Το ότι έπρεπε να φτάσουμε σε αυτό το σημείο, το ότι έπρεπε να χάσουν τη ζωή 57 άνθρωποι στα Τέμπη για να καταλάβουμε ή να τονίσουμε επιτέλους τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εργαζόμενοι, είναι πέρα για πέρα ελληνικό και δείχνει πως το «πάμε κι όπου βγει», είναι στάση ζωής στη χώρα μας. Εδώ τρέχουν τους εργαζόμενους του μετρό στα δικαστήρια για την απεργία τους, με αίτημα αυξημένα μέτρα ασφαλείας, ίσως δεν θα μας έπρεπε να μας προκαλεί τίποτα εντύπωση.
Και η χθεσινή είδηση που «έβγαλε» ο Νίκος Μπογιόπουλος στην ραδιοφωνική του εκπομπή στο Real FM, απλά επιβεβαιώνει όλα τα παραπάνω. Πρέπει να γίνε κάτι κακό για να πάρουμε τα μέτρα μας. Σύμφωνα με όσα ανέφερε, τα 10 από τα 25 τραμ την Αττική κυκλοφορούν στα τυφλά, χωρίς το σύστημα τηλεματικής (η συνδυασμένη χρήση των υπηρεσιών της ηλεκτρονικής και των τηλεπικοινωνιών) και τηλεδιοίκησης, το οποίο δε συμβαδίζει με αυτά, διότι πρόκειται για παλιά οχήματα. Όταν το νέο συγκρούεται με το παλιό δηλαδή. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει επικοινωνία του συρμού του τραμ με τα φανάρια, δηλαδή ο ηλεκτροδηγός δεν έχει τον έλεγχο του δρόμου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Μια χαρά. Ναι, από τύχη ζούμε.
Με λίγα λόγια, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο, το κέντρο ελέγχου λειτουργίας του Τραμ στην Αθήνα δε λειτουργεί, με συνέπεια να μην ξέρει κανείς που βρίσκονται. Στα 10 αυτά παλιά τραμ δεν μπορούν να καθοριστούν οι αλλαγές κατεύθυνσης. Πρόκειται για τραμ που βρίσκονται στις γραμμές Νέας Σμύρνης, Νέου Κόσμου, Συντάγματος και Φαλήρου, δηλαδή αυτές που χρησιμοποιεί η πλειοψηφία των επιβατών καθημερινά.
Ο Νίκος Μπογιόπουλος σημείωσε πως όλα τα παραπάνω έχουν καταγραφεί επαναλαμβανόμενα από το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής, με εξώδικο ήδη από το 2019 στην Αττικό Μετρό και στη ΣΤΑΣΥ και ακόμα και με μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα από το 2021. Τα λεγόμενα του δημοσιογράφου επιβεβαίωσε στην ίδια εκπομπή ο Χρήστος Τσόλης, πρόεδρος των Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής, ο οποίος πρόσθεσε ότι η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ήταν ενήμερη για τις τραγικές αυτές παραλείψεις. Πέσαμε από τα σύννεφα.
«Από 2019 στο Tραμ, για τα παλαιά οχήματα υπολειτουργεί ή δε λειτουργεί καθόλου το σύστημα τηλεματικής. Από τα 25 οχήματα τα 10, που κάνουν τη γραμμή Σύνταγμα-Νέος Κόσμος-Νέα Σμύρνη-Φάληρο, αντιμετωπίζουν το συγκεκριμένο πρόβλημα. Αυτό σημαίνει ότι δεν επικοινωνεί ο συρμός με τη σηματοδότηση, το κέντρο ελέγχου είναι “τυφλό”, δεν ξέρει ακριβώς το στίγμα του κάθε συρμού, πού βρίσκεται δηλαδή. Ορισμένες φορές μάλιστα σβήνει όλο το κέντρο ελέγχου. Επίσης υπάρχει πρόβλημα στα “ψαλίδια”, εκεί που δηλαδή πρέπει να κάνεις αλλαγή κατεύθυνσης και να στρίψεις δεξιά υπάρχει κίνδυνος εσύ να πας ευθεία. Συνεπώς υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος γιατί ανοίγουμε πόρτες και κατεβαίνουμε για να κάνουμε χειροκίνητα την αλλαγή και εκείνη τη στιγμή πηδάνε έξω οι επιβάτες, δεν τους προλαβαίνουμε».
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι έχουν σταλεί εξώδικα στην Αττικό Μετρό, στο Τραμ, στην πολιτική ηγεσία στο υπουργείο Μεταφορών, ενώ έχει γίνει και μηνυτήρια αναφορά το 2021 για να παρέμβει εισαγγελέας, κατέθεσαν τι συμβαίνει αλλά και δεν έχει γίνει τίποτα. «Τα γνώριζαν όλοι όλα, όλα αυτά τα χρόνια και δεν έχει γίνει τίποτα».