Δημήτρη Αντωνίου, συνέχισε να ξεμπροστιάζεις τον Ελληνάρα οδηγό

Μπας και βάλει ποτέ μυαλό.

Δημήτρη Αντωνίου, συνέχισε να ξεμπροστιάζεις τον Ελληνάρα οδηγό

Μπας και βάλει ποτέ μυαλό.


Αν ζεις στη Θεσσαλονίκη, σίγουρα θα ξέρεις για τον Δημήτρη Αντωνίου, το ανάπηρο που μέσα από τα βιβλία, τα άρθρα, τις ομιλίες και τις δράσεις του προσπαθεί να φέρνει στο φως τις διεκδικήσεις της κοινότητας των ΑΜΕΑ για πόλεις ασφαλείς και προσβάσιμες. Ωστόσο, ακόμα και αν δεν ζεις στη συμπρωτεύουσα, είναι επίσης πιθανόν να τον γνωρίζεις από τη σελίδα του στο Facebook ή το προσωπικό site, το οποίο είναι γεμάτο με πληροφορίες και υλικό σχετικά με όσα κάνει. «Ένας ρομαντικός αντιρρησίας και κατ' επιλογήν αισιόδοξος που δε σταματάει στιγμή να προσπαθεί για το καλύτερο» διαβάζουμε στο σύντομο bio της σελίδας του και, όντως, αυτή είναι η ίσως η πιο μεστή περιγραφή της παρουσίας του.

Μία από τις πιο πρόσφατες παρεμβάσεις του ήταν το συστηματικό και τεκμηριωμένο αίτημά του προς το Δήμο Θεσσαλονίκης για τη δημιουργία ειδικών ραμπών στη διαδρομή από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέχρι το πεζοδρόμιο της Αριστοτέλους. Και λέμε από τις πιο πρόσφατες, διότι ακόμα και σήμερα, τελευταία εργάσιμη του 22, επισκέφθηκε την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου για να καταθέσει αίτημα για τη δημιουργία και αντικατάσταση ραμπών σε κεντρικά σημεία της πόλης.

Σε ένα βίντεο που ανάρτησε πριν δύο μέρες στη σελίδα του στο Facebook ήθελε να δείξει πώς έχει διαμορφωθεί και έχει γίνει προσβάσιμη και ασφαλής η παραπάνω διαδρομή για όσα άτομα μετακινούνται με αμαξίδιο. Κράτα το «ασφαλής». Καθώς λοιπόν ένας φίλος του Αντωνίου τραβούσε τον βίντεο, ένα αυτοκίνητο λίγο έλειψε να χτυπήσει τον Δημήτρη ο οποίος περνούσε καθόλα νόμιμα με πράσινο από διάβαση πεζών.

Δες και εσύ το βίντεο και θα καταλάβεις τι εννοούμε:

«Οι μισοί οδηγοί στη χώρα δεν έχουν ιδέα τι είναι τα πορτοκαλί βελάκια παραχώρησης προτεραιότητας που αναβοσβήνουν. Ο οδηγός του ιχ που πήγε να πέσει πάνω μου με κοίταξε σαν να μου λέει ‘που πας ρε μλ**α’’. Αφού του έδειξα το πράσινο φανάρι για τους πεζούς, τότε κτλβε ποιος είναι ο μλ**ς…» έγραψε χαρακτηριστικά στην ανάρτησή του.

Ο Δημήτρης έχει πραγματοποιήσει πολλές ομιλίες σχετικά με την ελλιπή κυκλοφοριακή αγωγή των Ελλήνων οδηγών και μέσα από εκπαιδευτικές δράσεις προσπαθεί να συμβάλλει στην εδραίωση μιας άλλης, πιο ασφαλούς για όλους οδηγικής κουλτούρας. Είναι ακριβώς αυτή η εμπειρία και γνώση που έχει που τελικά τον έκανε, παρά τη σοβαρότητα του περιστατικού, να το προσπεράσει με στωϊκότητα και κυρίως αισιοδοξία να σταθεί στα θετικά που φέρνει στην καθημερινότητα των ΑΜΕΑ η δημιουργία των συγκεκριμένων ραμπών.

Θυμίσου και τις συνντύξεις μας την Κέλλυ Λουφάκη και τη Γεωργία Καλτσή, δύο γυναίκες με αναπηρία που μετακινούνται με αμαξίδιο. «Με ενοχλεί όταν η ίδια η κοινωνία μου βάζει εμπόδια. Όταν βρίσκω κλειστές ράμπες και κατειλημμένα πάρκινγκ από άλλα αυτοκίνητα. Αυτό είναι έλλειψη παιδείας και έλλειψη σεβασμού», λέει η Κέλλυ. 

«Είναι τόσο κλασικό να μην βλέπουμε ανθρώπους με αμαξίδια λόγω της έλλειψης προσβασιμότητας», σημειώνει από την πλευρά της η Γεωργία.

  • ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΟΥ.ΜΠΟΥ
Διάβασε ακόμα