Όσο περνούν οι ώρες και μαθαίνουμε νέες πληροφορίες για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, γίνεται και πιο δύσκολο καθώς σύμφωνα με εθελοντή του Ερυθρού Σταυρού, πολλοί από τους νεκρούς (38 μέχρι στιγμής) είναι νέοι άνθρωποι. «Το 80% των νεκρών που εντοπίσαμε είναι νέα παιδιά, κάτω των 30 ετών. Εκτιμώ ότι είναι σίγουρα πολύ περισσότεροι από 32 οι νεκροί. Από τα πρώτα δύο βαγόνια βγήκαν δύο με τρεις απανθρακωμένοι άνθρωποι», είπε.

Οι τραυματίες, για την ώρα, είναι 66 και ανάμεσά τους βρίσκονται αρκετοί με σοβαρά εγκαύματα όπως και ακρωτηριασμένοι. Την Τρίτη, πάντως, o Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης ΟΣΕ, πριν την τραγωδία στα Τέμπη, είχε κάνει μία ανάρτηση με αφορμή την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Κέντρο Διοίκησης.

Όπως έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook:

“Ο Κ. Μητσοτάκης θα βρεθεί αύριο στο Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος διαβάζω μόλις σε site. Μπορεί κάποιος να μας πει που είναι και που λειτουργεί η σηματοδότηση & τηλεδιοικηση στην βόρεια Ελλάδα ; Προς Δράμα δεν υπάρχει , μετά το ΠΛΑΤΥ προς Φλωρινα μονή γραμμή , ενώ προς Αθήνα όλα σβηστά, μετά το τχ1 κόκκινο, σε λειτουργία η Σίνδος, η γραμμή προς Στρυμώνα ζούγκλα . Στην φωτό, οι ετοιμασίες.. Ρε τι ζουμε;;;;;;”
Κάθε άλλο σχόλιο είναι περιττό…

Πολλοί θα μιλήσουν για προφητεία, πολλοί περισσότεροι θα μιλήσουν για την ελληνική πραγματικότητα. Μετά την τραγωδία, ο Κώστας Γενηδούνιας δήλωσε χαρακτηριστικά πως τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια. «Έχει συμβεί το αδιανόητο. Τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το ένα ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το επιβατικό και το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και απ’ ότι φαίνεται υπήρχε μετωπική σύγκρουση, με τα τραγικά αποτελέσματα που βλέπουμε», είπε αρχικά.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στις ευθύνες που θα πρέπει να αναζητηθούν για την ενημέρωση των μηχανοδηγών. Συγκεκριμένα όσον αφορά το ζήτημα του κεντρικού ηλεκτρονικού ελέγχου ο κ. Γενηδούνιας υπογράμμισε ότι δεν λειτουργεί τίποτα και όλα γίνονται χειροκίνητα. «Δεν λειτουργεί τίποτα, όλα γίνονται χειροκίνητα, με ανθρώπινο παράγοντα. Είμαστε στο manual σε όλο το δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπως και στο σημείο αυτό», είπε ακόμα τονίζοντας ότι ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας λειτουργούν.

«Αν αυτά λειτουργούσαν, οι οδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους. Δεν λειτουργούν εδώ και καιρό, έχουμε κάνει αιτήματα, δεν λειτουργεί» συμπλήρωσε, υπογραμμίζοντας ότι ο μηχανοδηγός λαμβάνει εντολές από τον ένα σταθμάρχη στον άλλον για να προχωρήσει.