Δεν είναι κρυφό! Το ξέρεις, το ξέρω, το ξέρουν όλοι πια… Το έχεις καταλάβει οτι το Smartphone σου, έχει γίνει ένα με το πετσί σου και τα social τα media, σου έχουν καταπιεί τη ψυχή. Αν θες να στο κάνω ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ θα σου πω κάτι αλλά να μείνει μεταξύ μας υπάρχουν κι εφαρμογές που μπορούν να σου μαρτυρήσουν πόση ζωή χάνεις μέσα σε αυτά (εγώ σχεδόν μία μέρα από την προηγούμενη εβδομάδα την έφαγα κοιτώντας την οθόνη του κινητού μου. ΣΟΚ!)
Ο Νο1 λόγος που κοιτάμε κινητό μας είναι για να τσεκάρουμε τι στο διάλο παίζει στα social media και ειδικότερα στο Instagram για να ενημερωθούμε τι έκαναν αυτοί που ακολουθούμε και φυσικά να κάνουμε και λίγο Cyber stalking τη ζωή των άλλων, των διάσημων και μη για το πως περνάνε τον ελεύθερό τους χρόνο.
To Instagram ήρθε στη ζωή μας ένα ωραίο πρωινό του 2010 (μετά από 2 χρόνια το πήρε το Facebook) και σιγά-σιγά όλοι άρχισαν να μπαίνουν εκεί και να δημιουργούν τα προφίλ τους, να βγάζουν φωτογραφίες και να κερδίζουν Followers. Ανάλογα με το τι φωτογράφιζες έπαιρνες τα αντίστοιχα likes και όπως όλα τα πράγματα έτσι και το Instagram, στην αρχή ήταν όλα αγνά και ρόδινα. Δεν άργησε όμως η ώρα που οι διαφημιστές μπήκαν στο παιχνίδι και άρχισε να εμπορευματοποιείται η φάση. Το ένα έφερε το άλλο και ξαφνικά όροι όπως αυτός του “influencer” και του Brand Ambassador έγιναν κομμάτι της καθημερονητητάς μας.
Υπό φυσιολογικές συνθήκες Influencers είμαστε όλοι μας, άλλοι σε μεγάλο και άλλοι σε μικρότερο βαθμό. Αν δεν ξέρεις τότε να σου πω ο,τι είναι απλά ένας χρήστης όπως είμαι εγώ κι εσύ που μπορεί να έχει αποκτήσει κοινό που τον ακολουθεί, επειδή μέσα από τις φωτογραφίες του οτι και αν περιέχουν αυτές μπορεί να επηρεάσει την άποψη του κοινού που τον ακολουθάει (και καλά μιας και αυτό ακόμα δεν μπορεί να μετρηθεί αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία).
ΝΑΙ, καλά το κατάλαβες! Κάνοντας τα κατάλληλα κονέ και τραβώντας “σωστες” φωτογραφίες μπορείς να αρχίσεις να βγάζεις χρήματα από τις φωτογραφίες που ανεβάζεις από μικρές εταιρίες ακόμα και αν δεν ξέρεις τι πουλάνε απλά επειδή σου δίνεται η ευκαιρία (χαζός είσαι να τη χάσεις;). To Instagram δεν φταίει γι’ αυτό το φαινόμενο, τη δουλειά του κάνει άλλωστε. Ποιος φταίει; Οι εταιρίες που δίνουν λεφτά σε όσους έχουν μαζέψει πάνω από έναν αριθμό Followers.
Όπως θα κατάλαβες είναι αλήθεια! Κάποιος πρωτοκλασάτος Influencer (συνήθως βεβαια είναι κάποια) τραβάει φωτογραφίες, φαγητά, παραλίες, πατουσάκια, selfies κλπ κλπ και βγάζει ένα χαρτζιλικί από αυτό, το οποίο πολλές φορές μπορεί να ξεπεράσει ΤΟ ΕΤΗΣΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ με ένα απλό POST. Μιλάμε φυσικά για Αμερική μεριά και όχι για ντόπια πράματα όμως και παλί μπορείς να το διανοηθείς;
Όσο πιο πολλούς Followers έχει κάποιος στο Instagram τόσο ανεβαίνει και το κασέ του. Στο εξωτερικό οι Influencers όπως έιναι η Καρντάσιαν και οι αδελφές της, ο Ρονάλντο, ο Ροκ και τα άλλα διάσημα παιδιά της Showbiz, του αθλητισμου και γουατέβερ, μπορεί να πληρώνονται για ένα Post τους με τοποθέτηση προϊόντος πάνω ΜΙΣΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΔΟΛΑΡΙΑ! OMG!!!!
Αυτό όμως είναι καλό για το προϊόν; Ο σκοπός μίας εταιρίας είναι να πουλήσει τα προϊόντα της ή των εταιριών που εκπροσωπεί, οπότε από τη μία η εύκολη λύση είναι να πληρώσουν την Kim και την κάθε Kim, που έχει πολλούς Followers και να διαφημίσει μέσα από μία φωτογραφία της, αθλητικό εξοπλισμό ακόμα και αν δεν έχει γυμναστεί ποτέ στη ζωή της, αξεσουάρ τεχνολογίας (που δεν ξέρει κάν τι κάνουν) και πολλά πολλά ακόμα πράγματα επειδή η κυρία έχει βγει στην τηλεόραση ή επειδή ανεβάζει σέξι φωτογραφίες έχει μαζέψει Followers που στην ουσία δεν ενδιαφέρονται για αυτά που διαφημίζει απλά θέλουν να χαζεύουν τον κώλο της. Από την άλλη όμως υπάρχουν αθλητές, και ειδικοί στον κάθε τομέα που επειδή δεν ξεφτιλίζονται και δεν έχουν σημαντικό αριθμό Followers, οι εταιρίες τους έχουν γραμμένους ενώ τα προϊόντα αυτά θα μπορούσαν να τα αναδείξουν καλύτερα και να τα πουλήσουν στο “σωστό” κοινό. Αυτό δεν είναι πιο λογικό άλλωστε;
Αν θες να πάρεις μια γεύση για το τι λεφτά παίζουν στο Instagram μπορείς να μπεις στο Inkifi και να πάρεις μία γερή δόση αλήθειας! Βάλε το όνομα όποιου χρήστη θες, γνωστού και μη (ναι είναι αλήθεια έβαλα το δικό μου και πολλών ακόμα φίλων και γνωστών “influencers”) και να δεις πόσα κοστίζει ένα post σου ή το ψηφιακό κλικ κάποιου Influencer, Opinion leader, Trend Setter ή όπως αλλιώς θες να τον πεις.
Λεφτά τελικά υπάρχουν και είναι στο instagram; Άρχισε τις φωτογραφήσεις!