Κάθε μέρα είναι μια καινούρια μέρα στον πλανήτη happy που αποκαλούμε Ελλάδα. Τίποτα δεν είναι αδύνατο στη χώρα του υπαρκτού σουρεαλισμού, το «ποτέ μην λες ποτέ» στα άγια τούτα χώματα βρίσκει την απόλυτη δικαίωσή του. Η ιστορία που παίζει δυνατά εσχάτως στα (social) media με πρωταγωνιστή έναν οδηγό σε λεωφορείο του ΚΤΕΛ αυτό ακριβώς έρχεται να συνοψίσει. Εμφατικά.
Το περιστατικό συνέβη σε δρομολόγιο επί του ΒΟΑΚ στην Κρήτη. Σε βίντεο που δημοσίευσε το radiome.gr από επιβάτη του λεωφορείου βλέπουμε την εξής «ωραία» εικόνα: Έναν οδηγό ΚΤΕΛ στη νυχτερινή διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο, που έγινε μάλιστα με βροχερό καιρό, να χρησιμοποιεί σχεδόν ασταμάτητα εν κινήσει το κινητό του τηλέφωνο. Για να ανταλλάξει μηνύματα στα social, για να ψάξει φωτογραφίες στο διαδίκτυο, τις οποίες, να σημειώσουμε, έδειχνε στην κυρία που εργαζόταν ως εισπράκτορας – ελεγκτής, ακριβώς δίπλα του.
Δες το βίντεο που ανέβασε επιβάτης από το δρομολόγιο του ΚΤΕΛ Χανιά – Ηράκλειο
Έχουμε δει θρίλερ να ξεκινάνε έτσι; Όχι γιατί οι παραγωγοί θα το απέρριπταν ως too much. «Ποιος επαγγελματίας οδηγός με την ευθύνη τόσων ανθρώπων στα χέρια του θα έκανε κάτι τέτοιο;» θα λέγανε και θα το ξέκοβαν στον επίδοξο σεναριογράφο. Δεν φταίνε αυτοί για την έλλειψη φαντασίας, απλά δεν έχουν ταξιδέψει με το ΚΤΕΛ Χανίων…
Και δεν μένει μόνο εκεί το θέμα. Έχει και συνέχεια. Ο πρόεδρος ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου Γιάννης Καψανάκης αρχικά δήλωσε άγνοια για το συμβάν και ζητούσε από όποιον έχει το βίντεο να το προσκομίσει ώστε να ενημερωθεί η Τροχαία για μια παράβαση που αφορά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Κάτι σε φάση «νίπτω τας χείρας μου», μας μοιάζει αυτό.
Μάλιστα έφτασε στο σημείο κάποια στιγμή να αναφέρει ότι ο οδηγός θα αναζητήσει πιθανόν τον επιβάτη. Τι εννοούσε άραγε με αυτό; Πως θα τον γυρέψει ζητώντας του και τα ρέστα από πάνω που τον «κάρφωσε»; Θέλουμε να πιστεύουμε πως δεν υπαινισσόταν κάτι τέτοιο ο πρόεδρος και πως στην πραγματικότητα θα είναι ανάμεσα σε αυτούς που θα ζητήσουν συγνώμη (ως θεσμικός παράγων) για μια εντελώς ανεύθυνη και άκρως επικίνδυνη οδήγηση, για το φόβο που αυτή προκάλεσε – ευτυχώς όχι και κάτι πολύ χειρότερο.
Λίγο αργότερα πάντως και αφού έγινε και η επίσημη καταγγελία (απέσταλη στο ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου καθώς και στις αρμόδιες αστυνομικές και δικαστικές αρχές), μαζί και ο ανάλογος ντόρος σε sites, τηλεοράσεις, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η διοίκηση του ΚΤΕΛ Χανίων υπήρξε πολύ πιο αυστηρή προς το «αμαρτωλό» τέκνο της. «Θέματα που αφορούν στην ασφάλεια των επιβατών κατά τις μετακινήσεις τους είναι πέρα για πέρα αδιαπραγμάτευτα και δεν νοείται η παραμικρή έκπτωση. Όποιος οδηγός της Εταιρείας αποδειχθεί ότι παρεκκλίνει των εντολών της Διοίκησης και της επαγγελματικής του ευσυνειδησίας παραβιάζοντας τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα είναι υπόλογος των πράξεων του», αναφέρεται σε ανακοίνωση που εκδόθηκε.
Είναι γνωστό πλέον και ποιο είναι το όνομα του οδηγού που χρησιμοποιούσε ενώ οδηγούσε το κινητό του τηλέφωνο. Εμείς, σε τελική ανάλυση, ελπίζουμε όλο αυτό να… οδηγήσει κάπου. Πού; Στο να μην γίνει ποτέ ξανά κάτι παρόμοιο. Ότι δηλαδή θα συμβεί το αυτονόητο. Όσο και να θες να το πάρεις λίγο στην πλάκα για να μην σε «σκάσει», είναι να τρελαίνεσαι ότι υπάρχουν άνθρωποι σε τόσο κομβικές δουλειές που δεν κατανοούν τι επιβάλει η θέση τους και πόσο επικίνδυνο είναι κάτι που κάνουν. Φαίνεται τελικά πως τα «δεν βαριέσαι» και «πω ρε φιλαράκι τι μας πρήζεις τώρα με τις υπερβολές σου» έχουν εμποτίσει πολλές νοοτροπίες εκεί έξω.
Να πούμε άλλωστε πως αυτή είναι η 2η φορά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα που συμβαίνει κάτι τέτοιο με αρνητικό πρωταγωνιστή οδηγό του ΚΤΕΛ Χανίων. Να πούμε επίσης πως τον Σεπτέμβρη, ένας άλλος οδηγός ΚΤΕΛ, στο νυχτερινό δρομολόγιο Αθήνα – Λαμία, κατάφερε ενώ οδηγούσε να στρίψει τσιγάρο, να σκρολάρει στο κινητό και να δείξει μηνύματα σε κάποιον που καθόταν δίπλα του. Μα τι «μάστορες» του multitasking ειν’ τούτοι…