Πηγαίνουμε σε μια κινηματογραφική αίθουσα και παρακολουθούμε μια από τις πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς. Μέχρι εδώ όλα ωραία, όταν όμως πέφτουν οι τίτλοι τέλους, αναρωτιόμαστε τι απέγινε η συγκεκριμένη σκηνή ή πλάνο από το τρέιλερ που μας οδήγησε στο σινεμά. Λοιπόν, αυτές οι μέρες μπορεί να πλησιάζουν στο τέλος τους καθώς ένας ομοσπονδιακός δικαστής των ΗΠΑ (Stephen Wilson) αποφάσισε αυτή την εβδομάδα ότι ένα κινηματογραφικό στούντιο μπορεί να μηνυθεί για ψευδή διαφήμιση εάν κυκλοφορήσει παραπλανητικά τρέιλερ. Σαμπάνιες.

https://twitter.com/hashtag/universal?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw

Πώς ξεκίνησαν όλα; Σε μια ομαδική αγωγή που κατατέθηκε στην Καλιφόρνια, ο Conor Woulfe και ο Peter Michael Rosza δήλωσαν ότι ξόδεψαν 3,99 δολάρια ο καθένας για να παρακολουθήσουν την ταινία αφού είδαν το  τρέιλερ στο Amazon. Υποστηρίζουν ότι “η διαφήμιση και η προώθηση της ταινίας Yesterday από το στούντιο είναι ψευδής και παραπλανητική”. Τα τρέιλερ πριν την κυκλοφορία της ταινίας έδειχναν ότι η Άνα ντε Άρμας θα έπαιζε έναν ρόλο στην ταινία. Ωστόσο, αν ήσουν θαυμαστής της διάσημης ηθοποιού, θα είχες απογοητευτεί από την απουσία της στο Yesterday . 

Η Universal είχε ζητήσει από τον περιφερειακό δικαστή των ΗΠΑ, Stephen Wilson, να απορρίψει το επιχείρημα , υποστηρίζοντας ότι τα τρέιλερ προστατεύονται από την πρώτη τροπολογία του αμερικανικού συντάγματος, η οποία εγγυάται την ελευθερία του λόγου. Η Universal  ισχυρίζεται ότι ότι το τρέιλερ ήταν «καλλιτεχνικό, εκφραστικό έργο» που θα έπρεπε να θεωρηθεί μια ιστορία τριών λεπτών και όχι μια καθαρή διαφήμιση.  Ωστόσο, ο δικαστής Wilson το απέρριψε και θεώρησε τα τρέιλερ ταινιών «εμπορική διαφήμιση» άρα υπόκεινται στους νόμους της Καλιφόρνια για την ψευδή διαφήμιση και τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Είπε ότι στον πυρήνα του, ένα τρέιλερ είναι μια διαφήμιση που έχει σχεδιαστεί για να πουλήσει μια ταινία παρέχοντας στους καταναλωτές μια προεπισκόπηση της ταινίας. Οι δύο θαυμαστές της Άνα ντε Άρμας πλήρωσαν 3,99 δολάρια για να νοικιάσουν την ταινία και τώρα ίσως κερδίσουν 5 εκατομμύρια δολάρια. Είναι τα νέα μας ινδάλματα. Από τώρα, μπορείτε να μηνύσετε τα στούντιο για παραπλανητική διαφήμιση, εάν έχετε ένα εύλογο επιχείρημα. Αυτή  η απόφαση μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο τα κινηματογραφικά στούντιο χειρίζονται το μάρκετινγκ και τα τρέιλερ τους στο μέλλον.

Οι δικηγόροι θα συνεδριάσουν ξανά για την υπόθεση στις 3 Απριλίου.