Καλωσήλθες στον κόσμο των στερεοτύπων. Έναν κόσμο που δεν αλλάζει άποψη εύκολα αλλά όταν το κάνει, είναι σχεδόν πάντα για το λάθος λόγο ή με το λάθος τρόπο. Κι έτσι το στερεότυπο συνεχίζεται, αυτή τη φορά από την αντίθετη πλευρά για να εξακολουθεί να υπάρχει στο χρόνο και να υποστηρίζεται απο ανθρώπους που η μετριοπάθεια δεν είναι ακριβώς το… φόρτε τους.

Ο κόσμος αυτός μας πρόσφερε τη νέα διαφήμιση της Barbie, για την ακρίβεια της Moschino Barbie, που πέτυχε το σκοπό της στο μέγιστο βαθμό δημιουργώντας συζητήσεις επί συζητήσεων. Προφανώς η διαφήμιση της Barbie από μόνη της δε θα ήταν άξια σχολιασμού. Ωστόσο αυτό που εντυπωσιάζει και δημιουργεί έριδες, είναι το γεγονός πως σε αυτή πρωταγωνιστούν δύο κορίτσια και ένα αγόρι.

Τσέκαρε την:

 

Πώς λέτε να πήγαν οι πωλήσεις; Ας μας απαντήσει ο Creative Director της Moschino:

 

A photo posted by Jeremy Scott (@itsjeremyscott) on

 

Ναι, έγινε sold out μόλις μία ώρα μετά την κυκλοφορία της.

Γιατί μας άρεσε η διαφήμιση
Είναι προφανής η προσπάθεια της εταιρίας να μας δείξει ότι είναι ακομπλεξάριστη και να μας πείσει πως με τη Barbie δεν παίζουν μόνο κοριτσάκια αλλά και αγοράκια. Και αυτό ισχύει. Προσπαθεί να γκρεμίσει το στερεότυπο του σεξισμού και να προβάλλει την εικόνα των παιδιών που μπορούν να έχουν και παιχνίδια που παραδοσιακά είναι για το άλλο φύλλο.

Επίσης είναι μια πολύ επιτυχημένη διαφήμιση και αυτό οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε είτε μας αρέσει είτε όχι. Ο σκοπός της διαφήμισης είναι να την δουν όσο περισσότεροι άνθρωποι γίνεται, και με αυτή την έννοια, τα έχει καταφέρει πολύ καλά. Έχει προκαλέσει συζητήσεις, έχει συγκινήσει (μια ματιά στα σχόλια του βίντεο θα σε πείσει) και σίγουρα έχει ξενίσει αρκετούς.

 

Γιατί δεν μας άρεσε η διαφήμιση
Την ίδια στιγμή που προσπαθεί να μας κάνει να νιώθουμε κουλ με ένα αγοράκι που παίζει με κούκλες (και πολύ σωστά πράττει), ταυτόχρονα έχει κάνει ένα κάστινγκ ανάμεσα σε εκατοντάδες αγοράκια και έχει επιλέξει τον ξανθούλη που είδατε παραπάνω. Ο ξανθούλης υπηρετεί το πρότυπο του 35αρη gay μόδιστρου, αλλά στην παιδική του ηλικία. Και είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι επιλέχθηκε γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο. Οπότε μείον ένα στερεότυπο, συν ένα στερεότυπο. Μηδέν.

Προφανώς οι gay ήταν ένα κοινό στο οποίο έπρεπε να ανοιχτεί η αγορά της Barbie. Και αυτό έγινε με ξεκάθαρο τρόπο. Αν κρίνουμε από τα σχόλια το 95% είναι gay άνδρες που εκφράζουν την καταπίεση που είχαν υποστεί στα παιδικά τους χρόνια επειδή έπαιζαν με Barbie. Σχόλια όπως: “θυμάμαι τότε που ντρεπόμουν επειδή έπαιζα με τις κούκλες της αδερφής μου” είναι απολύτως ευπρόσδεκτα για τους ιθύνοντες της πολύ κερδοφόρας κούκλας. Δεν είναι χοντροκομμένο να το κάνεις με ένα παιδί 5-6 χρονών;

Τέλος, θεωρώ πολύ άσχημο να βλέπω νεαρά κοριτσάκια της ίδιας ηλικίας να παρουσιάζονται σαν μικροί σωσίες της Κιμ Καρντάσιαν. Κάτι με απωθεί.

(ξεφυσάει) Λοιπόν. Δεν είμαστε ομοφοβικοί, δεν είμαστε σεξιστές και το έχουμε αποδείξει αρκετές φορές στο παρελθόν. Κάθε παιδί θα έπρεπε να έχει τη δική του σεξουαλική ταυτότητα και να την αποκτά με όποιον τρόπο εκείνο επιθυμεί. Πρέπει όμως να μην ξεχνάμε πως όσο ρατσιστικό είναι να μην αφήνεις ένα παιδί να εκφράσει τη σεξουαλικότητα του, άλλο τόσο είναι και να του την επιβάλλεις.

Περιμένουμε και τη δική σου άποψη στα σχόλια.