Κάθεσαι και σκίζεσαι στη δουλειά αλλά για να βγει ο μήνας, με τα λεφτά που (δεν) παίρνεις, υποφέρεις; Θα στο κάνουμε ακόμα χειρότερο, σόρι, μην κατηγορείς τον αγγελιοφόρο, η ζωή τα φταίει, που είναι άδικη. Και επιβραβεύει, περισσότερο συχνά από όσο θα έπρεπε, το απόλυτο «τίποτα». Γιατί πραγματικά τι λογική βγάζει ότι ένας τυπάς από το Τέξας των ΗΠΑ «καθαρίζει» πάνω από 25.000 δολάρια το μήνα και έχει μια εταιρεία που αποτιμάται στα 1,75 εκατ. δολάρια (καθαρή αξία) απλά επειδή είχε την ιδέα να στέλνει μηνύματα για άλλους γραμμένα πάνω σε… πατάτες;
Ναι, ό,τι και να λέμε ή να σκεφτόμαστε εμείς, σημασία έχει ότι ο 34χρονος Άλεξ Κρεγκ τα κατάφερε. Η ιδέα του τον έκανε να θησαυρίσει. Βρήκε προφανώς ένα κενό στην αγορά , κατάλαβε επίσης πως οι άνθρωποι, ειδικά στην Αμερική, είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για το οτιδήποτε που τους φαίνεται cool, ακόμα και αν δείχνει χαζό σε (όλους τους) άλλους.
Τι φάση με τις πατάτες;
Η υπηρεσία λέγεται Potato Parcel και λειτουργεί ως εξής. Ο πελάτης μπαίνει στο site και παραγγέλνει το μήνυμα που θέλει να στείλει γραμμένο πάνω σε πατάτα σε κάποιον δικό του άνθρωπο (ταίρι, οικογένεια, συνάδελφο, φίλο, ό,τι αγαπά). Ο Αλεξ αναλαμβάνει να φέρει σε πέρας τη δουλειά, μέσω ταχυδρομείου. Με τον καιρό μάλιστα το έχει «στολίσει» το πράγμα, με fancy δέματα, με έξτρα τσαχπινιές. Άμα η επιχείρηση σου ανθεί…
Και ο ίδιος το ξέρει πως αυτό που κατάφερε ήταν κόντρα στις πιθανότητες. Όταν ξεκίνησε το Potato Percel, το 2015, η τότε κοπέλα του γελούσε στα μούτρα του μόλις της είπε την ιδέα του. Γελάει καλύτερα όποιος γελάει τελευταίος, καταπώς αποδείχθηκε ξανά.
Ο Αλεξ Κρεγκ επέμεινε, χρησιμοποίησε με πολύ έξυπνο τρόπο τα social media για να προωθήσει τη δουλειά του, επένδυσε πολύ προσωπικό χρόνο και σύντομα άρχισε να βγάζει σοβαρά λεφτά. Τα «χαζά» – χιουμοριστικά μηνύματα στις πατάτες του έγιναν ανάρπαστα ενθουσιάζοντας ειδικά τους χρήστες των social media που άρχισαν να τα ποστάρουν διαρκώς, κάνοντάς του έτσι την καλύτερη και εντελώς ανέξοδη διαφήμιση.
Το έχει κάνει σούπερ το μαγαζί
Με τον καιρό το έχει κάνει πραγματικό μαγαζί. Να τώρα τα Χριστούγεννα βγάζει έτοιμα θεματικά πακέτα, γενικώς το έχει ψάξει πολύ το θέμα για να είναι updated και ελκυστικός ως υπηρεσία. Δεν στέλνει πια αποκλειστικά και μόνο πατάτες, το κάνει ακόμα πιο προσωποποιημένο, γενικώς αφουγκράζεται τα «θέλω» των πελάτων του.
Η εμφάνισή του επίσης στο τηλεπαιχνίδι Shark Tank, αντίστοιχο του Dragons’ Den που ξέρουμε από τα μέρη μας, βοήθησε τα μέγιστα στο να επικοινωνήσει τη δουλειά του σε ακόμα περισσότερο κόσμο. Βρήκε μάλιστα και επιχειρηματία – κριτή που ξετρελάθηκε με την ιδέα του και του έδωσε λεφτά για να συνεταιριστούν. Απογειώνοντας την αξία της επιχείρησης.
Σε ακούμε να ρωτάς «και γιατί να μην στείλω δικές μου πατάτες; Γιατί να πληρώσει κανείς κάποιον άλλον για κάτι τόσο απλό;». Υποτιμάς τη δύναμη του viral, το ότι ο κόσμος θέλει να βάζει άλλους να κάνουν πράγματα που θα μπορούσε κάλλιστα να κάνει μόνος του. Αλλά και ότι αν το έκανες σόλο, μπορεί να ‘ταν γελοίο. Τώρα παραμένει μεν γελοίο, αλλά είναι «κάτι», το κάνουν πολλοί και εσύ ακολουθείς το «κύμα», το έχει δείξει και η τηλεόραση. Να πώς η έκφραση «έκανα πατάτα» αλλάζει νόημα. Και ο… Κύριος Πατάτας δεν είναι απλώς ένας ήρωας από το Toy Story με φόντο μια εταιρεία που από το τίποτα, έφτασε να κοστίζει 1,75 εκατ. δολάρια και ορίζει εκ νέου τους κανόνες του viral marketing!