Ένα συλλαλητήριο για να πετύχει πρέπει να γίνει τη σωστή στιγμή και να είναι, άμεσα ή έστω και έμμεσα, μέρος μιας συνολικής εθνικής στρατηγικής. Στην περίπτωση αυτού που διοργανώθηκε την Κυριακή στη Θεσσαλονίκη για το όνομα της ΠΓΔΜ, δεν ισχύει ούτε το ένα ούτε το άλλο. Η ευκαιρία χάθηκε πριν 25 χρόνια. Ο γράφων συμμετείχε στα συλλαλητήρια που διοργανώθηκαν στην Ουάσιγκτον, μπροστά από τον Λευκό Οίκο, τον Δεκέμβριο του ’92, και στη Νέα Υόρκη, έξω από την έδρα των Ηνωμένων Εθνών, τον Ιανουάριο του ’93. Τότε που είχαν σημασία. Τότε που η γειτονική χώρα δεν είχε ακόμη αναγνωρισθεί διεθνώς. Τότε που προσπαθούσε να ορθοποδήσει. Τότε που το όνομα ήταν ακόμη ανοιχτό”. Αυτά γράφει ο Αθανάσιος Ελλίς στην Καθημερινή και δεν έχω να προσθέσω πολλά περισσότερα γι’ αυτούς που πληρώνουν πλοία, αεροπλάνα και λεωφορεία για να κρατήσουν τη Μακεδονία ελληνική, τα λιμάνια της κινέζικα, τα αεροδρόμια της γερμανικά και το νερό της γαλλικό.

Η παρουσία του κόσμου στον δρόμο είτε συμφωνώ είτε διαφωνείς, συνιστά στοιχείο δημοκρατίας και ένα αξιόπιστο εργαλείο μιας υποτιθέμενης ικανής κυβέρνησης. Παρόλα αυτά, είδαμε να περνάνε μπροστά από τα μάτια μας εργασιακά, ασφαλιστικό, περικοπές συντάξεων, αυξήσεις φόρων, στρογγυλοκάθισε ο ΕΝΦΙΑ και οι μισοί από όλους αυτούς που ντύθηκαν στα γαλανόλευκα προχθές, δεν σηκώθηκαν. Πατρίς- θρησκεία όμως κανένα μανούριασμα για την οικογένεια που δεν μαθαίνει ούτε τα βασικά στο μάθημα της ιστορίας, παρά βουτάει μια σημαία, έναν σταυρό και φλερτάρει πάνω στο άλογο, με τη νύφη του Θερμαϊκού.

Παιδιά, τι ήταν αυτά που είδαμε πάλι;

Σαν ψέμα από άλλες αλήθειες έσκαγαν οι φωτογραφίες στα social media και έπαιρνα τον φίλο μου τον Βασίλη στη Θεσσαλονίκη να μου πει ότι έχει αμπαρωθεί σπίτι και το ντύνει με αυγουλοθήκες, να γλιτώσει από τις σειρήνες της επανάστασης. Γιατί εδώ φίλες και φίλοι τηλεθεατές δεν σχολιάζουμε το Σκοπιανό ούτε το Μακεδονικό, εξετάζουμε το καρακιτσαριό που δεν υποχωρεί με τίποτα το ρημάδι.  

Ναι, ξέρω! Κοιτάμε μεμονωμένα περιστατικά και χάνουμε τους χιλιάδες που φώναζαν ότι “Μακεδονία είναι μόνο Ελλάδα”, σύνθημα βαθιά εθνικιστικό και ανιστόρητο. Από τη στιγμή που μπορεί να νιώθει Μακεδόνας ο Έλληνας πρόσφυγας έτσι μπορεί να νιώθει και ο Σλάβος ή ο Αλβανός πολίτης της γεωγραφικής Μακεδονίας. Τι προσπαθούμε όμως να ξεπεράσουμε λοιπόν δυο μέρες μετά;

Πρώτος το λάβαρο σηκώνει ο αγαπημένος γέρος του κάτω κόσμου Αμβρόσιος, λέγοντας ότι προτιμά να είναι φασίστας, παρά αντάρτης. Είδηση που έσκασε σαν βόμβα, μιας και κανείς δεν πίστευε ότι ο χουντικός παπάς είναι φασίστας. Έξαλλοι κάποιοι με την Μποφίλιου που θέλει να πάρει τα βουνά, το ακαταλόγιστο όμως στα στόματα που ξερνάνε μίσος σε μια θρησκόληπτη κοινωνίας, που καίγεται στα λιβάνια της.

Ε, μετά βγήκαν τα ποπ ονόματα. Ψωμιάδης με την μπουμπούκα του κυρίου από το τηλεμάρκετινγκ, πόζαραν για την ελληνική Μακεδονία καθώς και η δόλια η Καϊλή που ούτε τον σταυρό της δεν βρίσκει πια, πήγε να κάνει ένας Θεός ξέρει τι. Απίθανες στιγμές και κρίμα για όσους μας έκαναν ακόμη οι περσινές στολές, να μην ανέβουμε να τις προβάρουμε. Είμαι σίγουρη ότι οι κύριοι πάνω στα άλογα ντυμένοι μακεδονομάχοι, δεν θα είχαν πρόβλημα να είμαι και εγώ πάνω σε μια σκούπα ντυμένη βασίλισσα του σκοταδισμού.

Τσαρούχια, τσούρμο οι καλόγριες και καμένες σημαίες των Σκοπίων, η Ελλάδα όλη. Πιο πολύ από αυτά που βλέπω και δεν πιστεύω είναι όσα θα διαβάσω από κάποιους περί αριστερισμού, αθεΐας και άλλες σάχλες όταν οι εικόνες μιλάνε από μόνες τους για ένα πανήγυρι, που ό,τι πάρεις 5 ευρώ.  

Πήγαν και μουτζούρωσαν τα μούτρα τους σαν σε Euro, κοτσάροντας σταυρουδάκια γαλανά στα κούτελα τους. Εντάξει, αν αυτό είναι πίστη ας πάμε όλοι στην κόλαση. Βασικά όχι όλοι, ας πάμε όπου δεν είναι αυτοί.

Στη συνέχεια σκάνε τα πρώτα ονόματα, αυτά που ξέρουν πολύ καλά πώς να καπηλευτείς την όποια ευαισθησία και αστοχία ανθρώπων που για λόγους που δεν θα εξετάσουμε εδώ, ΠΛΗΡΩΣΑΝ από όλη την Ελλάδα για να πάνε να διαδηλώσουν. Τα μαυροφορεμένα αγόρια της γιαγιάς που την περνάνε απέναντι και πουλάνε προστασία με πολύ ακριβό αντάλλαγμα, αποφάσισαν ότι το τεράστιο πλήγμα που δέχτηκε η συμπρωτεύουσα από τους ναζί το Β’Π.Π. δεν ήταν αρκετό, οπότε οι φασίστες θέλησαν να δείξουν ξανά το πρόσωπο τους με κουκούλες.

Να διαμαρτύρεστε οικογενειάρχες, αλλά όχι δίπλα σε δολοφόνους. Στο συλλαλητήριο ήταν από την αρχή κανονισμένο να πρωτοστατήσει η ακροδεξιά όπως και έγινε. Η ευθύνη αυτή βαραίνει όλους. Να διαδηλώνεται για το δίκιο σας, όχι όμως εις βάρος του άδικου των άλλων.

Η Θεσσαλονίκη που δεν μπορώ να καταλάβω πώς ψήφισε Μπουτάρη μετά από το Σαββατοκύριακο φωτιά που έζησε, η πόλη της καρδιάς μου, βραχυκύκλωσε στο τρας και στα περιττά συνθήματα, χάνοντας τη ψυχραιμία της. Γενικά πάντως μην κάνετε συμμάχους σας τα παιδιά στις κουταμάρες σας. Μην τους δίνεται σπαθιά, μην τους φοράτε περικεφαλαίες γιατί δεν είναι αστείο. Αν θέλετε να τα διδάξετε το οτιδήποτε ανοίξτε τους βιβλία και διαβάστε και εσείς καμιά αράδα. Το θέαμα παιδιών ντυμένα φανατισμό δεν τιμά την Ελλάδα που χωρίς να θέλω να σας σοκάρω και εμείς αγαπάμε με έναν λιγότερο φαντεζί τρόπο. 

Σας απαλλάσσω από τις σκόρπιες σκέψεις μου, που έβαλε σε σειρά ο Κοσμάς Σταθόπουλος…

354 π.Χ – Η Μακεδονία είναι Μακεδονική
111 π.Χ – Η Μακεδονία είναι Ρωμαϊκή
397 μ.Χ – Η Μακεδονία είναι Βισιγοτθική
478 μ.Χ – Η Μακεδονία είναι Βυζαντινή
635 μ.Χ – Η Μακεδονία είναι Σλαβική
844 μ.Χ – Η Μακεδονία είναι Βουλγαρική
1020 . . – Η Μακεδονία είναι Βυζαντινή (πάλι)
1206 . . – Η Μακεδονία είναι Βουλγαρική (πάλι)
1282 . . – Η Μακεδονία είναι Βυζαντινή (πάλι)
1346 . . – Η Μακεδονία είναι Σερβική
1422 . . – Η Μακεδονία είναι Οθωμανική
1925 . . – Η Μακεδονία είναι Ελληνοβουλγαρογιουγκοσλαβική
1992 . . – Συλλαλητήρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για την ιστορική ελληνικότητα της Μακεδονίας με την συμμετοχή μαθητών με την – κάτι παραπάνω από – παρότρυνση των εκπαιδευτικών ως γραμμή του τότε υπουργείου παιδείας και να δεσπόζει η φοβερή συνθηματάρα με τα συμπυκνωμένα επιχειρήματα: 
“Η Μακεδονία είναι Ελληνική και όποιος δεν πιστεύει να πα να γαμηθεί”
#and_google_is_your_friend