Οι άντρες της έδιναν ρόλους βασισμένους στην εξωτερική της εμφάνιση. Είχε -για το χολιγουντιανό male gaze- την ομορφιά που ταπεινώνει τον άνδρα που την ποθεί. Εκείνη, όχι η ηθοποιός, αλλά η γυναίκα Σάρον Στόουν, ήταν ένα εσωστρεφές κορίτσι, που κουβαλούσε σκοτεινά οικογενειακά μυστικά σεξουαλικής κακοποίησης. Οι δυο ζωές της Σάρον Στόουν είναι το επόμενο παγκόσμιο best seller.
“Έχεις παίξει το ρόλο κάθε γυναίκας. Δεν έχει μείνει τίποτα να κάνουμε”. Φυσικά, το έχει ακούσει αυτό η Σάρον Στόουν στη βιομηχανία του θεάματος. Δεν τους ήταν πλέον απαραίτητη ως sex symbol που ίσως μπορείς να διακρίνεις αν φορά εσώρουχα αν πατήσεις το slow motion. Ήταν μια ηθοποιός που μεγάλωσε. Και τότε είπε το αυτονόητο, “ε, δώστε μου να παίξω τους ρόλους που προσφέρετε στους άνδρες ηθοποιούς”. Μπουμ.
Πρώην μανατζέρ της έχει πει ότι κανείς δεν θα την προσλάμβανε επειδή όλοι έλεγαν ότι δεν ήταν αρκετά σέξι. Βασικά, της είπε ότι δεν ήταν αρκετά fuckable. Κατάμουτρα. Κοίτα να δεις που έξι εβδομάδες μετά της πρότειναν το ρόλο στο “Βασικό Ένστικτο”. Ο Μάικλ Ντάγκλας δεν την ήθελε για συμπρωταγωνίστρια του. Τελικά, αφού είχαν προσφέρει το ρόλο σε 12 άλλες ηθοποιούς που το είχαν απορρίψει, ο Μάικλ συμφώνησε να δοκιμάσει μαζί της. Σήμερα είναι κολλητοί. Ήταν η 13η υποψήφια και ίσως λύση ανάγκης. Αυτά αποκαλύπτει στα απομνημονεύματά της με τόσο αιχμηρό τρόπο, λες και κρατά τον παγοκόφτη. Ξανά.
Πώς έβλεπε η Σάρον Στόουν τον εαυτό της όταν γυριζόταν η ταινία που την έκανε διάσημη; Πίσω στο 1992. “Ήμουν απλά μια ηθοποιός, απλά μια γυναίκα. τι επιλογές θα μπορούσα να έχω;”. H Φέι Ντάναγουεϊ μετά το τέλος της πρεμιέρας της ταινίας αυτής, της ψιθύρισε “τώρα είσαι μεγάλο αστέρι και μπορούν όλοι να σου φιλήσουν τον κώλο”. Το “Βασικό Ένστικτο” ήταν η 18η ταινία της Σάρον Στόουν. Ήταν 32 χρονών. Ήταν διάσημη και δεν είχε χρήματα να αγοράσει καινούργια ρούχα. Γιατί χαρακτηρίζει το Χόλιγουντ σαν ένα ζωολογικό κήπο την ώρα της σίτισης όλη μέρα; Θέλουν να βλέπουν πεινασμένες γυναιίκες ηθοποιούς.
Η Σάρον Στόουν -τώρα – ξέρει ότι τότε κουβαλούσε κάποια συσσωρευμένη γυναικεία οργή, αυτή επεξεργάζεται στα απομνημονεύματά της. “Αναγκάστηκα να την ελέγξω για τόσο πολύ καιρό, να την κρατήσω κρυμμένη σαν να ήταν η ντροπή μου. Αυτή ήταν η φύση της κακοποίησης στην εποχή μου” γράφει. Και λέει την αλήθεια.
Από γενιά σε γενιά θα συνεχίσουμε να μαθαίνουμε πώς να μιλάμε και να αντιμετωπίζουμε την κακοποίηση χωρίς να είμαστε καταχρηστικοί στις συζητήσεις μας, λέει στις συνεντεύξεις της. Και αποκαλύπτει ότι βρέθηκε στο δρόμο της κακοποιητικός σκηνοθέτης που απαιτούσε να κάθεται στα γόνατά του. Χωρίς να την ρωτήσει. Γιατί αυτός είχε περισσότερη δύναμη στο Χόλιγουντ από εκείνη.
Επιτέλους, στα 63 της η “δύσκολη” ηθοποιός αποφάσισε να πει τη δική της αλήθεια και να γκρεμίσει τα χολιγουντιανά στερεότυπα. Δεν ήθελε να είναι απλά μια γυναίκα στολίδι. Ήθελε να έρχεται στην ώρα της και να κάνει τη δουλειά της. Να είναι επαγγελματίας. Της ζητούσαν να κοιμηθεί με τους συμπρωταγωνιστές της για να υπάρχει χημεία στην οθόνη. Τους απαντούσε ότι ήθελε να κοιμάται με την αξιοπρέπειά της άθικτη. Την έλεγαν δύσκολη. Γιατί αντιδρούσε στην ταπεινωτική και προσβλητική κατάσταση του χώρου εργασίας της.
Οφείλουν πολλά οι νέες γυναίκες του Χόλιγουντ στην 63χρονη Σάρον Στόουν. Και ο σεβασμός είναι το λιγότερο. Σχεδόν ανατριχιάζεις όταν διαβάζεις στα απομνημονεύματα τις μαρτυρίες της. “Πολλοί με ρωτούν πώς ήταν στις μέρες μου να είμαι σούπερ σταρ. Ήταν έτσι. Παίξε μπάλα ή φύγε από το γήπεδο, κορίτσι μου“.
Τα μεγάλα βυζία που ποτέ δεν ζήτησε και το εγκεφαλικό
Μιλάμε για μια γυναίκα που ξύπνησε από νάρκωση για να αγγίξει το διαφορετικό της σώμα επειδή χειρουργός της έδωσε μεγαλύτερα στήθη χωρίς συγκατάθεση: “Νόμιζε ότι θα φαίνονται καλύτερα”. Υποβλήθηκε σε αφαίρεση όγκου και έκανε ανακατασκευή στήθους (αποκατάσταση μαστού μετά από επέμβαση αφαίρεσης καλοήθη όγκου το 2001) και ο γιατρός της έβαλε πλουσιότερο στήθος χωρίς ποτέ εκείνη να το ζητήσει. Η Στόουν γράφει επίσης στα απομνημονεύματά της για το εγκεφαλικό επεισόδιο και την εγκεφαλική αιμορραγία που βίωσε το 2001, σε ηλικία 43 ετών. Πήγε από την κορυφή του παιχνιδιού της μετά το “Βασικό Ένστικτο” του 1992 και το Καζίνο του 1995 στον αγώνα για να βρει δουλειά επί επτά χρόνια, ενώ έχασε επίσης την κύρια επιμέλεια του υιοθετημένου γιου της Roan. “Οι άνθρωποι μου φέρθηκαν με έναν τρόπο που ήταν βάναυσα αγενής”, δήλωσε η Στόουν. “Από άλλες γυναίκες στη δουλειά μου μέχρι τις γυναίκες δικαστές που χειρίστηκαν την υπόθεση κηδεμονίας μου, δεν νομίζω ότι καταλαβαίνει κανείς πόσο επικίνδυνο είναι ένα εγκεφαλικό επεισόδιο για τις γυναίκες και τι χρειάζεται για να ανακάμψει”.Μετά την εγκεφαλική αιμορραγία ένιωθε αδύναμη, πάθαινε κρίσεις, δεν μπορούσε να διαβάσει και να απομνημονεύσει ατάκες. Πάλεψε για να ζήσει τη δεύτερη ζωή της. Για να μην την θεωρούν οι άλλοι αδύναμη. Οι δύο ζωές του τίτλου είναι φαινομενικά το άτομο που ήταν πριν από το καταστροφικό εγκεφαλικό επεισόδιο του 2001 και αυτό που είναι έκτοτε. Αλλά θα μπορούσαν εξίσου να αναφερθούν στη Σάρον Στόουν το άτομο και τη Σάρον Στόουν τη διασημότητα – μια οντότητα που αλλάζει μορφή και που φαίνεται να έχει ζήσει μια εντελώς διαφορετική ζωή από εκείνη της συγγραφέως των απομνημονευμάτων της.
Ο βιασμός από τον παππού της
Η Σάρον Στόουν αποκάλυψε ότι αυτή και η αδερφή της Κέλι κακοποιήθηκαν σεξουαλικά ως παιδιά από τον παππού τους στα απομνημονεύματά της “The Beauty of Living Twice”. Η γιαγιά τους ήταν αυτή που τις κλείδωσε μαζί του σε ένα δωμάτιο,έβαλε εκείνη και την αδελφή της, Kelly, σε ένα δωμάτιο με τον παππού τους, Clarence Lawson, όταν ήταν παιδιά, Η ίδια στην συνέχεια εξομολογείται ότι όταν πέθανε, και η ίδια ήταν 14 ετών, τον έσπρωξε μέσα στο φέρετρο για να βεβαιωθεί πως είναι νεκρός. “Τον έσπρωξα και η περίεργη ικανοποίηση πως επιτέλους είχε πεθάνει, με σόκαρε. Κοίταξα την Kelly και κατάλαβε: Ήταν 11 χρονών και όλο αυτό είχε τελειώσει” αποκάλυψε στους New York Times.