*Είναι ντους και όχι ντουζ, εδώ θα μάθετε πολλά
Αν δεν σας αρέσει εδώ, να βάλουμε όλοι από κάτι και να σας κλείσουμε εισιτήρια για τα ξένα. Οι πραγματικοί Έλληνες όμως, αυτοί που πραγματικά πονάνε την πατρίδα μας (πλησιάζει και η 25η Μαρτίου, τονώνεται το ηθικό), μένουν πίσω και βάζουν πλάτη. Εσείς που είστε κάπως μαλθακοί, ψάχνετε για δικαιολογίες και μιλάτε για χαμηλούς μισθούς, υψηλές τιμές, αδικία και γενικότερα μια χώρα που δεν είναι χώρα αλλά κάτι άλλο που καλό θα ήταν να μην το αναφέρουμε γιατί θα μας κλείσουν το σάιτ.
Όχι τίποτα άλλο, έχετε και κάτι έρευνες με το μέρος σας που επιβεβαιώνουν τα όσα σκέφτεστε για την Ελλάδα μας. Και πού ξέρουμε εμείς ότι είναι αληθινές αυτές οι έρευνες, πού είναι τα ελληνικά hoaxes να παρέμβουν και να μας ανοίξουν τα μάτια;
Α, κάνετε τους ανήξερους τώρα. Για την έρευνα της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ μιλάμε, για τις τάσεις που επικρατούν στην καταναλωτική συμπεριφορά λόγω της αύξησης των τιμών προϊόντων και υπηρεσιών. Σύμφωνα με αυτή, μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων έχει μειώσει αισθητά το ποσοστό θέρμανσης, δεν χρησιμοποιεί ΙΧ αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις, αγοράζει κυρίως τρόφιμα, κυνηγώντας προσφορές και δυσκολεύεται να πάει διακοπές.
Δεν φτάνει που έχετε σχεδόν κάθε μέρα ήλιο, θέλετε και διακοπές. Δεν είναι ποτέ ευχαριστημένος με τίποτα ο Έλληνας, εμείς αυτό ξέρουμε.
Ειδικότερα, τα αποτελέσματα που προέκυψαν μεταξύ άλλων είναι:
• Σε ποσοστό 40%, οι καταναλωτές μειώνουν τις φορές που κάνουν μπάνιο ενώ οι περισσότεροι προτιμούν ένα γρήγορο ντους αντί για μπάνιο (73,5%).
• Οι καταναλωτές που μείωσαν το ποσοστό θέρμανσης της κατοικίας τους σε μεγάλο βαθμό αποτελούν το 86,8%. Το 91,3% χαμηλώνει ή κλείνει τη θέρμανση τις νυχτερινές ώρες του ύπνου.
• 6 στους 10 καταναλωτές αδυνατούν να καλύψουν τη δαπάνη για μία εβδομάδα διακοπές το χρόνο.
• Το 74,4% δηλώνει ότι αποφεύγει τη χρήση του φούρνου της ηλεκτρικής κουζίνας. Το ποσοστό όσων μείωσαν το καθημερινό μαγείρεμα είναι 57%.
• Οι καταναλωτές μείωσαν τη μετακίνηση με Ι.Χ. (77,3%) ενώ σημαντικό ποσοστό μείωσε την αγορά τροφίμων και τα λοιπών βασικών ειδών πρώτης ανάγκης (55,6% και 65,10% αντίστοιχα). Το 83,5 % επιλέγουν να προβούν σε περικοπή δαπανών για την προσωπική τους φροντίδα και το 90,4 % για την ένδυση/υπόδηση.
• Σε τακτική συντήρηση και επισκευή της κατοικίας τους προβαίνει πάντα το 4,8%. Το 59,9% δηλώνουν ότι τελευταία φορά που συντήρησαν την κατοικία τους ήταν τα τελευταία τρία ή περισσότερο από πέντε χρόνια.
• Στην ερώτηση αν πραγματοποιούν αγορές από το καλάθι του νοικοκυριού, η πλειονότητα το 83% απαντά αρνητικά. Το 71 % αναφέρουν ότι το καλάθι του νοικοκυριού δε συμβάλλει καθόλου στη μείωση κόστους τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης του νοικοκυριού τους.
• Από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό οι καταναλωτές θεωρούν πρωταρχική τους ανάγκη να καλύψουν το κόστος των τροφίμων (73,2%). Δευτερεύουσα αλλά εξίσου σημαντική ανάγκη θεωρούν την κάλυψη του κόστους ιατρικής περίθαλψης (59,8%), στη συνέχεια της θέρμανσης (54,3%) και τέλος του ενοικίου/ δανείου κατοικίας (53,9%). Η ψυχαγωγία για τους περισσότερους αξιολογείται από καθόλου έως μέτρια σημαντική (77,4%), όπως η προσωπική φροντίδα (70,2%) και η ένδυση (76,10%).
• Σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες, μία φορά την εβδομάδα μπορεί να καταναλώνει κρέας το 41,3%. Με βάση τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, ψάρι μία φορά την εβδομάδα καταναλώνει το 52,3%. Το ίδιο φαίνεται να συμβαίνει και για τα πουλερικά, αφού μόλις μία φορά καταναλώνεται από το 55,9%.
• 7 στους 10 ερωτώμενους επιλέγουν να αγοράζουν τρόφιμα με βάση την προσφορά και την χαμηλότερη τιμή.
• Το 91,5 % επιθυμούν να αγοράζουν προϊόντα απ’ ευθείας από τους παραγωγούς χωρίς τη μεσολάβηση μεσαζόντων.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα από 10 Ιανουαρίου έως 10 Φεβρουαρίου 2023, με συμπλήρωση 1.710 on line ερωτηματολογίων.
Διαβάστε ακόμα στο Provocateur:
15 πράγματα που δεν καταλαβαίνεις πόσο ακριβά είναι μέχρι να αναγκαστείς να τα πληρώσεις
Πρέπει να πληρώσω 1.000 ευρώ ΔΕΗ και είμαι σε απόγνωση
Μετά το καλάθι του νοικοκυριού, έχουμε το καλάθι των νονών