Για τη Ryanair δεν μπορεί πια να γίνει ιδιαίτερο debate. Στα χρόνια της ύπαρξής της έχουν αναλυθεί μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της low budget αεροπορικής εταιρείας, που έβαλε στην άκρη τα «περιττά» έξοδα και έκανε την πτήση προσιτή σε ένα ακόμα μεγαλύτερο αριθμό τουριστών, κυρίως νέων. Αλλά δεν μένει εκεί. Στην προσπάθειά της να μειώσει κι άλλο τις χρεώσεις στους πελάτες της και να κοστολογήσει ακόμα πιο φτηνά τα εισιτήρια, ετοιμάζεται να καταργήσει τελείως το check-in στα γραφεία των αεροδρομίων και να εφαρμόσει 100% το ηλεκτρονικό check-in μέσω της εφαρμογής της!
Η ιρλανδική εταιρεία έχει αποδείξει ότι νοιάζεται κυρίως για την όσο το δυνατόν πιο χαμηλή τιμή. Και ζητάει από τους ταξιδιώτες να είναι επιεικείς στην κριτική τους ακόμα και σε ζητήματα… καθαριότητας και υγιεινής. Όποιος έχει ταξιδέψει με Ryanair και δεν έχει ανακαλύψει… ψίχουλα προηγούμενου επιβάτη στην θέση του, μάλλον λέει ψέματα ότι χρησιμοποιεί την εταιρία. Αλλά αν θέλεις να ταξιδεύεις με 20 ευρώ εισιτήριο, προφανώς θα πρέπει να σκεφτείς ότι η τιμή δεν συμπεριλαμβάνει συνεργείο καθαρισμού της καμπίνας μετά από κάθε πτήση.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair Μάικλ Ο’Λίρι εξήγησε πώς η αεροπορική εταιρεία σχεδιάζει να γίνει εντελώς ηλεκτρονική από την επόμενη άνοιξη. Τόνισε ότι δεν θα υπάρχει λόγος πια να χρεώνουν τους ταξιδιώτες για το check-in στο αεροδρόμιο και θέλουν να απαλλαγούν από τους ελέγχους, όπως ακριβώς απαλλάχθηκαν από τον έλεγχο των αποσκευών. Πιθανότατα αυτή η αλλαγή θα είναι έτοιμη γύρω στον Απρίλιο ή τον Μάιο του επόμενου έτους, μετά το Πάσχα. Ενόψει των καλοκαιρινών διακοπών του 2025 η εφαρμογή αυτή θα δουλεύει 100%, κάτι που υπόσχεται χαμηλότερες τιμές.
Σε μια κρίση ειλικρίνειας, πάντως, ο Ο’Λίρι παραδέχτηκε ότι στο παρελθόν ο ίδιος ήταν «απρόθυμος» να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή. Πρόσθεσε, όμως, ότι αυτές του οι φοβίες έφυγαν μια για πάντα από τον τρόπο που διαπίστωση ότι η εφαρμογή δουλεύει πια πολύ καλά. Είπε ότι του ήταν δύσκολο να μπει σε μια πτήση χωρίς ένα κομμάτι χαρτί. Πλην όμως όλα είναι θέμα συνήθειας. Και τόνισε ότι το ηλεκτρονικό check-in μπορεί να δώσει και άλλες πληροφορίες, τις οποίες η παραδοσιακή boarding pass δεν δίνει π.χ. αν υπάρχει καθυστέρηση κι αν τη συγκεκριμένη ώρα που κατευθύνεστε προς την πύλη έχει αρχίσει η επιβίβαση ή είναι ακόμη στη διαδικασία της αναμονής.
Το 60% των ταξιδιωτών της Ryanair χρησιμοποιεί την εφαρμογή
Σύμφωνα με τα τρέχοντα δεδομένα από τις πλατφόρμες της Ryanair περίπου το 60% των πελατών της εταιρείας βασίζονται στην εφαρμογή για check-in, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί στο 80% πριν από την αλλαγή το 2025. Φυσικά, η ηλεκτρονική αλλαγή θα προκαλέσει ανησυχία για τις παλαιότερες γενιές ή για όσους δεν χρησιμοποιούν smartphone. Επίσης, δεν λαμβάνει υπόψη το εφιαλτικό σενάριο όπου η μπαταρία του τηλεφώνου σας πέφτει πριν φτάσετε στην πύλη αναχώρησης.
Ακόμα και γι’ αυτό, πάντως, φαίνεται ότι υπάρχει λύση. Εκτός του ότι οι εργαζόμενοι της εταιρείας που θα υποδέχονται τους ταξιδιώτες στην πύλη θα είναι εφοδιασμένοι με Power bank, την οποία θα δανείζουν στους επιβάτες ώστε να αποκτήσει πάλι ζωή του κινητό τους, ο Ο’Λίρι τόνισε ότι με το διαβατήριο μπορεί να γίνει εύκολα η ταυτοπροσωπία. Κάποιες φορές αυτό γίνεται ακόμα και σήμερα, σε περίπτωση που το τηλέφωνο κάποιου δεν σαρώνει για κάποιο λόγο.
Για το κρίσιμο θέμα των αποσκευών, πάντως, ο Ο’Λίρι δεν θέλησε να αποκαλύψει κάτι. Είναι πιθανό, όμως, η περαιτέρω μείωση των εξόδων που συνεπάγεται αυτή η αλλαγή (στην ουσία δεν θα χρειάζεται κανείς υπάλληλος αεροδρομίου) να οδηγήσει την εταιρεία ώστε να μειώσει τις τιμές της για την αποσκευή των 10 κιλών της priority θέσης (εκτός δηλαδή από την μικρή χειραποσκευή που είναι δωρεάν και τοποθετείται κάτω από το μπροστινό κάθισμα του επιβάτη). Για την ώρα οι χρεώσεις αυτές μπορεί να φτάσουν και τα 55 ευρώ, ανάλογα με την πτήση και την χρονική στιγμή που κλείστηκε το εισιτήριο.