Το σνομπάρισμα της Ακαδημίας στον Ντάρεν Αρονόφσκι αξίζει σίγουρα βραβείο

Ανακοινώθηκαν οι οσκαρικές υποψηφιότητες και δεν βρήκαμε πουθενά το όνομά του σκηνοθέτη της Φάλαινας.

Το σνομπάρισμα της Ακαδημίας στον Ντάρεν Αρονόφσκι αξίζει σίγουρα βραβείο

Ανακοινώθηκαν οι οσκαρικές υποψηφιότητες και δεν βρήκαμε πουθενά το όνομά του σκηνοθέτη της Φάλαινας.


Tο "Top Gun: Maverick" είναι υποψήφιο για όσκαρ καλύτερης ταινίας. Και διασκευασμένου σεναρίου. Αυτό λέει πολλά για τον τρόπο που επιλέγονται οι υποψηφιότητες από τα μέλη της Ακαδημίας. Στη  Φάλαινα, ο  Αρονόφσκι αφηγείται την ιστορία ενός παχύσαρκου άνδρα (Μπρένταν Φρέιζερ, σήκωσέ το) που προσπαθεί να επανασυνδεθεί με την κόρη του μετά από πολλά χρόνια. 

Η ταινία (μαζί με το Aftersun και το Avatar) έγιναν ο λόγος που είδαμε ξανά κόσμο στις αθηναϊκές κινηματογραφικές αίθουσες αλλά οι κριτικοί έπεσαν να τον φάνε. Δεν τους άρεσαν οι θρησκευτικές αναφορές του. Θεώρησαν ότι ο πρωταγωνιστής έχει  μια μαζοχιστική υπερδύναμη, να απορροφά τη σκληρότητα όλων γύρω του. Βρήκαν την ταινία μια βαρετή αποθέωση της μιζέριας. Τον κατηγόρησαν για χοντροφοβία επειδή παρουσίασε τον Τσάρλι ως ένα  αηδιαστικό παχύσαρκο άνδρα που έχει εμμονή με τη φάλαινα του Moby-Dick σε μια ιστορία αυτοταπείνωσης. Πραγματικά, τον περίμεναν στη γωνία οι κριτικοί κινηματογράφου. Στο Collider έγραψαν ότι οι σκηνές του Τσάρλι είναι τόσο άβολες που αφήνουν το κοινό να αισθάνεται άσχημα.

Του προσάπτουν ότι δεν έδειξε ίχνος ενσυναίσθησης. Εκείνος βγαίνει στις συνεντεύξεις και λέει ότι η ταινία είναι μια άσκηση ενσυναίσθησης. Αν ήμουν ο Αρονόφσκι και διάβασα τη λέξη μελόδραμα σε κριτική για την ταινία μου, θα γελούσα. Ο Αρονόφσκι δεν έκανε μια ταινία για έναν παχύσαρκο ομοφυλόφιλο άντρα. Έκανε μια ταινία για την μοναξιά, το τραύμα, την απώλεια και το θάνατο. Δεν θέλει να σου προκαλέσει δάκρυα. Αυτά έρχονται μόνα τους, Γιατί οι άνθρωποι αναγνωρίζουν το τραύμα κι αυτό φέρνει στην επιφάνεια τα δικά τους. Και ξεσπούν.

Δεν χειραγωγεί το κοινό του ένας σκηνοθέτης σαν τον Αρονόφσκι. Του δίνει τις πιο ωραίες ερμηνείες από ξεχασμένους ηθοποιούς. Σε εκείνους δίνει την ευκαιρία να αποδείξουν κάτι. Αν πιστεύεις ότι η Φάλαινα είναι μια καταθλιπτική ταινία, τότε το πρόβλημα δεν το έχει ο Αρονόφσκι. Πρώτη φορά βλέπεις τι συμβαίνει στα διαμερίσματα των ανθρώπων που έχει απορρίψει η κοινωνία. Τους κοινωνικά παρίες που δεν θέλεις να βγεις μαζί τους αν είναι στο Tinder, δεν νιώθεις ωραία όταν κάθεσαι δίπλα τους στο αεροπλάνο και δεν συναντάς στο Mall γιατί δεν υπάρχουν πουθενά ρούχα στο νούμερό τους. Είναι εξοστρακισμένοι. Και ο Αρονόφσκι τους έδωσε βήμα.

Στα καλά νέα, ο 54χρονος πρωταγωνιστής του, ο Μπρένταν Φρέιζερ ελπίζει ότι η ταινία θα βοηθήσει να «σταματήσει η προκατάληψη εναντίον των παχύσαρκων ατόμων». Το τηλέφωνό του είχε σταματήσει να χτυπά για προτάσεις δουλειάς και δεν ένιωθε καλά ψυχολογικά. Ο ηθοποιός ανακοίνωσε σε συνέντευξή του στο  περιοδικό GQ, ότι δεν θα παρευρεθεί στις Χρυσές Σφαίρες ακόμα και αν είναι υποψήφιος για την συγκλονιστική ερμηνεία του επειδή ο πρώην πρόεδρος της HFPA (Ένωση Ξένου Τύπου του Χόλιγουντ), Φίλιπ Μπερκ τον κακοποίησε σεξουαλικά το 2003 κατά τη διάρκεια ενός γεύματος στο ξενοδοχείο Beverly Hills. Ο Φρέιζερ ο οποίος μετά τις καταγγελίες του μπήκε στη μαύρη λίστα των παραγωγών και των κινηματογραφικών στούντιο αποκάλυψε ότι εκείνη την περίοδο ήταν "ακόμα φοβισμένος" για τις επιπτώσεις που θα είχε η αποκάλυψή του.

Μήπως ο Αρονόφσκι έδωσε πρωταγωνιστικό ρόλο σε κάποιον που το σύστημα του Χόλυγουντ έβαλε στο περιθώριο; Ναι. Ποιος άλλος ύψωσε το μεσαίο δάχτυλο στο Χόλυγουντ βγάζοντας τα άπλυτα του στη φόρα; Ντάμιεν Σαζέλ λέγεται και έκανε το Babylon. Καμία υποψηφιότητα μετά...τον άφησαν στο διαβάστηκε.

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα