Η πανδημία έχει καταστήσει ξεκάθαρο ποιος στον κόσμο κάνει τις δουλειές που έχουν πραγματικά σημασία και δεν είναι οι σελέμπριτι. Μεταξύ των κοινωνικών επιπτώσεων του κορωνοϊού είναι η “αποξήλωση” της λατρείας της διασημότητας. Αν θέλετε να κρατήσετε την προσοχή των ανθρώπων τώρα, πρέπει να καταλάβετε πόσο εύκολα αποσπάται η προσοχή των ανθρώπων και να το αντιμετωπίσετε. Δεν μας αφορά πλέον τι φόρεσαν, τι είπαν, αν ερωτεύτηκαν, αν χώρισαν και -φυσικά- το κατάλαβαν γιατί πλέον ξεκατινιάζονται μόνοι τους μπας και τους προσέξει το κοινό τους. Δεν μας ενδιαφέρουν για τον απλούστατο λόγο ότι έχουμε οικονομικά προβλήματα και πλέον δεν υπάρχει ταξική κινητικότητα. Δεν μπορούμε να έχουμε τις ζωές τους. Κι αυτό το αντιλήφθηκαν και κάνουν τα πάντα για να πλησιάσουν τον τρόπο που ζούμε. Βόλτες με το μετρό πχ.
Αυτός είναι ο Τιμοτέ Σαλαμέ
Αυτός είναι ο Τζέικ Τζίλενχαλ
Αυτός είναι ο Γιώργος Μαζωνάκης
Ο τραγουδιστής επιβιβάστηκε στο μετρό στο Σύνταγμα και βγήκε στον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», όπως φαίνεται σε βίντεο που ανήρτησε στο Facebook.
Η κουλτούρα των διασημοτήτων (περιοδικά και εκπομπές την καλλιεργούν) τους δοξάζει κυρίως για τον πλούτο τους – με φωτογραφίες αποκλειστικές από τα παιδικά πάρτι γενεθλίων που τα έκανε δώρο στα παιδιά τους ο δείνα παιδότοπος, τις συλλογές αυτοκινήτων, τις πλαστικές επεμβάσεις και τις βίλες τους. Δεν τους αφορά η καλλιτεχνική τους αξία ή η προσωπικότητά τους. Πάρτε παράδειγμα τον Γιάννη Τσορτέκη που φιλοξενήσαμε πριν λίγες μέρες. Δεν τον είχαμε δει σε κανένα παπαρατσικό ποτέ, δεν γνωρίζουμε τίποτα για την προσωπική του ζωή και δεν έχουμε ιδέα αν έχει κάνει πλαστική. Δεν μας νοιάζει κιόλας. Ο άνθρωπος είναι ταλεντάρα.
Πλέον, διαβάζουμε για τις σχέσεις των παιδιών των διασημοτήτων. Λες και έχουμε αριστοκρατία και η επωνυμία κληροδοτείται και πρέπει να ξέρουμε πότε κάνει πιλάτες η τάδε τραγουδίστρια που πλέον πουλά την προσωπική της ζωή μαζί με την κόρη της. Οι πιο επιτυχημένες διασημότητες μαθαίνουν να χειραγωγούν τα μέσα της εποχής τους. Αυτό που βλέπουμε σήμερα είναι ότι οι διάφοροι σελέμπριτι (πλούσιοι και όμορφοι άνθρωποι δηλαδή ή wannabe πλούσιοι και όμορφοι άνθρωποι) μπορούν να έχουν πολύ πιο άμεση επαφή με το κοινό τους και χωρίς να κάνουν επίδειξη του πλούτου τους. Οι διασημότητες έχουν αναζητήσει την προσοχή, με τη μορφή του δικού τους περιεχομένου που έχει χτιστεί πάνω σε ψεύτικη οικειότητα. Θέλουν να γίνουν viral στα social media. Έχουμε ήδη δει τις κρεβατοκάμαρες τους, έχουμε ανοίξει το ψυγείο τους και γνωρίζουμε τι τους αρέσει να παρακολουθούν στο Netflix.Το νέο ζητούμενο τους είναι η αυθεντικότητα. Αλλά, προαπαιτούμενο είναι η αυτογνωσία. Εκεί χάνεται η μπάλα. Γιατί αν είχαν αυτογνωσία θα είχαν καταλάβει πόσο πολύτιμη είναι η ιδιωτικότητά τους και δεν θα αναζητούσαν την προσοχή λες και είναι μωρά.Κάθε smartphone λάμπει με έναν μικροσκοπικό προβολέα για να εμπορευματοποιήσουν τον εαυτό τους.
Η τηλεόραση δεν προσεγγίζει το κοινό τους. Γιατί και οι εκπομπές που τους φιλοξενούσαν στην τηλεόραση είναι είτε cringe ριάλιτι ή καθημερινές εκπομπές που κάνουν 10% τηλεθέαση κι ανοίγουν σαμπάνιες. Ο Μαζωνάκης δεν είναι και ο Άντονι Χόπκινς στα social media, παρόλο που προσπαθεί να είναι relevant.Η φήμη καθοδηγείται από την τεχνολογία τώρα.Η κουλτούρα των διασημοτήτων ή η λατρεία των σελέμπριτι είναι μια συγκαλυμμένη εξύμνηση του εαυτού μας.
Οι άνθρωποι κατασκευάζουν τις δικές τους ταυτότητες σε σχέση με τις διασημότητες που θαυμάζουν και ασκούν ταυτόχρονα κριτική. Πολλοί χρήστες θέλουν πλέον νόημα. Θα δούμε περισσότερους σελέμπριτι να έρχονται στο προσκήνιο μέσω του digital ακτιβισμού για επιδίωξη κοινωνικής δικαιοσύνης. Η Καίτη Γαρμπή είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα. Το νεότερο κοινό απαιτεί τώρα μια τέτοια εκπροσώπηση – στο φύλο, τη σεξουαλικότητα, τη φυλή και τον πολιτισμό. Η κουλτούρα των διασημοτήτων υπήρξε κεντρικός υποκινητής της κατανάλωσης. To 2022 βάζουν αντικλεπτικά στα σουπερμάρκετ. Άρα πρέπει να επαναφεύρουν τον ρόλο τους στα νέα δεδομένα.