Στο Μεταξουργείο, στην Κυψέλη, στο κέντρο της Αθήνας, στα Εξάρχεια και στα Ιλίσια. Πήγαμε και είδαμε πέντε παραστάσεις που δύσκολα θα βρεθεί κάποιος να πει ότι δεν του άρεσαν, είδαμε πούλμαν γεμάτα κόσμο να κλείνουν την Ιπποκράτους και φασαίους που έψαχναν το διαμέρισμα στα Εξάρχεια για να δουν Ιονέσκο και πάρκινγκ στην Κυψέλη για να απολαύσουν Μπρεχτ. 

Η άνοδος του Αρτούρο Ούι: Η παραστασάρα του Μπινιάρη 

Ο Γιώργος Χρυσοστόμου δεν είναι απλά καλός ηθοποιός, είναι ταλεντάρα. Βρήκε το ρόλο που του ταιριάζει γάντι. Παίζει έναν  γκάνγκστερ που μοιάζει με το Χίτλερ αλλά θα μπορούσε να παίζει και στους Peaky Blinders σε μια φάρσα που θέλεις να ξαναδείς. Είναι ένας παραλληλισμός της ιστορίας της ανόδου του ναζισμού στη Γερμανία μέχρι την κατάληψη της εξουσίας από τον Χίτλερ. Ο Μπρεχτ ανασυνθέτει την ιστορία μεταφέροντας τη δράση στο γκανγκστερικό περιβάλλον της Αμερικής του μεσοπολέμου. Οι λεβέντες του Χρυσοστόμου θα σου θυμίσουν πολλά οικεία κακά. Η μεταμόρφωση του Χρυσοστόμου σε Ούι είναι κάτι που θα συζητάς για μέρες μετά την παράσταση. Η αισθητική του Άρη Μπινιάρη πρέπει να γίνει μάθημα στις σχολές σκηνοθεσίας. Ο θεατής βιώνει μια εμπειρία, δεν παρακολουθεί απλά Μπρεχτ. Τι θα σας μείνει; Ο παραλογισμός της βίας που ζούμε και στην πραγματική ζωή μας. Μακιγιάζ και κοστούμια για Όσκαρ. Η πασαρέλα του φασισμού είναι βγαλμένη από τη ζωή μας. Λατρέψαμε και τον Γιάννη Αναστασάκη και τον Άρη Κασαπίδη. Είναι η παράσταση που θα συζητά όλη η Αθήνα και την επόμενη χρονιά. 

Info:  Θέατρο ARK, Δροσοπούλου 197. Εισιτήρια εδώ.  Παίζουν: Γιάννης Αναστασάκης, Μιχάλης Βαλάσογλου, Θανάσης Ισιδώρου, Άρης Κασαπίδης, Τάσος Κορκός, Κώστας Κορωναίος, Δαυίδ Μαλτέζε, Ερρίκος Μηλιάρης, Μαρία Παρασύρη, Αλεξία Σαπρανίδου, Φοίβος Συμεωνίδης, Γιώργος Χρυσοστόμου.

Μακριά από παιδιά: Το φαινόμενο Γιώργης Τσουρής

Ο Γιώργης ο Τσουρής είναι ένα φαινόμενο. Το έργο “Μακριά από παιδιά”, μαζί με τα “170 τετραγωνικά” και τον “Χαρτοπόλεμο”, αποτελεί το κλείσιμο της δραματικής τριλογίας, γύρω από τη θεματική: πατρική εστία – οικογένεια στην Ελλάδα του σήμερα. Ο άνθρωπος δεν ανεβάζει απλά παραστάσεις, τις δημιουργεί από το μηδέν. Τις γράφει. Κι όσο υπερβολικό κι αν ακούγεται, είναι ο σωτήρας της νεοελληνικής δραματουργίας. Πλέον, έχει φανατικούς θαυμαστές (εμάς μεταξύ άλλων). Τη σκηνοθεσία του έργου αναλαμβάνει ο Γιώργος Παλούμπης, που είναι ο μόνιμος συνεργάτης του. Εμείς που το είδαμε χειροκροτούσαμε για πέντε λεπτά στο τέλος. Είναι το πιο συγκινητικό έργο της τριλογίας γιατί μιλάει για τον μεγαλύτερο φόβο όλων μας. Δεν μπορώ να πω περισσότερα γιατί θα σας χαλάσω την εμπειρία. 

Μετά από μια τραυματική απώλεια, ο Τάσος και η σύζυγός του Όλγα εγκαταλείπουν το παλιό τους διαμέρισμα και μετακομίζουν στο νέο τους σπίτι. Καθώς προσπαθούν να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα, οι διαφωνίες και οι ανελέητες συγκρούσεις μεταξύ τους πυκνώνουν συνεχώς, και τα ψέματα που τους απομακρύνουν, βαθαίνουν όλο και πιο πολύ, ενώ στο σπίτι φιλοξενούν για λίγες μέρες και την ιδιόρρυθμη μητέρα του Τάσου. Το παρελθόν «εγκυμονεί» μυστικά που τσακίζουν και οι αποκαλύψεις διαδέχονται η μία την άλλη, σαν μια οδυνηρή επιβεβαίωση ότι για να φτάσεις στην αλήθεια, πρέπει να «ματώσεις». Χαρτομάντιλα να έχετε μαζί σας. 

Info: Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης. Εισιτήρια εδώ. Ηθοποιοί: Γιωργής Τσουρής, Ελεάνα Καυκαλά, Θανάσης Ζερίτης, Μιχαήλ Μελίσσης. Στο ρόλο της Αλίκης η Χριστίνα Τσάφο. 

Έκτο Πάτωμα: Η εμπορική επιτυχία 

Θα περάσετε καλά. Είναι μια νοσταλγική παράσταση. Η θρυλική παράσταση σε διασκευή Άννας Παναγιωτοπούλου με τη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη και τους στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου αναβιώνει σε μια θεαματική παραγωγή με ζωντανή μουσική. Παίζει ένα all star cast και στο ρόλο της αφηγήτριας η Μίρκα Παπακωνσταντίνου είναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ. Ο Γιώργος Βάλαρης σκηνοθετεί με τρυφερότητα  βιοπαλαιστές, εργάτες, ερωτευμένους και ματαιωμένους που αδυνατούν να πληρώσουν το ενοίκιο, με άδεια στομάχια και άδεια πιάτα αλλά γεμάτοι ελπίδα. Είναι ένα λαϊκό γλέντι για όλες τις ηλικίες. Να πάτε για την μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη. Λατρέψαμε την Ευαγγελία Μουμούρη στο ρόλο της femme fatale γυναίκας που μπλέκει με τον ζεν πρεμιέ. Η Ελένη Καστάνη είναι ξεκαρδιστική. Είναι μια παράσταση που θυμίζει παλιά ελληνική ταινία. Ιδανική να πάτε με την μητέρα σας. 

Info: ΑΚΡΟΠΟΛ, Ιπποκράτους 9-11. Εισιτήρια εδώ. Παίζουν: Υρώ Μανέ (Ζερμαίν Λεσκαλιέ), Κώστας Μακεδόνας (Μαξ Λεσκαλιέ), Ελένη Καστάνη (Κυρία Μαρέ), Δανάη Λουκάκη (Ζαν), Μαριαλένα Ροζάκη (Εντβίζ Οσπώ), Αρμάν Εδουάρδος Μενετιάν (Ζοζό), Βασίλης Αθανασόπουλος (Ζονβάλ), Δημήτρης Φραγκιόγλου (Γιατρός), Ευαγγελία Μουμούρη (Η κυρία με τα γκρι)
και ο Δημήτρης Πιατάς (Οσπώ)

Η φαλακρή τραγουδίστρια: Μια παράσταση σε ένα δωμάτιο στα Εξάρχεια 

Αυτή η παράσταση έχει κάθε φορά γύρω στους δέκα θεατές. Είναι ένα ιβέντ. Σουρεαλιστικό. Ψάχνεις να βρεις το διαμέρισμα των Εξαρχείων, ανεβαίνεις έξι ορόφους και ανοίγεις το χρονοντούλαπο. Χτυπάς το κουδούνι το 2023 και μπαίνεις σε ένα σαλόνι του 1950 (μάλλον). Τίποτα από όσα βλέπεις δεν βγάζει νόημα. Κι αυτή η παραδοξότητα είναι το ζητούμενο.  Ένα παράλογο σύμπαν μιας οικογένειας που μάλλον θέλει ψυχανάλυση. Ο χώρος που εκτυλίσσεται το έργο είναι το σαλόνι του κυρίου και της κυρίας Smith στα προάστια του Λονδίνου. Ο χρόνος, γνωστός μόνο μέσα από ένα χαλασμένο ρολόι. Είναι ξεκαρδιστική παράσταση (φυσικά ντρέπεσαι να γελάσεις σε ξένο σπίτι). Γιατί σου δείχνει πόσο ανιαροί, βαρετοί, προβλέψιμοι είναι οι άνθρωποι.  Οι προτάσεις δεν βγάζουν νόημα. Δεν καταλαβαίνεις πολλά, εκτός από ένα. Είναι τόσο μόνοι τους αυτοί οι άνθρωποι. Υποφέρουν από μοναξιά. Είναι ένα roasting για την σημερινή κοινωνία. Αν αγαπάτε τον Λάνθιμο θα περάσετε υπέροχα. Βλέπετε και αστική διακόσμηση σε σπίτια των Εξαρχείων. Κάνετε και νέους φίλους. Γενικά είναι τόσο κουλό που καταντά εξαιρετικό. Το σκηνοθετεί ο Αλκίνοος Δωρής και θέλουμε να συγχαρούμε την Ομάδα Loxodox. Το site specific στα πιο σουρεαλιστικά του. 

Info: Στο House of Smiths. Εισιτήρια εδώ. Διανομή: Μαριλένα Γερμανού (κα. Μάρτιν), Αλκίνοος Δωρής (Μαίρη), Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου (κα. Σμιθ), Σταύρος Καστρινάκης (κ. Σμιθ), Μπέτυ Σαράντη (πύραρχος), Νεκτάριος Σμυρνάκης (κ. Μάρτι).


Το Καλύτερο Πράγμα στον Κόσμο είναι να πέφτεις για Ύπνο τα Ξημερώματα: Εξομολογήσεις μιας μιλένιαλ

Σεξ, έρωτες, ζωές στον κόσμο της 24ωρης ψηφιακής διαθεσιμότητας, όνειρα και ματαιώσεις, μιλένιαλ σε permacrisis, διαψεύσεις και ενηλικίωση στα 30. Τέσσερις Μονόλογοι* για όσα είναι αβάσταχτα απαραίτητα σε αυτήν την πόλη, σε αυτήν την ζωή, έτσι παρουσιάζει το έργο που έγραψε η Γεωργία Δρακάκη. Η γυναίκα αυτή αναζητά τον πραγματικό της εαυτό στην Αθήνα. Είναι μια γενναία εξομολόγηση μιας γενιάς που δυστυχώς ενηλικιώθηκε μέσα στα χρόνια της κρίσης και παλεύει συνεχώς να αποδείξει την αξία της. Μια παράσταση  που κάθε θεατής θα βρει τον εαυτό του σε μια ατάκα. Στη σκηνοθεσία ο Αντώνης Morgan Κωνσταντουδάκης.

Info: Θέατρο Altera Pars,στον Κεραμεικό, εισιτήρια εδώ. Παίζουν (αλφαβητικά): Αγγελική Αγγελάκη, Μιχαέλα Δάβιου, Άντα Κουγιά, Γιώργος Λιάκος, Χάρης Μαυρουδής.

Διαβάστε περισσότερα στο Provocateur:

5 παραστασάρες που θέλεις βύσμα για να βρεις εισιτήριο

Πέντε νέες παραστασάρες που οριακά προλαβαίνεις να κλείσεις εισιτήριο πριν το sold out

5 παραστάσεις που θα σου μάθουν ιστορία