Εδώ και μερικές μέρες βλέπουμε σε αρκετά μεγάλη συχνότητα το διαφημιστικό σποτ του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας το οποίο αν μη τι άλλο έχει προκαλέσει μεγάλη αίσθηση στα social media και στην κοινωνία γενικότερα. Αυτό από μόνο του συνιστά επιτυχία για τον σκοπό του μηνύματος που επιχειρεί το κέντρο να περάσει.
Άλλοι μιλούν για σεξισμό, άλλοι υποστηρίζουν ότι δεν είχε κανένα νόημα και άλλοι ότι στην προσπάθεια να ξεφύγει από το political corectness, κάπου το έχασε. Το σποτ είναι αυτό…
Όταν τέτοια ζητήματα βλέπουν το φως της δημοσιότητας, μόνο καλό μπορούν να κάνουν, ειδικά σε πολύ σοβαρά θέματα όπως αυτό της αιμοδοσίας. Οπότε αγαπητέ γκρινιάρη που παντού ψάχνεις να βρεις φαντάσματα, χαλάρωσε λίγο γιατί ακόμα κι αν ένας άνθρωπος ψήθηκε να δώσει αίμα από τον ντόρο που προκάλεσε αυτό το σποτάκι, τότε έσωσε τρεις συνανθρώπους μας από τον θάνατο. Και αυτό ακριβώς είναι που ήθελε να καταφέρει η διαφήμιση. Να ευαισθητοποιήσει.
Όλη η σύλληψη είναι τέλεια. Ο σκηνοθέτης κατάφερε με αρκετά έξυπνο τρόπο να καυτηριάσει το ζήτημα των στερεοτύπων που κυριαρχούν στην τηλεόραση και την διαφήμιση, μόνο που το έκανε με τρόπο τόσο ειρωνικό που πολλοί κατάλαβαν ακριβώς το αντίθετο. Διάολε, δεν μπορεί να φταίνε οι δημιουργοί αν κάποιοι δεν έχουν την ικανότητα να αντιληφθούν την ειρωνία! Ο μάτσο γκόμενος ναυαγοσώστης, ο σπουδαίος γιατρός που σώζει ζωές και ο σούπερ πυροσβέστης τονίζουν το πόσο γραφικές είναι αυτές οι επαναλαμβανόμενες εικόνες που βλέπουμε στις οθόνες μας κάθε μέρα.
Τα επιχειρήματα εκείνων που αντιτίθενται στην προβολή του διαφημιστικού, υποστηρίζουν πως προάγει τον σεξισμό επειδή και στις τρεις περιπτώσεις που υπάρχουν στο σενάριο, βλέπουμε επιτυχημένους άντρες να περιτριγυρίζονται από πανέμορφες γυναίκες. ΧΑΛΟΟΥ! Συμβαίνει! Κοίτα γύρω σου. Είπαμε να είμαστε κατά του σεξισμού αλλά δεν είναι ανάγκη να υπερβάλλουμε. Εκτός αν πρέπει να πάρουμε το τελικό οκ για κάθε διαφήμιση από την σελίδα “Ναι, είσαι μισογύνης”. Αν δεν ήταν όμορφες οι γυναίκες και ήταν παχουλές, θα λέγαμε ότι είναι ρατσιστικό που έβαλαν χοντρές, αν ήταν κοντές θα λέγαμε το ίδιο για το ύψος! Είναι αστείο να προσπαθείς να βγάλεις από η μύγα ξύγκι.
Διάολε είδαμε και μια έξυπνη διαφήμιση στην Ελλάδα και (ξανά) διάολε αυτή η διαφήμιση είναι για έναν ιερό σκοπό. Για να σωθουν ζωές. Είδαμε έναν εξαιρετικό σκηνοθέτη και έναν πολύ ταλαντούχο ηθοποιό να την κάνουν να μοιάζει με τη συνέχεια της τελευταίας τους ταινίας (που επίσης σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία). Πρακτικά, αυτή είναι μια διαφήμιση που τρολάρει τις άλλες διαφημίσεις. Αν δεν είναι αυτό για ΟΥΑΟΥ τότε ποιο είναι;
Είναι αρκετά λυπηρό που σε αυτή την έρμη τη χώρα είμαστε αναγκασμένοι κάθε τόσο να κουβεντιάζουμε για τα αυτονόητα. Στην τελική, και μόνο ο σκοπός του διαφημιστικού είναι αρκετός για να “συγχωρήσει” οποιαδήποτε σεναριακή παρασπονδία (που δεν θεωρούμε ότι υπάρχει). Λυπόμαστε ιδιαίτερα όταν για να γίνει viral ένα video στο ελληνικό ίντερνετ, πρέπει να έχει ένα στοιχείο που θα προκαλέσει την αντίδραση κάποιων. Έστω κι αν στην προκειμένη περίπτωση απλά τους ξεγέλασε.
Έλεος με την γκρίνια! Αν τσεκάρουμε τα σχόλια σε YouTube και social media θα αντιληφθούμε ότι κανένας δεν στέκεται στο πραγματικό νόημα της διαφήμισης, αλλά όλοι (οι διαφωνούντες) ασχολούνται με τα υπόλοιπα στοιχεία του σποτ. Με τις νοσοκόμες, με τον Παπαδημητρίου που είναι άντρας και “μόνο οι άντρες δίνουν αίμα” και κάτι τέτοιες μπούρδες. Ναι μόνο οι άντρες δίνουν αίμα, και μόνο αυτοί που έχουν καράφλα με γένια και κοιλίτσα. Μόνο αυτοί όμως και μόνο για αυτούς μιλάει η διαφήμιση. ΕΛΕΟΣ!