Οι απόψεις του κάθε Τζούμα ανήκουν στα σκουπίδια, όχι σε πρωινάδικα

Ήρθε η στιγμή να σταματήσουμε να δίνουμε τηλεοπτικό λόγο σε κάθε μισογύνη.

Οι απόψεις του κάθε Τζούμα ανήκουν στα σκουπίδια, όχι σε πρωινάδικα

Ήρθε η στιγμή να σταματήσουμε να δίνουμε τηλεοπτικό λόγο σε κάθε μισογύνη.


Είναι δυνατόν να έχει χρησιμοποιηθεί το τέταρτο κύμα του φεμινισμού ως μαρκετινίστικο εργαλείο και ως μια κατασκευασμένη περφόρμανς για νούμερα τηλεθέασης από τηλεοπτικές εκπομπές;

Το ερώτημα αυτό γεννήθηκε μετά από τη δημόσια κατακραυγή στον Κωνσταντίνο Τζούμα για τις ντροπιαστικές δηλώσεις του σε πρωινές ψυχαγωγικές εκπομπές. Ποιος είναι ο αντίκτυπος των αγώνων χιλιάδων γυναικών για τα δικαιώματά μας όταν βλέπεις να χρησιμοποιείται το κίνημα αυτό χωρίς όμως να ανταποκρίνεται στα ιδανικά του; Είναι σωστό να ακούγεται ο κακοποιητικός λόγος σε εκπομπές που μπαίνουν στα σαλόνια ανθρώπων που ίσως σκέφτονται πώς έχει δίκιο ο κάθε σεξιστής που τα εκστομίζει; Πώς δείχνουμε σεβασμός στα θύματα των γυναικοκτονιών και τους συγγενείς τους και αλληλεγγύη στα θύματα της έμφυλης κακοποίησης δίνοντας χώρο σε κάθε Τζούμα;

Ήταν κακοποιητικός ο λόγος του Τζούμα για τις θηλυκότητες; Ναι. Έπρεπε να ακουστεί; Πιστεύω πως όχι. Ίσως, έπρεπε να μην του δοθεί χώρος. Σίγουρα εξυπηρετεί τους σκοπούς μιας εκπομπής που στοχεύει στο virality αλλά όχι τόσο στην ουσία. Θέλεις να μιλήσεις Φαίη Σκορδά  (και Γιώργο Λιάγκα - δεν πάθαμε βέβαια μερική αμνησία) για την έμφυλη βία; Θέλεις να μας βοηθήσεις όλους στο σπίτι να κατανοήσουμε την κακοποίηση και να μάθουμε ποια είναι τα σημάδια βίας; Κάλεσε εξειδικευμένους φορείς, ΜΚΟ, επιστήμονες και νομικούς. Πολιτικούς. Δεν κανονικοποιείς τις δηλώσεις κάθε μισογύνη για να σου δοθεί «πάσα» να μιλήσεις για τον φεμινισμό. Είναι επικίνδυνο.

Κάλεσε ξανά και ξανά στην εκπομπή σου το Κέντρο Διοτίμα. Βοήθα στην ενδυνάμωση των γυναικών και όχι στην δημιουργία της κουλτούρας της ακύρωσης στα σόσιαλ. Μίλα από το βήμα σου για το πώς μπορούν να βρουν νομική υποστήριξη κακοποιημένες γυναίκες χωρίς εισόδημα, βγάλε επιζώσες που δεν είναι αναγνωρίσιμες αλλά γυναίκες της διπλανής πόρτας. Μίλα για την έννοια της συναίνεσης, συζήτα τον ορισμό του κοινωνικού φύλου και της ταυτότητας φύλου. Σπάσε τον κύκλο που διαιωνίζει τον σεξισμό.

Μια περφόρμανς κάθε αναβαπτισμένης παρουσιάστριας που αφού υιοθέτησε όλα τα πατριαρχικά στερεότυπα έγινε woke, ίσως είναι μια ψευδαίσθηση προόδου. Στην Αμερική – που αλλού- δημιουργήθηκε ο όρος femvertising. Το μάρκετινγκ εκμεταλλεύεται την αφήγηση του φεμινισμού. Κάνει δηλαδή τη δουλειά του. Στην εκπομπή Πρωινό, αν με ρωτάτε προσωπικά, ξέρω τι θα δω. Κάτι για ριάλιτι, καμιά συνταγή, διαγωνισμούλη, πώς να χάσουμε κιλά και να μείνουμε αρυτίδωτες, ρούχα, μακιγιάζ, ζώδια, συνέντευξη με ηθοποιούς που θα μιλούν για τα παιδιά τους ή την ερωτική τους ζωή ή καμία κόντρα τους. Θα ήθελα να μην ακούω σεξιστικά και ομοφοβικά σχόλια. Δεν συμβαίνει πάντα αλλά ούτε και στην ελληνική κοινωνία μπορείς να τα αποφύγεις. Ακούς πχ αναλύσεις για τις συμπεριφορές γυναικών σε ριάλιτι παιχνίδια που μάλλον σε προσβάλλουν ως τηλεθεατή. Ή θα δεις καλεσμένους σαν τον Αλέξη Κούγια να λέει τις απόψεις του για τους ομοφυλόφιλους. Όλοι γνωρίζουμε φυσικά τις απόψεις του.

Τέλος, θα ήθελα να ρωτήσω κάτι που ίσως ακουστεί προβοκατόρικο; Γιατί μας ενδιαφέρει η άποψη του Κωνσταντίνου Τζούμα για τις γυναικοκτονίες; Γιατί δίνουμε λόγο σε κόσμο που μέσα από το έργο του και την στάση ζωής του αναπαράγει στερεότυπα; Έμαθα να ερμηνεύω κάθετι ανάλογα με την ατζέντα που προωθεί.Αυτό το κείμενο γράφτηκε χωρίς καμία εμπάθεια ή προσπάθεια πόλωσης. Αναζητώ απλά τον λόγο και την ευθύνη του φαινομένου «Κωνσταντίνος Τζούμας». Και πώς μπορεί να περιοριστεί στην δημόσια σφαίρα.

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα