Το 2022 δεν πήγαμε στους κινηματογράφους. Και δεν εννοούμε τους θερινούς, γιατί εκεί τρέχαμε από νωρίς να στηθούμε στην ουρά μπας και βρούμε εισιτήριο για το Elvis ή το Top Gun. Δυστυχώς, δεν μπήκαμε στις χειμερινές αίθουσες και ένας λόγος είναι οι πλατφόρμες. Συνηθίσαμε τα τελευταία δύο χρόνια να βλέπουμε ταινίες φορώντας πιτζάμες στον καναπέ μας. Φταίει σίγουρα η πανδημία που μας άφησε αυτό το κουσούρι (όμως, πώς δικαιολογείται ότι γεμίζουμε τα θέατρα) και δεν δίνουμε πλέον χρήματα για μια ταινία που ξέρουμε ότι τους επόμενους μήνες θα είναι διαθέσιμη στο Netflix (ή στο Disney+).
That said, δεν ξέρω αν το παθαίνετε κι εσείς, αλλά στο δικό μας σπιτικό περνάμε περισσότερη ώρα ψάχνοντας κάτι να δούμε στο Netflix παρά βλέποντας μια σειρά ή ταινία. Το περιεχόμενο του είναι μια μαύρη τρύπα. Σε καταπίνει. Και άπειρες φορές έχουμε πατήσει το play και κοιμηθήκαμε στον καναπέ. Αυτοί το μέτρησαν βέβαια και μαγειρεύουν έτσι τον αλγόριθμο να μας προτείνει κι άλλες τόσο υπνοθεραπευτικές ταινίες.
Κι όμως, το 2022, είχαμε συναισθήματα για παραπάνω από μια ταινίες, τις οριτζινάλ λέμε, του Netflix. Τις ακόλουθες:
Το Hustle στο Netflix είναι άλλη μια δικαίωση του Άνταμ Σάντλερ
Ένα μπασκετικό δράμα με σαφέστατες επιρροές από το Ρόκι είναι ο πιο ανώδυνος τρόπος να περάσεις ένα βράδυ σπίτι με το Netflix. Και να μην σε τρολάρουν όταν λες ότι σου αρέσει ο Άνταμ Σάντλερ ως ηθοποιός.
To “Do Revenge” είναι 118 λεπτά που αξίζουν τη συνδρομή στο Netflix
Αν έχετε δει το Clueless πάνω από δέκα φορές, τότε αυτή η ταινία του Netflix θα σας θυμίσει πολλά. Υπάρχουν κλίκες, υπάρχουν τα παστέλ ρούχα και οι μαθητικές στολές στο ιδιωτικό σχολείο και η ιστορία εκδίκησης των Mean Girls. Δεν είναι τυχαία η παρουσία της Σάρα Μισέλ Γκέλαρ στον μοναδικό ενήλικο ρόλο. Ούτε το soundtrack της ταινίας που είναι ένα κλείσιμο ματιού στα 90s.
“Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο”: Το “σιγουράκι” του Netflix για τα φετινά Όσκαρ
Ξέρετε γιατί είναι μια από τις καλύτερες αντι-πολεμικές ταινίες; Γιατί δεν σου παρουσιάζει κανέναν πρωταγωνιστή ως ήρωα. Σου τους δείχνει από την εναρκτήρια σκηνή ως μελλοθάνατους. Που φοράνε την στολή των νεκρών στρατιωτών που κλήθηκαν να αντικαταστήσουν. Δεν ρομαντικοποιούν οι σύγχρονοι Γερμανοί τον πόλεμο. Αυτοί πήραν το μάθημά τους και προσπαθούν να κάνουν κάτι για τα ανεπανόρθωτα ψυχικά τραύματα.
Athena: Μια εξαιρετικά στυλιζαρισμένη ταινία του Netflix απογοήτευσε φασίστες και αριστερούς
Είναι εξαιρετικός τεχνίτης ο Ρομέν Γαβράς, σίγουρα δεν είναι auteur και το μεγαλύτερο κομπλιμέντο γι’ αυτή την ταινία είναι ότι θυμίζει το “No Church In The Wild”, το επικό βιντεοκλίπ που σκηνοθέτησε πριν δέκα χρόνια.
Το “Glass Onion: Στα Μαχαίρια” μας έδωσε τον Πουαρό που λατρεύει η Gen Z
Ο παγκοσμίου φήμης ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ πηγαίνει στην Ελλάδα για να ξεσκεπάσει ένα μυστήριο που αφορά έναν δισεκατομμυριούχο και την ετερόκλητη ομάδα φίλων του. Ο Ντάνιελ Κρεγκ συνεργάζεται ξανά με τον σεναριογράφο/σκηνοθέτη του “Στα Μαχαίρια” Ράιαν Τζόνσον και μετράμε αντίστροφα για την επόμενη ταινία τους. Δεν ξέραμε ότι ο 007 είναι γεννημένος για κωμικούς ρόλους και τεράστιο gay fashion icon. Tο Glass Onion ξεκινά ως ένα μυστήριο δολοφονίας που φαίνεται ότι δεν έχει πραγματικό φόνο.
Είναι μια σάτιρα Άγκαθα Κρίστι για όλους εμάς που ακόμα βλέπουμε τις περιπέτειες του αγαπημένου Βέλγου ντετέκτιβ στην ΕΡΤ. Η κεντρική ιδέα είναι ότι κάποιος θα «σκοτώσει» τον οικοδεσπότη στη βιλάρα στις Σπέτσες (το λες και παλάτι τεχνολογίας σε σχήμα κρεμμυδιού) και οι καλεσμένοι πρέπει να καταλάβουν ποιος και γιατί. Ο Έντουαρντ Νόρτον δεν ξέρουμε αν ακόμα έχει λογαριασμό στο τουίτερ ή ο Έλον Μασκ κατάλαβε ότι τον τρολάρει ανελέητα και του τον έκλεισε. Ο Μάιλς Μπρον (Έντουαρντ Νόρτον), ο οποίος έχει κάνει μια ασύλληπτη περιουσία από μια αόριστη τεχνολογική πλατφόρμα που ονομάζεται Alpha, έχει προσκαλέσει μια ετερόκλητη ομάδα φίλων στο ιδιωτικό του ελληνικό νησί για την ετήσια επανένωση. Τους αποκαλεί «διαταράκτες». Τι θα γινόταν αν ο δολοφόνος δεν διαπράξει τον φόνο; Τι γίνεται αν το θύμα δεν είναι ο στόχος; Δεν είναι όλοι οι χαρακτήρες αυτοί που φαίνονται, κάτι που μας αναγκάζει να αναρωτιόμαστε συνεχώς ποιος μπορεί να είναι κακός και ποιος μπορεί να καταλήξει νεκρός.
Κάθριν Χαν και Κέιτ Χάντσον αγαπάμε χρόνια και σε αυτή την ταινία προσκυνάμε το είδωλο Τζανέλ Μονέ. Ατόφια διασκέδαση με αμέτρητα cameos σε ένα whodunnit που σατιρίζει τους πλούσιους. Ο συστημικός κοινωνικός διχασμός είναι η ρίζα του κακού στην κοινωνία μας. ΠΕΣ ΤΑ ΡΑΙΑΝ.
Αντίθετα, υπήρξαν και ταινίες που ακόμα απορούμε για ποιο λόγο τις είδαμε. Για πάμε:
“Spiderhead”: Κρις Χέμσγουορθ, γιατί μας το ’κανες αυτό;
Δεν ξέρω γιατί την πατήσαμε. Προφανώς, επειδή μια Δευτέρα βράδυ ήταν δελεαστική μια ταινία με πρωταγωνιστή τον Θορ. Αλλά αυτό το θρίλερ επιστημονικής φαντασίας κατέληξε κωμικό φιάσκο. Ίσως, ο Κρις Χέμσγουορθ να μην έκανε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Με πόνο καρδιάς το λέω.
Το Windfall είναι τόσο φασέικο που πιστεύει ότι είναι καλή ταινία
Ο Τζέσι Πλέμονς είναι ένας καταπληκτικός ηθοποιός που μας χρωστά ήδη ένα δίωρο από τη ζωή μας εξαιτίας της Εξουσίας του Σκύλου. Ο Τζέισον Σίγκελ είναι ένας υπέροχος κωμικός ηθοποιός που δεν καταλαβαίνω προσωπικά γιατί ανακατεύεται με το drama εφόσον δεν του ταιριάζει. Η Λίλι Κόλινς είναι μια χαριτωμένη fashion icon που προσπαθεί να πείσει τη βιομηχανία ότι είναι και καλή ηθοποιός. Ο Πλέμονς και η Κόλινς είναι αγαπητά παιδιά του Netflix και το έπεισαν ότι θα του δώσουν 93 λεπτά ενός ψυχολογικού θρίλερ που θα τρελάνει τον αλγόριθμο ή θα του δώσει ένα ποιοτικό άλλοθι απέναντι στο HBO και το Apple Tv+ που βλέπει τις ταινίες του και γελάνε.
“Μόναχο: Στα Πρόθυρα Πολέμου”: Εσείς είδατε το “πλυντήριο” του Netflix ή ξέρετε ιστορία;
Μια ταινία που λειτουργεί ως προσπάθεια αποκατάστασης της φήμης του προπολεμικού πρωθυπουργού του Ηνωμένου Βασιλείου, Νέβιλ Τσάμπερλεν. Κυρίως, μια ταινία για τους προνομιούχους της ελίτ που δεν δίνουν σημασία ποτέ στα λεγόμενα των ανθρώπων που δουλεύουν για αυτούς. Ο Τσάμπερλεν έμεινε γνωστός στην ιστορία ως ο πολιτικός, αποτυχημένος, που δεν κατάλαβε ποτέ ότι στη Διάσκεψη του Μονάχου το 1938 ο Χίτλερ τους δούλευε ψιλό γαζί.
Δεν μας πήρε ο ύπνος με το “The Good Nurse” επειδή παίζει η Τζέσικα Τσαστέιν
Ωραίες ερμηνείες και φλατ σενάριο. Ναι. Το κοινό του Netflix (δηλαδή όλοι μας, ποιον κοροιδεύουμε να το παίζουμε υπεράνω) είναι αχόρταγο. Θέλει να καταναλώνει true crime περιεχόμενο σαν βρώμικο μετά από ματς ή μπουζούκια. Έχουμε μάθει όλες τις λεπτομέρειες για τη ζωή των διάσημων κατά συρροή δολοφόνων και -φυσικά- περάσαμε άπειρες ώρες ακούγοντας και podcasts.
Blonde: Η Μέριλιν πεθαίνει για δεύτερη φορά σε αυτό το βαρετό “biopic”
Υπήρχε λόγος να γίνει ταινία η κακοποίηση που υπέστη η Μέριλιν Μονρόε από τη μητέρα της, το Χόλιγουντ, τους άνδρες της ζωής της και από το ίδιο το σύστημα που την έφτιαξε; Όχι. Κανένας. Χιλιοειπωμένα πράγματα που ανήκουν πλέον στην ιστορία και εδώ λέγονται ψευτοδιανοουμενίστικα ενώ βλέπουμε την Άνα ντε Άρμας να κάνει τρίο. Η ταινία είναι κακοποιητική. Πρωτίστως για τους θεατές.