Τα κινηματογραφικά στούντιο πέρασαν δύσκολα προσπαθώντας να προσελκύσουν τους ανθρώπους πίσω στις κινηματογραφικές αίθουσες μετά την πανδημία. Την επόμενη εβδομάδα όλοι όσοι ξέρω θα βγάλουν εισιτήρια για να δουν την Barbie. Κάτι λέει αυτό. Aν νιώθετε ότι βλέπετε την Barbie παντού, δεν το φαντάζεστε. Είναι η επίθεσή του Barbiecore.

Η αισθητική που εμπνέεται από την κούκλα με τα 64 χρόνια ιστορίας κι έχει να κάνει με τα έντονα ροζ (σκεφτείτε φούξια και ματζέντα). Ήρθε το Barbie Cinematic Universe να μηδενίσει όλα τα υπόλοιπα; Σύντομα θα μάθουμε αν το ροζ είναι πραγματικά το χρώμα του χρήματος.

Η ταινία έχει καταφέρει να κυριαρχήσει στην πολιτιστική ατζέντα με viral buzz στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μάρκετινγκ που ξεπερνά τα παραδοσιακά promos ταινιών. Η τάση της μόδας υιοθετήθηκε ήδη από τη Lizzo και την Florence Pugh, την είδαμε σε πασαρέλες όπως στου Valentino και-κυριολεκτικά- δεν έχουμε σταματήσει να βλέπουμε κοριτσάκια και influencers ντυμένα σαν τσιχλόφουσκες.

Στο Μαλιμπού, η Airbnb έχει καταχωρίσει το “Barbie’s Malibu Dream House”, μια πραγματική τριώροφη έπαυλη βαμμένη σε Barbie ροζ. Η Margot Robbie κάνει παγκόσμιες πρεμιέρες με ρούχα εμπνευσμένα από τις πραγματικές κούκλες Barbie (φορώντας Valentino, Prada, Schiaparelli Haute Couture και vintage Chanel για να μιμηθεί τα εμβληματικά ρούχα της κούκλας Barbie). Ροζ διαφημιστικές πινακίδες – οι οποίες περιέχουν μόνο την ημερομηνία κυκλοφορίας της ταινίας – έχουν εμφανιστεί σε πόλεις σε όλο τον κόσμο.

Ο σταθμός του μετρό Barbican μετονομάστηκε σε Barbiecan. Δεν ξεχνάμε και το επίσημο emoji στο Twitter. Τον Απρίλιο, τα feed μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πλημμύρισαν από ανθρώπους που μοιράζονταν φωτογραφίες τους στην αφίσα της ταινίας Barbie. Αυτό που συμβαίνει δεν είναι απλώς μια προώθηση της ταινίας.

Στις 20 Ιουλίου,  η πολυαναμενόμενη ταινία Barbie της Greta Gerwig θα βγει στους κινηματογράφους, με τη Margot Robbie να πρωταγωνιστεί ως η εμβληματική κούκλα. Η λέξη Barbiecore έχει συγκεντρώσει εκατομμύρια προβολές μέχρι σήμερα στο TikTok. Με τα τρέιλερ και το soundtrack του Mark Ronson (με τραγούδια των Nicki Minaj, Dua Lipa, Billie Eilish και άλλων), το σχέδιο μάρκετινγκ της Barbie φαίνεται να έχει απήχηση στην ποπ κουλτούρα. Επική απήχηση. Αυτή η Barbie είναι μια ιδιοφυΐα του μάρκετινγκ.

Σύμφωνα με την έκθεση «Year in Fashion» του 2022 της Lyst , η Barbiecore ήταν η κορυφαία τάση της περασμένης χρονιάς, η οποία κορυφώθηκε τον Ιούνιο του 2022, όταν κυκλοφόρησαν φωτογραφίες της Robbie ως Barbie, η εμφάνισή της έγινε viral το TikTok και πυροδότησε αύξηση 416% στις αναζητήσεις για ροζ ρούχα. Η Forever 21, σε συνεργασία με την εμβληματική κούκλα, όχι μόνο λάνσαρε μια σειρά ρούχων σε φυσικά καταστήματα, αλλά την αναπαρήγαγε και στην εικονική σφαίρα του Roblox. Το Xbox φέρνει επίσης την Barbie στο σύμπαν του. Αμέτρητα προϊόντα, που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με κορυφαία brands.

H Mattel ήταν μια από τις πρώτες εταιρείες που στόχευσαν τα παιδιά στη διαφήμισή τους, σε αντίθεση με τους γονείς, μεταδίδοντας διαφημίσεις για κούκλες Barbie κατά τη διάρκεια του The Mickey Mouse Club στα τέλη της δεκαετίας του ’50. H Mattel έχει ακόμη και μια απόχρωση Pantone που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα που ονομάζεται Barbie pink (219 C), μια βαθιά και φωτεινή ροζ απόχρωση.

Έμπνευση για την αρχική Barbie αποτέλεσε η Bild-Lilli, μια σαγηνευτική ξανθιά καλλονή ενός γερμανικού χαρακτήρα κόμικ ήταν μια από τις πρώτες κούκλες για τα παιδιά που έμοιαζαν με ενήλικη γυναίκα – με μια αδύνατη φιγούρα κλεψύδρας που εξόργισε τις φεμινίστριες.

Τα ρούχα για ταινίες όπως το Clueless, Legally Blonde και αργότερα, Mean Girls , με πρωταγωνίστριες fashionistas που φορούσαν έντονο ροζ, έπαιξαν επίσης ρόλο στη δημοτικότητα της τάσης. Η δημοφιλία της τάσης να φοράς όλα τα ροζ έγκειται στην οικονομική προσβασιμότητά της. Ενώ η Mattel και η κούκλα Barbie έχουν επικριθεί για την προώθηση στερεοτυπικών προτύπων ομορφιάς, ιδιαίτερα όσον αφορά το μέγεθος και τη φυλή, το Barbiecore είναι μια τάση στην οποία όλ@ μπορούν να συμμετέχουν σε κάποιο επίπεδο. Το  ροζ της Barbie είναι ένα τολμηρό χρώμα που είναι διαθέσιμο σε όλες τις τιμές. Και μάλλον σε κάνει πραγματικά χαρούμενο.

“Αν αγαπάς την Barbie, αυτή η ταινία είναι για σένα. Αν μισείς την Barbie, αυτή η ταινία είναι για σένα.” Γκρέτα Γκέργουιγκ, εμείς εκεί θα είμαστε την Πέμπτη.