Αν κάποια φοβία δηλώνεται χωρίς καμία ντροπή και ταμπού, αυτή είναι σίγουρα για τα αεροπλάνα. Παρόλο που πρόκειται για το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς, το αεροπλάνο σαν concept φοβίζει πολλούς, οι οποίοι ενδεχομένως θα προτιμήσουν να φτάσουν στον προορισμό τους με κάποιο άλλο μέσο, αποφεύγοντας όλες τις φοβικές σκέψεις που τους προκαλούν οι πτήσεις. 

Στο μεταξύ, αν δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ταξιδέψουν στον προορισμό τους, πέραν του αεροπλάνου, προσπαθούν να βρουν τρόπους να νιώσουν πιο ασφαλείς κατά τη διάρκεια της πτήσης. Ένα από τα “μέτρα” στα οποία καταφεύγουν είναι και η αναζήτηση/επιλογή της πιο ασφαλούς θέσης στο αεροσκάφος, αλλά μισό λεπτό, υπάρχει κάτι τέτοιο; Υπάρχει “πιο ασφαλής θέση στο αεροπλάνο”; Και αν ναι, ποια είναι; 

Αρκετοί προτιμούν τα μπροστινά καθίσματα, τόσο για λόγους άνεσης όσο και για να αποβιβαστούν πιο γρήγορα. Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα του TIME, δεν είναι αυτές οι πιο ασφαλείς θέσεις. Αντιθέτως, οι μεσαίες και πίσω θέσεις είναι ασφαλέστερες. 

Η έρευνα του TIME για τις θέσεις αεροπλάνων

Για τις ανάγκες της έρευνας, το TIME εξέτασε δεδομένα αεροπορικών ατυχημάτων 35 ετών. Τι διαπίστωσε; Ότι τα καθίσματα στο πίσω μέρος του αεροπλάνου είχαν μικρότερο ποσοστό θνησιμότητας. Ουσιαστικά, εξετάζοντας τις θέσεις, διαπιστώθηκε ότι τα μεσαία καθίσματα στο πίσω μέρος του αεροσκάφους είχαν τα καλύτερα αποτελέσματα (28% ποσοστό θνησιμότητας), ενώ τα χειρότερα αποτελέσματα είχαν οι θέσεις στον διάδρομο, στη μέση της καμπίνας (44% ποσοστό θνησιμότητας). 

Παράλλλα, μετά από μια συντριβή, οι επιζώντες που βρίσκονται κοντά σε μια έξοδο είναι πιθανότερο να βγουν ζωντανοί, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2008 από το Πανεπιστήμιο του Γκρίνουιτς, η οποία εξέτασε τη ζρήση των εξόδων κινδύνου μετά από ένα ατύχημα. 

Κάπου εδώ να τονιστεί πως ο θάνατος σε ένα αεροπορικό ατύχημα σχετίζεται και με τις συνθήκες που περιβάλλουν τη συντριβή. Εάν η ουρά του αεροσκάφους δέχεται το κύριο βάρος της σύγκρουσης, οι επιβάτες στις μεσαίες και μπροστινές θέσεις έχουν περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης από τους επιβάτες πίσω. 
Η FAA και άλλοι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας αερομεταφορών ξεκαθαρίζουν ότι δεν υπάρχει ασφαλέστερη θέση στο αεροπλάνο. 

Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι πτήσεις είναι πολύ ασφαλείς και γίνονται όλο κα ασφαλέστερες με το πέρασμα του χρόνου.

Οι πιθανότητες να χάσει κάποιος τη ζωή του σε ένα αυτοκίνητο είναι 1 στις 112. Ως πεζός, 1 στις 700 και σε μοτοσικλέτα 1 στις 900. Στο αεροπλάνο, από την άλλη, οι πιθανότητες να πεθάνει κανείς είναι 1 στις 8.000.