασε αμέσως μετά ένα άλλο βίντεο που αυτό που ακούμε είναι πολύ διαφορετικό. Προς το πολύ καλύτερο. Δείγμα πως η ηχογράφηση την είχε «προδώσει» στο πρώτο σκέλος και αδικήθηκε από αυτό που ακουγόταν:
Επτά σε παίρνει αριστερά, Πάολα μην το ζορίζεις
Η Πάολα (τολμάει και) τραγουδάει το «Οι εφτά νάνοι στο S/S Cyrenia» του Νίκου Καββαδία, μελοποιημένο από τον Θάνο Μικρούτσικο, και γίνεται το… σώσε από τους «έντεχνους σωματοφύλακες».
Ο μουσικός Γιάννης Ψειμάδας έγραψε τότε σε ανάρτησή του στο Facebook: «”Γιέ μου πού πας?μάνα θα πάω στα σκυλάδικα!” Πάολα εκστασιασμένη, αγριεμένη, με ανάλογο ντύσιμο σκυλάδικοπαρακμιακού μαγαζιού και ροκ φίρμας των 80’ς και “δώσσσσσε μαέστροοο!” τραγουδάει Καββαδία-Μικρούτσικο το κορυφαίο “οι 7 νάνοι στο S-S Cyrenia” της πετάνε λουλούδια και στην κορύφωση του ποιήματος τραγουδιού μια λουλουδού περιμένει υπομονετικά δίπλα της με το δίσκο γεμάτο λουλούδια να της τον αδειάσει (γιατί ο πελάτης έχει πάντα δίκιο και ξοδεύει για να επιδεικνύεται άμα λάχει να ουμ). Να γελάσω η να μπήξω τις φωνές δεν ξέρω…».
Αυτό ναι, άξιζε «γιούχα»
Και να και κάτι που άξιζε κάθε αντίδραση. Το βάζουμε για να δείξουμε πως ναι, υπάρχει ένα όριο στο τι μπορείς να πεις ως καλλιτέχνης και έχει να κάνει κυρίως με το να «νιώθεις». Ο Γιώργος Τσαλίκης πήγε και τραγούδησε το «Απαγορευμένο» σε χριστουγεννιάτικη εκδήλωση για παιδιά στα Τρίκαλα. Και μόλις του την είπαν, αντί να ανασκουμπωθεί και να ζητήσει συγνώμη για το λάθος του (γιατί τέτοιο ήταν), γύρευε και τα ρέστα, κατηγορούσε τον δήμαρχο ότι γύρισε την μπιφτέκα ή κάτι τέτοιο. Σε σε σε…
Όταν μιλάμε για «εκτέλεση»
Και αν ψάχνεις πραγματικά πολύ κακές εκτελέσεις, άκου πώς είπε η Αμερικανίδα Ίνγκριντ Άντρες τον εθνικό ύμνο των ΗΠΑ – God bless (;) America. Σίγουρα, μα σίγουρα, δεν ήταν αυτό που έχουμε κατά νου όταν μιλάμε για «μεθυστική» εκτέλεση ενός κομματιού. Ήταν, απλά, μεθυσμένη (εκτέλεση). Η 32χρονη τραγουδίστρια της κάντρι (4 φορές υποψήφια για Γκράμι να πούμε, παρακαλώ) ήταν «λιάρδα» την ώρα που τραγουδούσε όπως παραδέχτηκε μετά. Ζητώντας συγνώμη και ενημερώνοντας πως θα πήγαινε σε κλινική απεξάρτησης από το αλκοόλ.