Υπάρχουν μερικά πρωτοσέλιδα, ειδικά σε περιοδικά, τα οποία επεξεργάζονται για μήνες. Κι όταν έλθει η στιγμή, είναι έτοιμα. Ένα απ’ αυτά είναι και του TIME που μόλις κυκλοφόρησε και τίμησε το μπάσκετ ανακηρύσσοντας την Κέιτλιν Κλαρκ την καλύτερη αθλήτρια της χρονιάς στις ΗΠΑ. Απ’ όποια πλευρά κι αν το δει κανείς, η 22χρονη μπασκετμπολίστρια της Indiana Fever είναι κορυφαία. Όχι μόνο αγωνιστικά, αλλά και οικονομικά. Κι αυτό ενδιαφέρει σαφώς περισσότερο τους Αμερικανούς.
Ειδική έρευνα που έκανε το περιοδικό για να στηρίξει την επιλογή του αναφέρει το εξής απίστευτο: Η επιδραστικότητα που είχε η είσοδος της Κέιτλιν Κλαρκ αυτή τη σεζόν στον κόσμο του αμερικανικού μπάσκετ γυναικών (του πρωταθλήματος WNBΑ δηλαδή) μπορεί να συγκριθεί μόνο με την αντίστοιχη είσοδο στο ΝΒΑ του Μάικλ Τζόρνταν το μακρινό 1984. Οι καιροί έχουν αλλάξει πολύ, το μάρκετινγκ έχει απογειωθεί, γι’ αυτό το τωρινό επίτευγμα της κοπέλας αυτής αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία.
Τι έχει καταφέρει η Κλαρκ όχι μόνο σε αγωνιστικό, αλλά σε οικονομικό επίπεδο; Κατ’ αρχάς, η άφιξή της στο WNBA έχει υπερτετραπλασιάσει τους θεατές της ομάδας της(4100 θεατές κατά μέσο όρο μέχρι πέρυσι, 17.200 φέτος). Επίσης, καταγράφηκε πληρότητα 99,8% για όλες τα γηπεδα WNBA στην Αμερική στους εκτός έδρας αγώνες της. Τα αιτήματα εισιτηρίων για έναν αγώνα της (στην Ουάσιγκτον) εκτοξεύθηκαν πάνω από 80.000, αριθμός που δεν έχει παρατηρηθεί ούτε στο ΝΒΑ. Πέντε ομάδες WNBA έχουν μετακομίσει σε μεγαλύτερες γηπεδα για αγώνες εναντίον της ομάδας της.
Θέλετε και τηλεοπτικά; Οι δύο από τους τρεις αγώνες μπάσκετ με τις περισσότερες προβολές στην τηλεόραση στις ΗΠΑ τα τελευταία έξι χρόνια ήταν οι αγώνες της στο κολέγιο. Από τις κορυφαίες σε τηλεθέαση 7 τηλεοπτικές μεταδόσεις με τις περισσότερες προβολές στην τηλεόραση στην ιστορία του WNBA οι 6 είναι φετινές και περιλαμβάνουν την ομάδα της. Θέλετε και διαδικτυακά; Οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αφιερώθηκαν σε αυτήν έχουν λάβει πολλές προβολές και αλληλεπιδράσεις παγκοσμίως λιγότερο από δύο μόνο παίκτες του NBΑ, τον Λεμπρόν Τζέιμς και τον Στίβεν Κάρι.
Τι άλλο να κάνει πια η κοπέλα, σπαθιά να καταπιεί; Η επίδραση που έχει σ’ έναν ολόκληρο χώρο, ο οποίος χρειάζεται φουλ μάρκετινγκ για να αναδειχτεί, έρχεται στους οικονομικούς παράγοντες σαν μάννα εξ ουρανού. Στην κυριολεξία, η κοπέλα είναι ένας μπασκετικός Μίδας, πιάνει κάρβουνο και γίνεται χρυσάφι. Μέχρι και η πολιτεία της Αϊόβα, από την οποία κατάγεται, την έχει εκμεταλλευθεί (στο ετήσιο φεστιβάλ της πολιτείας έφτιαξαν το άγαλμά της από… βούτυρο) και είναι φανερό πως μεγάλο μέρος της αύξησης 300% (!) που παρατηρείται στους τουρίστες στη συγκεκριμένη πολιτεία οφείλεται σ’ αυτήν.
Δεν ήταν στο Παρίσι με την εθνική μπάσκετ των ΗΠΑ!
Το οξύμωρο, βέβαια, είναι ότι η Κλαρκ αναδείχτηκε αθλήτρια της χρονιάς χωρίς να πανηγυρίσει ένα χρυσό Ολυμπιακό μετάλλιο! Κι αυτό διότι η επιτροπή που έκανε την επιλογή των αθλητριών για την ομάδα γυναικών μπάσκετ των ΗΠΑ στο Παρίσι είχε ορίσει τις τελικές προπονήσεις πάνω στο φάιναλ φορ του NCAA γυναικών, όπου η Κλαρκ συμμετείχε (και το κατέκτησε) με το κολλέγιο της Αϊόβα. Και παρ’ ότι η κοπέλα θεωρείται ταλέντο που βγαίνει παγκοσμίως μία φορά σε κάθε πέντε γενιές, δεν συμπεριλήφθηκε στο τελικό ρόστερ. Επειδή ήταν, λέει, άπειρη και αυτή η έλλειψη «παραστάσεων» μπορεί να επηρέαζε την υπόλοιπη ομάδα.
Η μαμά της, που έχει καταγωγή από τη Σικελία της Ιταλίας, βρήκε έναν άλλο τρόπο να προωθήσει τα προϊόντα του τόπου της μέσω της κόρης της. Μια απλή δήλωσή της ότι «τώρα πια θα πρέπει να φτιάξω περισσότερα κανόλι για να γιορτάσουμε το γεγονός» ουσιαστικά… εξαφάνισε τα παραδοσιακά στρογγυλά σιτσιλιάνικα γλυκά από τα περισσότερα ζαχαροπλαστεία της χώρας. Οι Αμερικανοί πλέον θα μάθουν τα κανόλι χάρη στην Κλαρκ και η μαμά έχει δεχτεί ήδη προτάσεις να… δώσει την πατροπαράδοτη συνταγή της σε εταιρεία που θέλει να προωθήσει τα γλυκά με το όνομα της Κλαρκ. Το μάρκετινγκ σε όλο του το μεγαλείο.