Όταν τη δεις, η πρώτη σου αντίδραση θα είναι ότι κάτι έχει πάει λάθος κι ότι σίγουρα κάτι έχει ξεφύγει από αυτούς που τη δημιούργησαν. Αλλά αν το σκεφτείς θα δεις ότι είναι ολόσωστη. Ο λόγος για τη νέα τηλεοπτική διαφήμιση της μπύρας Μύθος, η οποία δημιουργήθηκε για να είναι προσβάσιμη από όλους – ακόμα κι από τηλεθεατές με πιθανή αναπηρία είτε στην όραση είτε στην ακοή.

Μέσα από γρήγορες και δυναμικές εικόνες να εναλλάσσονται, ξετυλίγεται το προφίλ των 10 πρωταγωνιστών της καμπάνιας, που ναι, είναι πραγματικά ξεχωριστοί και μας καλούν να αγκαλιάσουμε τη διαφορετικότητα. Το video περιλαμβάνει ακουστική περιγραφή που αναφέρει τί βλέπεις να διαδραματίζεται, ενώ παράλληλα υπάρχει νοηματική μετάφραση. Τόσο μπροστά! Δες το video για να καταλάβεις.

Ας τους γνωρίσουμε καλύτερα:

Οι WLG Female Stars

Πρόκειται για την πρώτη γυναικεία ομάδα online gaming στην Ελλάδα. Οι γυναίκες στην κοινότητα των gamers μπορεί να είναι μειοψηφία, όμως η πετυχημένη παρουσία των WLG Female Stars όχι μόνο αποδομεί τα στερεότυπα αλλά ανοίγει διάπλατα ένα δρόμο για όλες τις γυναίκες gamers προς τη χαρά που προσφέρει το gaming.

O Same84

«Όταν είμαστε μαζί, η μοναξιά βρίσκει τοίχο», λέει στη διαφήμιση του Μύθου λίγο πριν δώσει νέα ζωή σε ένα ακόμα τοίχο της πόλης. Τον είχαμε φιλοξενήσει πριν μερικά χρόνια και μας είχε μιλήσει για την τέχνη του δρόμου. Και αν για κάποιον παράξενο λόγο δεν έχεις πέσει σε τοιχογραφία του, τότε δεν έχεις παρά να θυμηθείς ποιος σχεδίασε το επικό γκράφιτι του Γιάννη Αντετοκούνμπο στο ανοιχτό γήπεδο στα Σεπόλια.

H Electric Mama

Γεννημένη στην Ομάχα των ΗΠΑ, μεγαλωμένη στη Αθήνα, μια «καλοτεχνίτισσα» που χτυπά με χρώμα όσα θεωρούνται δεδομένα. Έτσι άλλωστε έκανε και εκείνη πριν από 20 περίπου χρόνια, όταν έσπασε το ανδρικό «άβατο» των tattoo artist και έγινε η πρώτη γυναίκα που χτυπούσε tattoo στην πρωτεύουσα. Πλέον θεωρείται δίκαια μία από τις εμβληματικές προσωπικότητες της κοινότητας. Πάντα old school, πάντα επίκαιρη.

Γρηγόρης & Σπύρος (Cool Crips)

Τα ανάπηρα άτομα είναι κουλ. Τον Γρηγόρη και τον Σπύρο τούς γνωρίσαμε στη διάρκεια της καραντίνας, όταν ξεκίνησαν τη σελίδα «η αναπηρία είναι κουλ». Στη συνέχεια αυτό εξελίχθηκε σε μια μεγάλη κοινότητα, τους Cool Crips, όπου καθημερινά φροντίζουν να μας ενημερώνουν, με γνώση και χιόμουρ, πώς να ξεσκουριάζουμε τον «μυ» του σεβασμού και της συμπερίληψης. Και δεν θα μπορούσαν να μας αφήσουν ασυγκίνητους.

Η Αλεξία Κούβελα

Μια γυναικάρα της gen Z. Όταν την είχαμε δει στο GNTM γράφαμε εδώ στο Provocateur: «Δεν είναι εκπρόσωπος καμίας μειονότητας που ζητά τα δικαιώματά της. Είναι το αγοραστικό κοινό που πλέον δεν αφήνει ντεμέκ ινστρούχτορες να παίρνουν αποφάσεις για την ίδια. Και θέλει εκπροσώπηση. Την απαιτεί». Η Αλεξία ίδρυσε το πρώτο agency για plus size μοντέλα.

Ο Νεκτάριος Παπαζαχαρίας (Athens Happy House)

Τι είναι ο οργανισμός Athens Happy House; Καλύτερα να το περιγράψει με δικά του λόγια ο άνθρωπος που το εμπνεύστηκε και το δημιούργησε, δίνοντας με αυτό τον τρόπο πνοή σε ένα παλιό αγροτόσπιτο, όπου φροντίζει ταλαιπωρημένα από τη ζωή ζώα: «Είναι σίγουρα και παρά πολύ απλά το σπίτι μας, ένα σπίτι καθημερινό, όπως όλες οι οικογένειες έτσι και η δίκη μας είναι μοναδική, αποτελείται από έναν μπαμπά και πάρα πολλά παιδιά. Όλοι μας έχουμε διαφορετικές ιστορίες να μοιραστούμε, σίγουρα όμως πια γράφουμε μια κοινή και προσπαθούμε καθημερινά να ζούμε την ζωή μας όσο πιο όμορφα γίνεται». Ο Νεκτάριος έγινε η οικογένεια όσων περισσότερων μπορεί.

Η Κατερίνα Βρανά

Τι να πούμε για αυτήν τη θεάρα της stand up σκηνής; Για την τύπισσα που πιστεύεις ότι «το να πεθαίνεις στα γέλια είναι ο καλύτερος τρόπος να ζεις». Την είχαμε φιλοξενήσει πριν λίγο καιρό στο Provocateur Interview και ακόμα θυμόμαστε την ατάκα της: «Δεν θέλεις να ζήσεις και να είσαι σκιά του πρώην εαυτού σου. Θέλω να συνεχίσω να ζω ως Κατερίνα. Δεν μπορώ να περπατήσω, η ομιλία μου έχει επηρεαστεί, η όρασή μου έχει επηρεαστεί. Όταν σου λέω δεν είναι τόσο στητό όσο ήταν το στήθος, μην μου λες “έλα τώρα κι εσύ”. Ναι, εκεί θα κολλήσω. Δεν έχει μείνει τίποτα άλλο».

Μένουμε στο κεντρικό μήνυμα «μέχρι η χαρά να μας χωρέσει όλους», που τελικά είναι και το ζητούμενο για όλους μας – να μπορούμε σε ό,τι κάνουμε να χωράνε όλοι. Και όταν ένα brand θέλει να μιλάει για συμπερίληψη και να σπάει τα στερεότυπα, οφείλει να το εξυπηρετεί all the way. Και ο Μύθος το έκανε. Kudos!