Σαν ψέμα μοιάζει. Βασικά ακόμα και τώρα που γράφουμε τσιμπιόμαστε για να το πιστέψουμε, αλλά (συγκίνηση και χειροκρότημα) η Θεσσαλονίκη (θα) έχει μετρό. Η μεγάλη φτωχομάνα δεν θα βγάζει μόνο τα καλύτερα παιδιά από εδώ και στο εξής, αλλά και υπόγεια τρένα. Χρειάστηκε να περάσουν κοντά 50 χρόνια από την πρώτη στιγμή που ακούστηκε από επίσημα (αν)αρμόδια χείλη το «σε λίγο υλοποιείται», αλλά το καλό το πράγμα αργεί να γίνει και όποιος βιάζεται σκοντάφτει, λέει ο θυμόσοφος λαός μας. Δηλαδή τι θέλατε, να βιαστούν οι άνθρωποι και να πάθουν φούιτ τα βαγόνια, να μας βγουν ντεμέκ; Το «Χαλαρά» άλλωστε μόνο τυχαία δεν είναι το σλόγκαν της συμπρωτεύουσας.
Σε δύο εβδομάδες (30/11 συγκεκριμένα) θα έχουμε το πρώτο δρομολόγιο, τουλάχιστον αυτό λέει ο προγραμματισμός. Οι αμαξοστοιχίες θα κινούνται χωρίς οδηγό, το δίκτυο θα αποτελείται σε πρώτη φάση από 13 σταθμούς και το εισιτήριο θα κοστίζει 0,60 ευρώ. Περιμένοντας και γιατί το πουλάνε το προϊόν τους οι ιθύνοντες, είχαμε την παρουσίαση του λογότυπου. Ένα πεζό «μ» μέσα σε ένα κύκλο που θυμίζει τα τούνελ του μετρό. Το πεζό γράμμα «μ» το έχουν πάρει από την εποχή του Βυζαντίου, έρχεται να αποτυπώσει την ιστορία της Θεσσαλονίκης και να δέσει στην σημερινή εποχή μέσα από ένα σύγχρονο μέσο μαζικής μεταφοράς όπως είναι το μετρό – έτσι μας τα είπαν, έτσι σας τα λέμε.
Όπως μάλιστα ειπώθηκε από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών κ.κ. Σταϊκουρα και Ταχιάο, το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί εύκολα να διαβαστεί και από τους ξένους τουρίστες. «Το πεζόγραμμα “μ” επιλέχθηκε ώστε να παραπέμπει άμεσα στο μετρό, αλλά ταυτόχρονα να διαφέρει από το “Μ” κεφαλαίο. Είναι το “μ” απλοποιημένο από το βυζαντινό “μ” ώστε συνδυάζει την αυθεντικότητα, την καθαρότητα και την αναγνωρισιμότητα σε ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών, ώστε να είναι ευανάγνωστο σε κάθε του χρήση», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.
Όπως ήταν φυσικό και όπως θέλαμε, το λογότυπο γέννησε αντιδράσεις. Έχουν άλλωστε και παράδοση οι Θεσσαλονικείς στα αμφιλεγόμενα logo. Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο έχει σήμα τον… Άγιο Δημήτριο. Από πού κι ως πού δεν έχουμε ποτέ καταλάβει, το περί «πολιούχου της πόλης», συγνώμη, δεν μας καλύπτει.
Σε κάθε περίπτωση και για να επιστρέψουμε στο λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης, υπήρξαν κάποιοι (λίγοι) που το βρήκαν μινιμαλιστικά θαυμάσιο. Και κάποιοι άλλοι (πολύ περισσότεροι) που βρήκαν ευκαιρία για χαβαλέ. Με τους δεύτερους θα συνταχθούμε. Γιατί τέτοιοι είμαστε, αλλά και επειδή γελάσαμε με μερικές εκλεκτές «τρολιές» που πετύχαμε εκεί έξω, στη συχνά δημιουργική χοάνη των social media. Μερικά έχουν πολύ πλάκα, αλήθεια ΣΕ λέω…