Τα πρώτα χρόνια της ιδιωτικής τηλεόρασης νιώθαμε σαν τους Ινδιάνους που τους φωτογράφιζαν και πίστευαν ότι τους κλέβουν την ψυχή. Από το Θέατρο της Δευτέρας της ΕΡΤ μας έδωσαν τις σειρές των  Ρέππα-Παπαθανασίου, τα ερωτικά τρίγωνα της Μιρέλλα Παπαοικονόμου και το Τμήμα Ηθών του Μανούσου Μανουσάκη. Νιώσαμε λες και ήμασταν έφηβοι σε καραντίνα κι ανοίξαμε TikTok. Ναι, ήμασταν εθισμένοι. Η νοσταλγία είναι ανίκητη, είναι ίσως μια μορφή μελαγχολίας (αλλά οκ δεν φταίμε εμείς που ζούμε σε καθεστώς μόνιμης κρίσης κι οικονομικής ανασφάλειας) και είναι κομμάτι της ταυτότητας κάθε μιλένιαλ που σέβεται τον εαυτό του.

Και τίποτα δεν μας ενώνει περισσότερο από τις συλλογικές αναμνήσεις της κυρίαρχης κουλτούρας της παιδικής μας ηλικίας. Και πιστεύουμε ότι αυτοί οι χαρακτήρες ήταν ορόσημα της τηλεοπτικής κουλτούρας των 90s και των αρχών των 00s. Ας αποσυναρμολογήσουμε τις αναμνήσεις μας:

Ερατώ στη σειρά “Ψίθυροι καρδιάς’

Μια πανέμορφη τσιγγάνα ερωτεύεται έναν μπαλαμό (Αποστόλης στα ντουζένια του) και η τηλεθέαση σπάει κάθε προηγούμενο ρεκόρ. Η Αννα Μαρία Παπαχαραλάμπους στον πρώτο της ρόλο δεν έλεγε πολλά και τα βλέμματα της έλεγαν τα πάντα. Η σειρά προβαλλόταν κάθε Δευτέρα βράδυ από το Mega Channel και αποτελείται από 33 επεισόδια διάρκειας 45 λεπτών. Το πρώτο επεισόδιο προβλήθηκε στις 6 Οκτωβρίου 1997 και το τελευταίο στις 22 Ιουνίου 1998. Δεν χάναμε επεισόδιο, Ακόμα νιώθουμε ανατριχίλα όποτε ακούμε τυχαία το κομμάτι του Δημήτρη Μπάση. 76, 7% τηλεθέαση δεν θα δει ποτέ ξανά κάποια σειρά στην ελληνική τηλεόραση. 

Αναστασία στη σειρά “Αναστασία” 

Το Mega το καλό. Η σειρά της Μιρέλλας Παπαοικονόμου πήρε το ιψενικό τρίγωνο και το έκανε τηλεοπτικό φαινόμενο. Η 21χρονη Αναστασία (φανταστική Μυρτώ Αλικάκη στο ρόλο) είναι μοντέλο και σπουδάζει στο Εθνικό υποκριτική. Ερωτεύεται το κορίτσι. Τον Αλέξανδρο και ένα μεσήλικα, που αποδεικνύεται ότι είναι ο μπαμπάς του. Άλκης Κούρκουλος και Μηνάς Χατζησάββας στους ρόλους. Θυμόμαστε ακόμα την ερωτική σκηνή στο γκαράζ. Ναι. Όλα ξεκινούν από μια εκδρομή στη Μονεμβασιά.Το σάουντρακ της σειράς κυκλοφόρησεείναι το πρώτο ελληνικό τηλεοπτικό σάουντρακ που έγινε πλατινένιο. Ελευθερία Αρβανιτάκη εγγύηση. 

Επαμεινώνδας Κάκαλος στη σειρά  “Της Ελλάδος τα Παιδιά” 

Γιάννης Μπέζος σε ένα ρόλο που μόνο αυτός θα μπορούσε να τον αποδώσει στη μικρή οθόνη. Οι ιστορίες της σειράς εκτυλίσσονται στο Γραφείο Ενημέρωσης της Αεροπορίας στο οποίο υπηρετούν τρεις σμηνίτες, που είναι ένας δημοσιογράφος, ένας σκηνοθέτης και ένας τραγουδιστής. Μαζί τους εργάζονται oι κυρίες Μπουμπού και Ντίνα, καθώς και ο νέος Σμήναρχος του γραφείου, Κάκαλος. Οι μεσημεριανές κωμωδίες του ΑΝΤ1 άφησαν εποχή. Οι Γυπαετοί της αεροπορίας και τα γκεσταριλίκια που δίδαξαν κωμωδία. Μιλάμε για τις καλύτερες ατάκες roasting που δεν τις βρίσκεις ούτε σε stand up κωμικών. Μνεία στον Ντάλας και το Χλαπάτσα. Τα καλύτερα εορταστικά επεισόδια. Έβερ. 

Κορίνα Μητροπούλου στη σειρά “Εγκλήματᨔ

Παίζει να είναι η καλύτερη σειρά που είδαμε ποτέ. Λετζίτ. Η Μαρία Καβογιάννη παραμένει θεάρα. Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τη σκηνή που μπαίνει στο χασάπικο να παραγγείλει τη συκωταριά και την ατάκα που (δυστυχώς) θυμόμαστε σε κηδείες (πού πέταξες αητέ μου).Ο Λευτέρης Παπαπέτρου είχε πει στο παρελθόν ότι το Mega φοβήθηκε να πάρει τη σειρά εξαιτίας του ρόλου της σεξεργάτριας Κορίνας. Σίγουρα,  το μετάνιωσαν στην πορεία. Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ, μα ποτέ την Κορίνα ως Δασκάλα να λέει “Σήμερα θα κάνουμε τη Μπουρκίνα και αύριο τη Φάσο”. Κάποτε το κανάλι του ΑΝΤ1 έκανε τις καλύτερες κωμικές σειρές στην ελληνική τηλεόραση.

Δήμητρα στη σειρά “Απαράδεκτοι”

Η Δήμητρα Παπαδοπούλου ξέρει καλύτερα από κάθε σεναριογράφο το στερεότυπο του “μ@λ@κ@” γκόμενου. Η Δήμητρα ενσάρκωσε την πιο αστεία σύζυγο της ελληνικής ιστορίας. Οι Απαράδεκτοι ήταν οι δικοί μας Friends. Ποια ατάκα δεν θα ξεχάσουμε ποτέ; Όταν της λέει ο Γιάννης: “Παντελής έλλειψη ευαισθησίας” κι εκείνη απαντά “Ποιος Παντελής;”.

Η Ελένη Βλαχάκη στη σειρά “Κωνσταντίνου και Ελένης”

https://t.co/EJcsy4oxZH

Όποιοι την θυμάστε από τα “Όχι τα νέα του ΑΝΤ1” και το “Αχ Ελένη!” κάνετε φυσιοθεραπεία για το αυχενικό σας. Όσοι την αγαπήσατε ως Μπία Μπέκου είστε μια κατηγορία από μόνοι σας. Μαζικά την λατρέψαμε ως γκαρσόνα Ελένη Βλαχάκη. Ένα έπος. Το κορίτσι της διπλανής πόρτας. Εκείνο που μπορείς να ταυτιστείς μαζί της.

Ντένη Μαρκορά στη σειρά “Δυο Ξένοι”

Η μεγαλοαστή που λατρέψαμε. “Μωρή ντροπή της Στέπας”. Μια φράση από τις πολλές που έλεγε ως Ντένη Μαρκορά η ηθοποιάρα Ντίνα Κώνστα κι έγινε κομμάτι της ποπ ιστορίας. Το έπος Δυο Ξένοι ξεκίνησε ως μια κωμική σειρά και πλέον θεωρείται αναπόσπαστο μέρος της κοινής μας πολιτιστικής κληρονομιάς. Τότε δεν είχαμε Netflix αλλά κι αν είχαμε Δυο Ξένους και Παπακαλιάτη θα βλέπαμε. 

Σάσα Παπαδήμα της σειράς “Ντόλτσε Βίτα”

Αυτός ο χαρακτήρας είναι η καλύτερη σκανδαλιάρα κολλητή που θα ήθελε κάθε γυναίκα για να ακούει τις ανυπέρβλητες ιστορίες της με τους άντρες και τις πιο αστείες ατάκες που έχουν γραφτεί στα ελληνικά σίριαλ. Να σου περνάει γέμιση γαλοπούλας και να ψιθυρίζει  με κλείσιμο ματιού «άντρας χωρίς ποινικό μητρώο, δε λέει».  Να την ρωτάει ο οικοδεσπότης “Τι θα πάρεις Σάσα;” και να απαντά με χαμόγελο “Το παιδί από ‘δω”. Πολύ πριν γίνει η Σαμάνθα του SATC αρχέτυπο της γυναίκας που είναι σεξουαλικά αφυπνισμένη εμείς είχαμε τη Σάσα. Όταν εμείς ήμασταν χειραφετημένες, αυτές τρώγανε βελανίδια, είναι μια ήρεμη ανάγνωση. Κατιάνα Μπαλανίκα, ανυπέρβλητη θεάρα

Τίμος Σταμάτης στη σειρά “Οι Μεν Και Οι Δεν”

Μποέμ Στέλιος Μάινας με κλαρίνο που δεν τον λες και ιδιαίτερα έξυπνο. Από τους πιο αστείους τηλεοπτικούς χαρακτήρες, έβερ. Το “κολλητέ, δώσε ένα πεντοχίλαρο” είναι η ατάκα που θυμόμαστε. Το κλαρίνο που έπαιζε διαρκώς ο Τίμος Σταμάτης σε πολλά επεισόδια της σειράς, ήταν σε αυθεντικό παίξιμο του Στέλιου Μάινα, καθώς ο ηθοποιός ήταν τότε και πραγματικά ερασιτέχνης κλαρινίστας.

Η Τερέζ Δάγκα στη σειρά “Οι Μεν Και Οι Δεν” 

Το πιο διάσημο μαλτεζάκι των 90s.  Μετά τους τέσσερις πρωταγωνιστές, στους τίτλους έγραφε: «Και η Τερέζ Πατσαβούρα Κουρή».η σκυλίτσα της, το πραγματικό όνομα της οποίας ήταν Πατσαβούρα, πληρωνόταν κανονικά για τη συμμετοχή της στην επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά και μάλιστα τη δεύτερη σεζόν πήρε και αύξηση.