Στο θρίλερ επιστημονικής φαντασίας, «Ο Εκλεκτός της Νύχτας» ο σεναριογράφος/σκηνοθέτης Τζεφ Νίκολς αποδεικνύει για ακόμη μία φορά ότι είναι ένας από τους δεινότερους αφηγητές της εποχής μας.
Ένας πατέρας (Μάικλ Σάνον), αναγκάζεται να ζήσει σαν φυγάς, προκειμένου να προστατέψει τον γιο του, Άλτον (Τζέιντεν Λίμπερερ) και να αποκαλύψει την αλήθεια πίσω από τις ειδικές δυνάμεις του μικρού. Αυτό που θα ξεκινήσει σαν δίωξη, με τους θρησκόληπτους από την μια πλευρά και την τοπική αστυνομία από την άλλη, θα κλιμακωθεί σε ανθρωποκυνηγητό με την εμπλοκή των ανώτατων κυβερνητικών κλιμάκιων. Τελικά όμως, ο πατέρας ρισκάροντας τα πάντα, θα προστατέψει τον Άλτον και θα τον βοηθήσει να εκπληρώσει το πεπρωμένο του. Ένα πεπρωμένο που θα αλλάξει τον κόσμο για πάντα…
Ο Εκλεκτός της Νύχτας» έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βερολίνου, συμμετέχοντας στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα. Προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από την Πέμπτη 21 Απριλίου, από την Tanweer.
5 πράγματα που πρέπει να ξέρεις προτού τη δεις:
1. «Ο Εκλεκτός της Νύχτας» ακολουθεί τους πρωταγωνιστές στη διαδρομή που κάνουν από το Νέο Μεξικό, μέσω του Τέξας, της Λουιζιάνα, του Μισισιπή και της Αλαμπάμα έως την ακτή της Φλόριντα. Κάποιες σκηνές της ταινίας γυρίστηκαν σ’ αυτά τα μέρη, αλλά στην πλειονότητά τους τα γυρίσματα έγιναν στη Νέα Ορλεάνη το χειμώνα του 2014. Ο σκηνοθέτης συγκέντρωσε γύρω του την «κινηματογραφική του οικογένεια», μια ομάδα ανθρώπων των οποίων το ταλέντο εμπιστεύεται και κάποιοι από αυτούς ήταν μαζί του από την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται οι: Άνταμ Στόουν, διευθυντής φωτογραφίας, Τσαντ Κιθ, υπεύθυνος σχεδιασμού παραγωγής, Τζούλι Μονρό, μοντάζ και ο συνθέτης Ντέιβιντ Γουίνγκο.
2. Καθ ‘όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων επικρατούσε ρεκόρ χαμηλών θερμοκρασιών στη Νέα Ορλεάνη. Οπότε το πρόγραμμα των γυρισμάτων ήταν συνεχώς υπό αναθεώρηση εξαιτίας της βροχής και του πάγου. Ο Νίκολς και η ομάδα του, αφού έψαξαν για τοποθεσίες γυρισμάτων σε 60 διαφορετικά οδικά δίκτυα, γύρισαν σκηνές σε τουλάχιστον έξι εθνικές οδούς μέσα και γύρω από τη νότια Λουιζιάνα, καθώς και σε δασικούς, επαρχιακούς ή εγκαταλειμμένους δρόμους. Η διαχείριση του ελέγχου της κυκλοφορίας ήταν μια συνεχής πρόκληση για την παραγωγή, καθώς τα γυρίσματα έπρεπε να διακόπτονται κάθε τρία ή πέντε λεπτά για να δίνονται στην κυκλοφορία οι δρόμοι. Επίσης, ελικόπτερα χρησιμοποιήθηκαν για την κινηματογράφηση των σκηνών της καταδίωξης από την αστυνομία.
3. Ο Νίκολς επέλεξε να γυρίσει την ταινία σε φιλμ για να πετύχει μία πιο ρεαλιστική αποτύπωση, αλλά και για θέσει ακόμα μία πρόκληση στον εαυτό του. Όπως αναφέρει, «στη διάρκεια της ημέρας, τίποτα δεν είναι καλύτερο από την αποτύπωση σε φιλμ. Το πρόβλημα είναι, τη νύχτα, όπου ελλείψει φυσικού φωτισμού πρέπει να βρεις άλλα τεχνάσματα. Αν κινηματογραφήσεις το βράδυ δίχως φως, το αποτέλεσμα είναι μαύρο. Η κάμερα βλέπει ότι και τα μάτια μας.» Απαιτήθηκαν ειδικά εφέ για να αποτυπωθούν οι υπεραισθητικές ικανότητες του Άλτον, ενώ για τη δημιουργία της ακτίνας φωτός που βγαίνει από τα μάτια του αγοριού, η κινηματογράφηση έγινε με αναμορφικό φακό. Μαζί με τον υπεύθυνο ειδικών εφέ Τζον ΜακΛέοντ, σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε ένας ειδικός σκελετός γυαλιών ώστε να προστατεύει τόσο τα μάτια του Άλτον, αλλά και τους γύρω του από το έντονο λευκό φως που εκπέμπει. Η διαχείριση του φωτός γίνεται με πολλούς τρόπους στην ταινία και αποτελεί βασικό κομμάτι της αισθητικής και του χαρακτήρα της.
4. Έχοντας ως στόχο την ρεαλιστική αποτύπωση, για την τοποθεσία του Third Heaven Ranch, ο σκηνοθέτης οραματίστηκε ένα μεγάλο, ανοιχτό, άγονο τοπίο. Για τους εξωτερικούς χώρους χρησιμοποιήθηκαν μέρη στο Mountainair του Νέο Μεξικό, ενώ για τους εσωτερικούς μία χριστιανική κατασκήνωση έξω από Folsom, στη Λουιζιάνα. Για τις ανακριτικές σκηνές του FBI χρησιμοποιήθηκε το σωφρονιστικό κατάστημα Jefferson Parish στην Γκρέτνα της Λουιζιάνα, καθώς και το αεροδρόμιο Stennis County στη πολεμική βάση MacDill στο Μπιλόξι του Μισισιπή. Για τις σκηνές του μοτέλ, ο Νίκολς ήθελε τοποθεσίες κοντά στην εθνική οδό, κάτι φαινομενικά εύκολο, αλλά τελικά όπως αποδείχθηκε ιδιαίτερα δύσκολο να βρεθεί. Τελικά, αφού εξετάστηκαν 100 διαφορετικές επιλογές, εντοπίστηκαν δύο μοτέλ που πληρούσαν τις προδιαγραφές: το Deluxe Inn στο Slidell, της Λουιζιάνα και το Mississippi’s Fernwood Motel. Το σπίτι του Έλντεν ήταν ακόμα ένας καλό παράδειγμα συνδυασμού πρακτικής και σκηνικών. Η ομάδα παραγωγής χρησιμοποίησε ένα ράντσο του 1960 στο Mandeville για την σκηνή στην οποία η δύναμη του Άλτον εξαπολύεται, σείοντας κυριολεκτικά το κτίριο.
5. Για τη μουσική επένδυση της ταινίας ο Νίκολς αποφάσισε να συνεργαστεί εκ νέου με τον Ντέιβιντ Γουίνγκο, ο οποίος είχε κάνει τη μουσική για τις ταινίες Mud και Take Shelter. Ξεκίνησαν να δουλεύουν μαζί από νωρίς, κάνοντας brainstorming τόσο για τον ήχο αλλά και την ατμόσφαιρα που θα έπρεπε να έχει η μουσική της ταινίας. Ο Νίκολς αναφέρει, «Αν ακούσετε τα soundtracks ορισμένων ταινιών επιστημονικής φαντασίας της δεκαετίας του ’80, χαρακτηρίζονται από ηλεκτρονικούς ήχους. Ήξερα ότι ο Ντέιβιντ θα μπορούσε να το κάνει αυτό πολύ καλά, αλλά δεν είχα συνειδητοποιήσει το πόσο καλά, μέχρι που μου έστειλε ένα demo, το οποίο άκουγα κάθε μέρα, πηγαίνοντας στο σετ των γυρισμάτων. Είναι το τραγούδι που ανοίγει την ταινία και παίζει και στους τίτλους τέλους. Κατόρθωσε να συνθέσει ένα κομμάτι μουσικής που δεν ήταν αναπαραγωγή άλλων, αλλά κάτι εντελώς πρωτότυπο. Και γι αυτό ακούγεται σύγχρονο, αλλά και διαχρονικό ταυτόχρονα.»