Μια σκηνή στην ταινία Barbie, η Μπάρμπι (Μάργκοτ Ρόμπι) και ο Κεν (Ράιαν Γκόσκλινγκ) «ταξιδεύουν» στον πραγματικό κόσμο, προκειμένου να λάβουν εξηγήσεις στο γιατί η ίδια σκέφτεται τον θάνατο, την ώρα που βρίσκεται στον υπέροχο ροζ κόσμο της, που οποιαδήποτε αρνητική σκέψη πρέπει να προκαλεί ανησυχία. Ντυμένοι πολύχρωμα και αλλοπρόσαλλα, οι δυο τους είναι κυριολεκτικά σαν τη μύγα μες στο γάλα.
Η διαφορά τους όμως είναι πως η Μπάρμπι αντιλαμβάνεται τα περίεργα βλέμματα και νιώθει το πρωτόγνωρο αίσθημα του φόβου, χωρίς να γνωρίζει τον λόγο και το γιατί. Σε αντίθεση με τον Κεν, ο οποίος με «όπλο» την γοητεία του -όπως αυτή την έχει πλάσει στην Barbieland- δεν αισθάνεται τίποτα πέρα από αυτοπεποίθηση και ασφάλεια. Αυτή η σκηνή, περιγράφει πλήρως την πατριαρχική κοινωνία και πώς την βιώνουν οι γυναίκες.
Αυτή την πατριαρχία ενίσχυσε πολύ όμορφα και η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου, η οποία αποφάσισε να αφήσει απέξω στις μεγάλες κατηγορίες για βραβείο Όσκαρ, τα δύο ονόματα που συζητήθηκαν όσο κανένα το 2023. Αυτό της Γκρέτα Γκέργουιγκ και της Μάργκοτ Ρόμπι. Όχι όμως και του Ράιαν Γκόσλινγκ, ο οποίος βρέθηκε υποψήφιος για Β’ Ανδρικό Ρόλο, υποδυόμενος τον Κεν.
Τι κι αν η ταινία Barbie χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως φεμινιστική (το εντελώς αντίθετο βλέπουμε τελικά), τι κι αν προωθούσε την γυναικεία ενδυνάμωση για το πώς μια γυναίκα μπορεί επιβληθεί σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο και κυρίως, τι κι αν η ταινία έκανε επιτυχία στο box office, συγκεντρώνοντας 1,44 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, για τον κινηματογραφικό θεσμό τίποτα από αυτά δεν είναι σημαντικά, αν είσαι γυναίκα.
Η Ακαδημία έχει κατηγορηθεί πολλές φορές για φυλετικούς διαχωρισμούς και για μισογυνισμό. Απλά τώρα βλέπουμε, για ακόμη μια φορά, πως αν ένας άνδρας πρωταγωνιστεί σε μια γυναικεία ταινία, πάλι εκείνος θα φανεί. Εννοείται πως ο Ράιαν Γκόσκλινγκ ήταν πολύ καλός στον ρόλο του, όμως αυτό που έκανε η Μάργκοτ Ρόμπι, ίσως καμία άλλη ηθοποιός να μην το κατάφερνε. Ενσάρκωσε έναν δύσκολο ρόλο, πλούσιος σε συναισθήματα, και ισορρόπησε υπέροχα μεταξύ ενός μύθου και ανθρώπινης υπόστασης. Εξού και πολλοί κριτικοί κινηματογράφου έγραψαν πως η Μάργκοτ περπατά στον δρόμο για Όσκαρ, αλλά…
Όσο για την Γκρέτα Γκέργουιγκ, που δημιούργησε μια ταινία – φαινόμενο στην ποπ κουλτούρα, η Καλύτερη Σκηνοθεσία ήταν περιττή για την Ακαδημία. Δεν πειράζει όμως, αυτό που πέτυχε η ίδια, με το ρεκόρ εισπράξεων, είναι τελικά η καλύτερη ανταμοιβή.
Στο μεταξύ, ο Ράιαν Γκόσκλινγκ, έδωσε την πολύ ωραία απάντηση στην Ακαδημία για την επιλογή τους, λέγοντας πως «δεν υπάρχει Kεν χωρίς Μπάρμπι και δεν υπάρχει ταινία ‘Barbie’ χωρίς την Γκρέτα Γκέργουιγκ και την Μάργκοτ Ρόμπι, τους δύο ανθρώπους που είναι οι πιο υπεύθυνοι για αυτή την ταινία που έγραψε ιστορία και που τιμάτε παγκοσμίως. Καμία αναγνώριση δεν θα ήταν δυνατή για οποιονδήποτε στην ταινία χωρίς το ταλέντο, το θάρρος και την ιδιοφυΐα τους. Το να πω ότι είμαι απογοητευμένος που δεν είναι υποψήφιοι στις αντίστοιχες κατηγορίες θα ήταν υποτιμητικό».