Μια αποστολή της NASA εντόπισε έναν εξωπλανήτη στο μέγεθος της Γης που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από ένα μικρό αστέρι περίπου 100 έτη φωτός μακριά. Ο TOI 700 e, ο εξωπλανήτης είναι μέρος του συστήματος TOI 700 και έχει κατά 95% το μέγεθος της Γης και πιθανότατα είναι βραχώδης, σύμφωνα με τη NASA, η οποία χρησιμοποίησε δεδομένα από το Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS).”Αυτό είναι ένα από τα λίγα συστήματα με πολλούς, μικρούς πλανήτες κατοικήσιμης ζώνης που γνωρίζουμε“, δήλωσε η Emily Gilbert, μεταδιδακτορική υπότροφος στο Εργαστήριο Jet Propulsion της NASA στη Νότια Καλιφόρνια, που ηγήθηκε της εργασίας, σε δήλωση στον ιστότοπο της NASA.

Οι αστρονόμοι είχαν προηγουμένως ανακαλύψει τρεις πλανήτες στο ίδιο σύστημα, τους ΤΟΙ b, c και d. Ο τελευταίος επίσης κινείται στην φιλόξενη για ζωή ζώνη και μοιάζει με τη Γη. Και οι δύο από αυτούς τους εξωπλανήτες υπάρχουν στην κατοικήσιμη ζώνη του αστεριού τους, ή ακριβώς στη σωστή απόσταση από το αστέρι που μπορεί να υπάρχει υγρό νερό στις επιφάνειές τους. Η δυνατότητα για υγρό νερό υποδηλώνει ότι οι ίδιοι οι πλανήτες θα μπορούσαν να είναι, ή θα μπορούσαν κάποτε να ήταν κατοικήσιμοι για ζωή. Η ανακάλυψη του τέταρτου πλανήτη ανακοινώθηκε την Τρίτη στην 241η συνάντηση της Αμερικανικής Αστρονομικής Εταιρείας στο Σιάτλ και μια μελέτη για τον εξωπλανήτη έγινε δεκτή για δημοσίευση από το The Astrophysical Journal Letters.

Η αποστολή TESS, που ξεκίνησε το 2018, παρακολουθεί μεγάλα τμήματα του νυχτερινού ουρανού για 27 ημέρες κάθε φορά, κοιτάζοντας τα φωτεινότερα αστέρια και παρακολουθώντας τις αλλαγές στη φωτεινότητά τους. Αυτές οι πτώσεις στη φωτεινότητα υποδεικνύουν πλανήτες που βρίσκονται σε τροχιά καθώς περνούν μπροστά από τα αστέρια τους, που ονομάζονται διελεύσεις. Η αποστολή άρχισε να παρατηρεί τον νότιο ουρανό το 2018 και στη συνέχεια στράφηκε προς τον βόρειο ουρανό. Το 2020, η αποστολή επικεντρώθηκε ξανά στον νότιο ουρανό για πρόσθετες παρατηρήσεις, αποκαλύπτοντας τον τέταρτο πλανήτη στο σύστημα TOI 700.