Αν είσαι στο δρόμο και ακούσεις από κάπου μακριά να έρχεται μια ακατανόητη μουσική ή πιο σύνηθες, κλαρίνο αναμεμειγμένο με ντέφι, τότε ξέρεις ότι το αυτοκίνητο που θα περάσει σε δευτερόλεπτα από μπροστά σου θα είναι smart. Είναι κάποιος άτυπος κανόνας μάλλον, που λέει πως όταν αγοράσει κάποιος smart και σέβεται τον εαυτό του, απαραιτήτως πρέπει το volume της μουσικής να είναι στο τέρμα. Κι ας μην ακούει τίποτα ο ίδιος, γιατί αυτό συμβαίνει στην ουσία. Ακούνε όλοι οι άλλοι, εκτός από τον οδηγό. Δυτικά προάστια, γαρ. Επίσης, αν έχεις suv αυτοκίνητο, τότε πρέπει οι ζάντες να είναι όσο πιο αλλόκοτες γίνεται και η εξάτμιση οπωσδήποτε να ακούγεται, ειδάλλως τι το έχεις το suv.
Η λίστα είναι μακρά γενικά. Έχουμε και τα μπαντιλίκια στις πλατείες, τα άνευ λόγου κορναρίσματα, τις βγαλμένες εξατμίσεις στα μηχανάκια και πάει λέγοντας. Το να οδηγείς στους δρόμους της Ελλάδας είναι σαν μια πίστα που πρέπει να περάσεις αλώβητος και να περάσεις στην επόμενη. Η οδηγική συμπεριφορά και παιδεία είναι βίοι αντίθετοι στην Ελλάδα, σε αντίθεση με την ποζεριά και την καγκουριά. Και το γιατί συμβαίνει αυτό, είναι ένα ερώτημα που έθεσε ένας τύπος στο Reddit, που μάλλον έφτασε στο απόγειο της απελπισίας.
Έγραψε χαρακτηριστικά:
«Δεν νομίζω να υπάρχει άλλη χώρα με τόσο «πωρωμένους» οδηγούς/αναβάτες όσο η Ελλάδα. Και θεωρώ πως είναι ένα φαινόμενο που συναντάται ανεξάρτητα από κοινωνική τάξη ή οικονομική επιφάνεια.
Θέλετε παραδείγματα σε μηχανές;
- Υπάρχουν κάγκουρες με βγαλμένες εξατμίσεις σε παπάκια των 500€ που τους ακούς από τα 2 χλμ.
- Νεαροί σε βέσπες των 4.000-7.000€ με πειραγμένες εξατμίσεις που κάνουν έναν μπάσο ήχο λες και κλάνει ρινόκερος
- Άτομα σε αγωνιστικές πανάκριβες μηχανές που τρέχουν με 250+ σε λεωφόρους
Σε αμάξια;
- Αμάξια χρέπια 30ετίας 1.500€ με εξατμίσεις για να κάνουν θόρυβο.
- Τουρμπατα χατσμπακ 15.000-25.000€ με φιμέ τζάμια, σκάστρες και προγράμματα για περισσότερη ιπποδύναμη
- SUV μεγάλου κυβισμού ή ακόμα και Supercars που περνάνε με ξερόγκαζα για να τραβήξουν την προσοχή.
Έχετε παρατηρήσει και εσείς αυτό το φαινόμενο εδώ πέρα; Και γιατί δεν υπάρχει σε τέτοια μεγάλη κλίμακα στο εξωτερικό;
Εδώ θα κάνουμε μια παρένθεση. Γιατί πολλοί θα μιλήσουν για Βαλκάνια, που πλέον δεν αποτελεί δικαιολογία. Στην Ρουμανία -εκτός από το ότι οι δρόμοι είναι άψογοι- δεν θα ακούσεις ούτε μία κόρνα, αλλά ούτε και γκαζιές. Όλοι σταματούν στις διαβάσεις, ενώ εδώ είναι διακοσμητικές, και γενικά αυτό το πρόβλημα περιορίζεται πλέον στην Ελλάδα. Όχι όμως ότι δεν γίνονται τέτοιες ομορφιές και στο εξωτερικό. Κλείνουμε παρένθεση.
Πάμε στις απαντήσεις που έδωσαν οι υπόλοιποι χρήστες του Reddit:
«2015 έχω πάει βόρεια Σουηδία τέρμα θεού στον αρκτικό κύκλο, σε μία μικρή πόλη, με ένα πρόγραμμα τύπου Erasmus, όπου συμμετείχαν νέοι απ’όλη την Ευρώπη. Τρίτο βράδυ, βγαίνουμε για βόλτα στους -20°C (σχετικά με κάτι -33 τις προηγούμενες μέρες, ήταν καλο βράδυ για έξοδο). Στο δρόμο teenagers να κυκλοφορούν λες και είσαι Ελλάδα. Τυπάκια με στυλ wannabe gangsta, με φουσκωμένα μπουφάν ανοιχτά μπροστά και απο μέσα κοντομάνικο και αλυσίδα και κοριτσάκια με μίνι και καλσόν μες στον ψόφο να βγαίνουν από καγκουραμαξα. Θα σκέφτεστε κάποιοι ότι ήταν τίποτα πόλη με μετανάστες, αλλά εμφανισιακά ήταν Σουηδοί.
Κάποια στιγμή ένας τυπάς κάνει πατιλίκια με αγροτικό το οποίο είχε αεροτομή στην καρότσα και τον ακολουθεί ένα KIA ceed επίσης με τα κατάλληλα αξεσουάρ που προσδίδουν κύρος και αμέτρητους ίππους. Που ήρθαμε ρε μαλάκες; Μην είμαστε σε κάνα χωριό της Λαμίας;».
«Τι μου θύμισες τώρα ρε. Όταν ήμουν Λύκειο οι δικές μας μας λέγανε “αν δεν εχεις φτιαγμένο μηχανάκι ξέχνα με”».
«Όλως τυχαίως, πριν 2 μέρες, στην Ολλανδία είδα την μεγαλύτερη καγκουριά που έχω δει στη ζωή μου. 4 λωρίδες, η τέρμα αριστερή άδεια, οι άλλες 3 γεμάτες με κενά. Ο τύπος βγήκε από την αριστερή και με έναν σχεδόν εννιαίο ελιγμό πέρασε στην τέρμα δεξιά και στο καπάκι πάλι με μια κίνηση γύρισε στην τέρμα αριστερά. Κι όλο αυτό ήταν εντελώς αχρείαστο αφού τελικά δε προσπέρασε κανέναν στην αριστερή λωρίδα που ήταν άδεια.
Κάγκουρες υπάρχουν παντού, απλά θεωρώ ότι στην Ελλάδα υπάρχει μεγαλύτερη ατιμωρησία και περισσότερο κόμπλεξ συνολικά. Επίσης ο Ολλανδός και οι περισσότεροι Ευρωπαίοι θα αδιαφορήσουν μπροστά σε ένα τέτοιο σκηνικό και απλά θα τον θεωρήσουν ηλίθιο. Ενώ ο Έλληνας θα το σχολιάσει, θα το συζητήσει, θα του φωνάξει (είτε επικριτικά, είτε με θαυμασμό), τα οποία είναι πράγματα που ταΐζουν τα άτομα που ψάχνουν προσοχή».
«Γιατί οι Έλληνες ειμαστε παγόνια. Πρέπει να δειχθουμε για να είμαστε κάποιοι. Γιατί έτσι το απαιτεί η κοινωνία μας η οποία είναι τρομερά ιεραρχημένη».
«Κομπλεξισμός. Όχι οτι δεν υπάρχει και στο εξωτερικό φυσικά, αλλά εδώ είναι μία συχνή έκφρασή του αυτή. Στη Γαλλία παρατήρησα άλλου είδους κομπλεξισμό στο δρόμο, με τον μπροστινό να μπλοκάρεί τον από πίσω όταν θέλει να κάνει προσπέραση (νόμιμη και μη) και σε βαθμό επικινδυνότητας. Ένα χαρακτηριστικό ήταν ένας τύπος σε κάμπριο που μπλοκαρε επανηλειμμένως μία μηχανή από πίσω του και μάλιστα στον αυτοκινητόδρομο, ούτε από δεξιά ούτε από αριστερά τον άφηνε.
Και σε επαρχιακό κεντρικό δρόμο είδα περίπτωση να βγαίνει ακόμα και στο αντίθετο ρεύμα, σε στροφές και βράδυ, προκειμένου να μην τον περάσει. Σημειωτέον στη Γαλλία έχουν πολύ συχνά ρανταρ ταχύτητας και γενικά ο κόσμος φοβάται να πιάσει καν το όριο (ενώ έχει περιθώριο και να το προσπεράσει), γενικά οδηγούν αργά σε βαθμό υπερβολής και φαίνεται βγάζουν τα κομπλεξ τους με βάση αυτό».
«Κουλτούρα «Σουμάχερ από τα Λιντλ» που καλλιεργήθηκε από τον «ειδικό τυπο» (my ass) για δεκαετίες και δημιούργησε φετιχισμό πίσω από ένα παρωχημένο πλέον μέσο μεταφοράς».
«Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω, σε ποιον κάνουν επίδειξη? Ολοι ή τους βρίζουν ή τους κοροιδευουν. Πραγματικά ποιος βλέπει έναν μαλάκα πάνω σε ένα μπρίκι που χαλάει τον κόσμο και λέει “πω ρε τι cool τύπος!”? Ποτέ στην ζωή μου δεν είδα κανέναν και καμία.
Και στην τελική αν το όχημα και το πόσο τρέχεις και ο θόρυβος που κάνεις είναι το μέτρο του πόσο μάγκας και άντρας είσαι τότε γίνε πιλότος μαχητικών και σπάσε το φράγμα του ήχου με ένα F-16 από πάνω μας να γουστάρουμε όλοι. Το να χαλάς τον κόσμο με το μπρίκι σου είσαι σαν τα γατάκια που τους πάτησαν την ουρά».